Äntligen fått mitt Playstation 3 :D

Medlem
Äntligen fått mitt Playstation 3 :D

Idag kom det jag väntat på så länge nu, PS3. Har spelat och utforskat de nu i drygt 3timmar. Spelet jag köpte är Resistance, otroligt bra spel med grym grafik, blev lite förvånad över hur bra de flyter, till skillnad från andra spel till t.ex. 360n. Resistance ger jag än så länge 9.4 av 10, men jag har ju totalt lirat de kanske 2.5 timmar så de är inte mycket att bedömma, har ju multiplayer kvar att testa

För er som förbokat PS3 har jag bara en sak att säga, ni kommer inte bli besviken. Redan när jag öppnade förpackningen och kände doften av Playstation så visste jag att det här är grejer de alltså. Den är även extremt tyst

Medlem

"till skillnad från andra spel till t.ex. 360n" eller de mesta spelen till övrigt till ps3an? t ex gundam haha var bara tvungen eftersom du låter som en rabid fanboy

Dock nice att du äntligen har fått din konsoll, sent 2007 och 2008 blir bra spel år för ps3an.

Medlem

Inte värt ett köp innan MGS4 kommer ut imho och då har väl priset sjunkit lite också..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Resistance och Oblivion är ju helt klart värt att skaffa

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

du låter som en rabid fanboy

Dock nice att du äntligen har fått din konsoll, sent 2007 och 2008 blir bra spel år för ps3an.

Ja, det är jag också, men jag är även en fanboy av 360n. Och ang Gundam så förvånar det mig inte då spelet fått värdelösa betyg, ofärdig produkt helt enkelt.

Men efter att ha lirat lite mer Resistance nu så kan jag bara säga, OH MY GOD!!!, COD3 kan slänga sig i väggen, enligt mig så håller de samma kvalite som GoW, bara lite snäppet under, men det kan bero på att WW2 spel är uttjatade. Ja vet att Resistance inte är ett direkt WW2 spel, men det känns ändå som att de är ett sånt.

Medlem

Skoj! Har du nån feedback angående Network-tjossan? Suger/duger/bra?

Medlem

Grattis till ps3an

Medlem

vadå? flyter det inge bra på 360?
alla spel flyter fint fint på min 360i iaf!

Medlem

jag hörde lite rykten om att MGS 1-3 kommer att remakas till 360n, lagom till att MGS 4 släpps. på 360n.

rykte som sagt, men tänk om det stämmer.... PS3 is 'teh doomedz i så fall...

Flakmonkey
Skrivet av lave:

jag hörde lite rykten om att MGS 1-3 kommer att remakas till 360n, lagom till att MGS 4 släpps. på 360n.

rykte som sagt, men tänk om det stämmer.... PS3 is 'teh doomedz i så fall...

Hörde ett rykte om att Zelda, Mario och Metroid kommer till 360 och PS3... Nintendo är dödsdömda

Känns faktiskt allt mer tveksamt att Metal Gear Solid kommer till 360 nu när Sony hjälper Konami och Hideo Kojima att göra Metal Gear Solid-filmen...

Medlem

Wipeout, Killzone of MGS4 är varför jag kommer köpa ps3an.
Men det lär inte bli förrens nästa vinter/vår.

Sen tror jag inte att microsoft kommer få något MGS spel som inte Sony också får.

Fast, Twin snakes, om än inte ens i närheten så bra som orginalet, var ju Nintendo exklusivt så man vet ju aldrig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Var och testade PS3 på lunchen. De hade laddat med Motorstorm och det var a) inte kul och b) inte alls snyggt.

Inte imponerad alls.

Inaktiv

nosnos, är du helt pantad eller, zelda och mario till ps3 och 360, lol dom spelen ägs ju och görs av nintendo själva. och dom släpper aldrig dom till nån annan.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

nosnos, är du helt pantad eller, zelda och mario till ps3 och 360, lol dom spelen ägs ju och görs av nintendo själva. och dom släpper aldrig dom till nån annan.

Tror inte heller de kommer till andra konsoler inom en snar framtid, men man ska aldrig säga aldrig, titta tex på Sega och deras spel -- de har ju ingen egen konsol numera.

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

nosnos, är du helt pantad eller, zelda och mario till ps3 och 360, lol dom spelen ägs ju och görs av nintendo själva. och dom släpper aldrig dom till nån annan.

Nej jag är inte pantad... tänkte mer att påståendet är så pantat att folk måste förstå att det är ironi... men men, antar att jag hade för höga tankar om folk

Inaktiv

sorry nosnos, korkat av mig att skriva det jag skrev..
hursomhelst, är det nån konsol som tappat exklusiva titlar så är det ps3,

läser i svenska game reactor att sony förlorar exklusiviteter.

här är några exklusiva titlar som sony får nu plötsligt får dela med 360 är

Virtua fighter 5
Fatal Inertia
Blade storm
unreal tournament 3
assasins creed
the outsider
merceneries 2 world in flames
Grand theft auto IV
wwe smackdown raw skulle komma till ps3 men släpps istället enbart till 360

alla dessa titlar skulle koma enbart till ps3.
men så blev det inte.

så nog har sony tappat lite av sin styrka på att äga vissa spel

Flakmonkey

jao, men det är ju ingen som påstår något annat heller... men även om PS3 "förlorat" exklusiva titlar så finns det ändå gott om intressanta spel som trots allt är exklusiva

Inaktiv

mycke möjligt, men själv så bryr man sig inte vad som står på lådan man köper, huvudsaken är att man gillar spelen.

Wii skaffade man för nåra dar sen å den är kul.

har 360 men den bara krånglar så den har man tappat intresset för.

ps3 blir det om ett tag när priset går ner.

ganska komiskt att playstation egentligen skulle vara en cd spelare för nintendo som sony skulle tillverka.

men plötsligt så valde nintendo att nec skulle göra cd spelaren,
men av nån anledning så blev det inget av med cd för nintendo och sony släppte istället playstation för eget bruk.

så det kunde faktiskt blivit så att playstation aldrig blev en egen konsol om inte nintendo velat.

1
Skriv svar