Medlem
En liten fråga

Ja, jag undrar helt enkelt vilken maskin som kommer att kunna prestera mest grafik senare , PS3 eller Xbox 360? Då menar jag alltihop, fysikmotor, texturer , ja ni vet, jag är en riktigt grafikbög och jag undrar helt enkelt...

Har själv en Xbox 360 och tycker den har riktigt kraftfull grafik, men vem kommer vinn i "grafik" kriget? Än om ni är Xbox fanboys eller PS3 fanboys så försök svara ärligt !

Jee
Medlem

Skulle tro PS3 då den verkar ha bättre prestanda och den har Blu-ray vilket gör att man har plats för större/fler texturer och annat.


signatur

Eller inte?

Medlem

ps3 i teorin. men det beror givetvis på vilka spel som släpps.

vissa skulle säga att GC hade bäst grafik i förra generationen (zelda TP, killer7, metroid prime, RE4 etc), andra kanske pekar på spel som FFXII, okami eller MGS3 på ps2an, fast xboxen var "kraftigast" (ninja guiden, halo 1+2, etc etc...)

kraftfullast maskin != bäst grafik.

Medlem

dubbelpost ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vem bryr sig om grafik när det viktigaste är bra story och gameplay?


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Vem bryr sig om grafik när det viktigaste är bra story och gameplay?

snap back to reality!

Jee
Medlem
Skrivet av Earthscum:

Vem bryr sig om grafik när det viktigaste är bra story och gameplay?

Elit-mannen?
Visst Gameplay är det viktigaste men det kan bli ännu skönare att spela om det är snyggt. Men att spelet är kul och värt att spela är ju huvudsaken.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Har jag inte redan skrivit i den här tråden?:S
Iaf kolla på det här http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=42397

Ohhja, med cell-processorn e inget omöjligt.
PS3 kmr o vinna, det e min åsikt+fakta


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Åsikt - Ja, Fakta - Nej.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Jee
Medlem

Jianlian23, det är ju knappast fakta att PS3 kommer att vinna om den inte har vunnit. :>
Men skulle tro att PS3 kan ha tekniskt bättre grafik.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Har jag inte redan skrivit i den här tråden?:S
Iaf kolla på det här http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=42397

Ohhja, med cell-processorn e inget omöjligt.
PS3 kmr o vinna, det e min åsikt+fakta

den där länken hade väl inte nått med ps3 o göra? dom snackar om sin sexiga motor till indy o starwars spelet. det enda som är ps3 relaterat är att det kommer till konsollen men kommer även till 360

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Ohhja, med cell-processorn e inget omöjligt.
PS3 kmr o vinna, det e min åsikt+fakta

Har för mig att utvecklarna av crysis har sagt att spelet är omöjligt att få i precis samma form som till pc på 360 & ps3an. Så det är mycket som inte är möjligt.

Medlem

Det jag har läst så ska man kunna använda alla PSU:erna med RSX och göra det kraftigare.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Jianlian23:

Ohhja, med cell-processorn e inget omöjligt.
PS3 kmr o vinna, det e min åsikt+fakta

Har för mig att utvecklarna av crysis har sagt att spelet är omöjligt att få i precis samma form som till pc på 360 & ps3an. Så det är mycket som inte är möjligt.

Jag har läst att det är möjligt att crysis kmr till PS3 och 360 i samma form till PC. Till PS3 iaf, för att PS3:an är bättre än dem nuvarande datorerna. Och det kmr att gå o spela crysis me dem datorerna nu. Bara det e directx10


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Crysis funkar i både directx10 och 9. Och snälla, detta tog en min att hitta

"Diemer explained that “next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power” to assure the quality of gameplay Crytek demand for Crysis. " länk

Detta är Crytek som säger, så det du har hört är högst osannolikt och ett falskt rykte. Kan säkert komma i en version som Farcry kom till xboxen, en downgraded version som inte hade alls det att erbjuda som PC versionen hade.

rykten rykten som dessa är sånt som får fanboys att börja skrika högt, även om det kommer till ps3an,360 & nintendo DS for what all i care så kommer det vara nergraderade versionen.

Inaktiv

Betyder det att datorer som man köpt nyligen/1 år sen kmr få en downgraded version?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Betyder det att datorer som man köpt nyligen/1 år sen kmr få en downgraded version?

Öh.. näe, jag tror Crytek bara gör en PC version.. Dock så kanske man inte kommer att kunna köra spelet som det är menat att spelas.. Dvs uppmaxat på alla effekter å skit

Medlem
Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Betyder det att datorer som man köpt nyligen/1 år sen kmr få en downgraded version?

herregud, har du inte ett 3dkort som stödjer direktx 10 och vista så kommer du inte kunna använda alla de effekter. Vilket stängs av helt enkelt för att de inte kan användas. Var det så svårt att förstå?

1
Skriv svar