PS3-datum och pris utannonserat - 23 mars...

Medlem
PS3-datum och pris utannonserat - 23 mars...

Engelska tidningen Edge har nu basunerat ut prislapp och datum för Playstation 3 i Europa. Om det är korrekt vet vi inte, men lär garanterat få höra det från Sony inom kort.

Den 23:e mars 2007 är datumet. Prislappen är 425 Pund, vilket motsvarar 5873 kronor enligt dagens köpvaluta.


signatur
Medlem

pfft! Läste jag för 22 minuter sedan på hype.se

Inaktiv

Ehm, kanske har fel men... inget officiellt uttalande har väl kommit än, skall komma vid midnatt...

[http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17416]

Medlem

En fråga...

Såhär står det i aftonbladet: "Playstation 3 finns i två modeller där bland annat storleken på hårddisken skiljer dem något åt. Men endast modellen med en hårddisk på 60 gigabyte kommer att finnas till salu vid den europeiska lanseringen.".

Och då undrar jag om den med 60 gigabyte är den version med större hårddisk eller om den med större kommer senare efter europeiska lanseringen? Och hur många gigabyte kommer den ha i sådana fall?

Medlem

60 gig är den stora modellen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Picke:

Ehm, kanske har fel men... inget officiellt uttalande har väl kommit än, skall komma vid midnatt...

[http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17416]

Därav referens till Edge, men de hade rätt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Mikael:

En fråga...

Såhär står det i aftonbladet: "Playstation 3 finns i två modeller där bland annat storleken på hårddisken skiljer dem något åt. Men endast modellen med en hårddisk på 60 gigabyte kommer att finnas till salu vid den europeiska lanseringen.".

Och då undrar jag om den med 60 gigabyte är den version med större hårddisk eller om den med större kommer senare efter europeiska lanseringen? Och hur många gigabyte kommer den ha i sådana fall?

Det kommer endast att släppas 60gig varianten i Europa. SCEI säger att "Retailer and customer demand,"är skälet.

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Mikael:

En fråga...

Såhär står det i aftonbladet: "Playstation 3 finns i två modeller där bland annat storleken på hårddisken skiljer dem något åt. Men endast modellen med en hårddisk på 60 gigabyte kommer att finnas till salu vid den europeiska lanseringen.".

Och då undrar jag om den med 60 gigabyte är den version med större hårddisk eller om den med större kommer senare efter europeiska lanseringen? Och hur många gigabyte kommer den ha i sådana fall?

Det kommer endast att släppas 60gig varianten i Europa. SCEI säger att "Retailer and customer demand,"är skälet.

Jepp. Jag insisterar på 60gig.

1
Skriv svar