Hur bra är Resistance: Fall of Man?

Inaktiv
Hur bra är Resistance: Fall of Man?

Det flesta spelen till PS3 verkar rätt kassa. Det enda som verkar värt pengarna är Resistance: Fall of Man. Har något testat det eller vet mer, hur bra är det?

Medlem

Du har ju Tekken 5: DR, Virtua Fighter 5, MotorStorm och flOw vid release annars.

Resistance verkar väl vara som vilket FPS som hellst, kanske lite större och lite snyggare än många andra. Greg Kasavin (GameSpot) gav det 8.6 så det är ju inte fy skamm


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Det jag spelat av det är riktigt nice... men då ska man inte ha någonting emot underliga vapen och aliens... som Unreal-älskare föll det iaf mig i smaken då jag testspelade det... Kul att man kan vara 40 st i multiplayer också...

Sen kommer det som cribba säger ett antal intressanta den 23e mars...

Medlem

Resistance kunde ha varit intressant om man använd WW2 vapen mot rymdisarna. Nu känns det bara som hela storyn är meningslös då man endå har en massa flashiga vapen med granatkastare och annat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Är alla vapen galna framtidsvapen? Jag trodde att en del av dem var trovärdiga andra världskrigs vapen.

Medlem
Skrivet av Earl:

Är alla vapen galna framtidsvapen? Jag trodde att en del av dem var trovärdiga andra världskrigs vapen.

fast om aliens landade med sina galna framtidsvapen under andra världskriget (och mänskligheten på nått konstigt sätt överlevde) så är det nog ganska trovärdigt att våra vapen, idag, skulle sett rätt galna ut också.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag har bestämt för att slå till på Resistance: Fall Of Man direkt när det släpps, speciellt efter att ha sett hemsidan:

http://www.resistancefallofman.com

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det jag spelat av det är riktigt nice... men då ska man inte ha någonting emot underliga vapen och aliens... som Unreal-älskare föll det iaf mig i smaken då jag testspelade det... Kul att man kan vara 40 st i multiplayer också...

Sen kommer det som cribba säger ett antal intressanta den 23e mars...

Vilka kommer 23:e mars? Funderar på en xbox360 eller en ps3:a. Tycker att just nu att spelutbudet på xboxen är mycket bättre.

Medlem

asdf2: [http://www.discshop.se/shop/prod_category.php?lang=&genre=ps3...] Där visas vilka spel som kommer och vilket datum dom släpps. Har du en sjysst HDtv med stöd för 1080p så stödjer xboxen bara 720p medans PS3 kör (de flesta) spelen i 1080p

Medlem

R:FM fick 5/10 i betyg från Gamereactor iaf, kasst.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

Har du en sjysst HDtv med stöd för 1080p så stödjer xboxen bara 720p medans PS3 kör (de flesta) spelen i 1080p

Öh... nej. Båda konsolerna stödjer 1080p...

Medlem
Skrivet av mogvard:

asdf2: [http://www.discshop.se/shop/prod_category.php?lang=&genre=ps3...] Där visas vilka spel som kommer och vilket datum dom släpps. Har du en sjysst HDtv med stöd för 1080p så stödjer xboxen bara 720p medans PS3 kör (de flesta) spelen i 1080p

Haha! Kan du inget om 360'n så har du inte heller något att påstå.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Flakmonkey

Tycker det är riktigt jävla bra faktiskt, lirat igenom det i coop nu med brorsan och är riktigt nöjda... på förhand jämförde många det med Gears of War men tycker det är helt fel, då man spelar de på helt olika sätt... Gears of War är ju små strider lite här och lite där, medan Resistance ofta har situationer där massiva slag pågår med granateld som slår ner överallt... det visar sig ju också på grafiken som iom att den är så "storskalig" inte kan vara så detaljerad som den i Gears of War där är betydligt mindre ytor... Grafiken är dock riktigt, riktigt bra och med tanke på att det här är "första generationens" spel så ser det bra ut för konsolen i sig...

Det jag gillar mest är dock vapnen, det märks att det är Ratchet & Clank-snubbarna som gjort spelet för många av dem är riktigt kul ^^ har inte tid att gå in på dem här, får göra det i recensionen istället, men det är åtminstone inte de vanliga tråkvapnen som man får i de flesta actionspel....

Sen är det ju självklart nice att lira online också, vilket funkar riktigt bra, trots att man hittills bara kunnat spela på amerikanska servers... 40 spelare är max om jag inte minns fel, vilket inte är helt fel med tanke på att Sonys onlinetjänst ska suga så mycket

Väl värt ett köp när konsolen släpps iaf

Medlem

Ber om ursäkt för fel info. Trodde (visste) att den inte kunde klara av det tidigare. Läste på via Wikipedia och såg att sedan oktober 2006 kan den även visa 1080p med hjälp av en mjukvaruuppdatering. Även den bäste kan ha fel..

Medlem
Medlem
Skrivet av Hubbe:

Hahaha!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem
Medlem

Hahaha


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av mogvard:

Har du en sjysst HDtv med stöd för 1080p så stödjer xboxen bara 720p medans PS3 kör (de flesta) spelen i 1080p

Öh... nej. Båda konsolerna stödjer 1080p...

360n kör bara uppskalad 1080p medans PS3 kör äkta 1080p, vilket är en stor skillnad. För att kunna köra äkta 1080p så krävs en HDMI-port, vilket 360n saknar.

Hur som helst så är Resistance ett jävligt bra spel, helt klart ett måste till PS3 enligt mig.

Medlem

tycker spelet verkar vara som en riktigt medelmåtta, typiskt lanseringsspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Inaktiv

Går det ändra kontrollerna nått eller är det ett måste att skjuta med knapparna uppe på höger sida av handkontrollen? typ som i perfect dark zero

Inaktiv

Har ni sett den här? Rätt snygg och välgjord trailer.

http://www.metacafe.com/watch/479212/resistance_fall_of_man/

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Picke:
Skrivet av mogvard:

Har du en sjysst HDtv med stöd för 1080p så stödjer xboxen bara 720p medans PS3 kör (de flesta) spelen i 1080p

Öh... nej. Båda konsolerna stödjer 1080p...

360n kör bara uppskalad 1080p medans PS3 kör äkta 1080p, vilket är en stor skillnad. För att kunna köra äkta 1080p så krävs en HDMI-port, vilket 360n saknar.

Hur som helst så är Resistance ett jävligt bra spel, helt klart ett måste till PS3 enligt mig.

En del PS3-spel körs i 720p, dvs alla körs inte i 1080p som Sony fått oss att tro.

Inaktiv

har ni spelat igenom Resistance: Fall of man än?

Inaktiv

lånade hem det över en helg o klarade det, helt ok release shooter helt klart bättre än fluff fluff..
köpvärt?...om man gillar shooters med hjärndöd multiplayer!
ser inge replay-värde i det..

Inaktiv

Körde coop genom hela natten igår, faan vad skoj det var! Vi flankerade fienden och mosade sönder leaper-jevlarna, spelade "baseball" med klot-bomberna och "zombierna", sköt sönder allmän ohyss i fordonen och hade riktigt mega-roligt

1
Skriv svar