är playstation bättre än xbox 360?

Medlem
är playstation bättre än xbox 360?

om man bara kollar på pappret, är ps3 bättre än xbox360 då? för jag trodde att ps3 hade högre upplösning(1080p) och xbox360 en lägre upplösning(720p). men,men så var inte fallet. så är ps3 hårdvara bättre eller har bätttre förutsättningar än xbox360?? kommer ps3 att gå om xbox 360 om några år med mycket,mycket snyggare och detaljrikare spel eller är ps3 en flopp som håller allt för högt pris? ska jag satsa på en xbox 360 istället?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Wilcore:

om man bara kollar på pappret, är ps3 bättre än xbox360 då? för jag trodde att ps3 hade högre upplösning(1080p) och xbox360 en lägre upplösning(720p). men,men så var inte fallet. så är ps3 hårdvara bättre eller har bätttre förutsättningar än xbox360?? kommer ps3 att gå om xbox 360 om några år med mycket,mycket snyggare och detaljrikare spel eller är ps3 en flopp som håller allt för högt pris? ska jag satsa på en xbox 360 istället?

Xbox 360 och PS3 är rätt lika prestanda mässigt
därimot så skiljer det sig en hel del för deras online tjänster, Playstation network är inte ens på samma nivå som Xbox live ännu, åter står o se om sony kan komma ikapp.

Sedan så verkar det som om bägge företagena tänker släppa en ny version av deras respektive maskiner, Xbox 360 med HDMI och större HD och blir ev. tystare, o PS3 med massa nya grejjer och ännu dyrare pris.. (och antagligen så kommer dom flesta buggar / maskinvarufel att vara lösta då också)

Så mitt råd är att vänta o se vad som händer.

Medlem

Tror inte du kommer få ett opartiskt svar på detta någonstans ifrån ;P Dock så säger jag också vänta och se, mycket kan hända bara på ett år om du orkar vänta sålänge.

Medlem

Diskussion om vilken konsol som är kraftfullast är i mitt tycke inte väsentligt. Titta istället efter vilka spel som kommer till vilken konsol och bestäm därefter det du tycker verkar mest värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Diskussion om vilken konsol som är kraftfullast är i mitt tycke inte väsentligt. Titta istället efter vilka spel som kommer till vilken konsol och bestäm därefter det du tycker verkar mest värt pengarna.

Precis. På det sättet välde jag 360'n istället för PS3'an. 360'n har så fruktansvärt bra spel som är släppta och är påväg att släppas. Men PS3'an har inte ett ända spel som lockar mig än..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

PS3 ska ha bättre graffik sägs det, MEN Xbox har ju bra mycke bättre spel än så länge, fast jag väntar ju på PS3 just nu

Inaktiv

PS3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inaktiv

är det inte så att PS har en massa partyspel som xbox inte har eller kommer att ha?

Medlem

Vet inte hur det är nu men släpptes inte större delen av alla asiatiska RPG till PS2 istället för Xbox?

Och isåfall, har någon utav de företagen gått över till xbox360 än?
För om jag ska lägga 500-600 per spel så får det fan vara iallafall en 100 timmar speltid, minst, per spel.

Inaktiv

ps3 har knappt bättre grafik än 360,
och anledningen är ju att dom brände en hel del krut när dom slängde in bluray.

så skillnaden grafiskt är ingen större skillnad.

har inte sett och jämnfört 360 och ps3 själv, så man utgår från dom tv spels program man sett.

och där var det ingen skillnad enligt dom som testade säger dom.

Medlem

Vi lär nog se vilken av konsolerna som kommer att ha den vassaste grafiken av dem två, om något år eller så, när vi verkligen får se vad PS3 går för.
Själv tror jag att PS3 kommer vara snäppet värre, o vara bättre på att hantera den höga kvalitén.
Den som lever får se.

Medlem

"Play B3yond" filmerna hos Gametrailers är ganska intressanta att kolla på, tycker iaf jag.

http://www.gametrailers.com/player.php?id=14382&type=mov&pl=

http://www.gametrailers.com/player.php?id=15011&type=mov&pl=

http://www.gametrailers.com/player.php?id=14381&type=mov&pl=

bara för att nämna några.

(scrolla ner en halv skärm på sidan så ser ni filmerna.)

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2185

Enjoy!

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 har knappt bättre grafik än 360,
och anledningen är ju att dom brände en hel del krut när dom slängde in bluray.

så skillnaden grafiskt är ingen större skillnad.

har inte sett och jämnfört 360 och ps3 själv, så man utgår från dom tv spels program man sett.

och där var det ingen skillnad enligt dom som testade säger dom.

Det är för att PS3 släpptes för några månader sedan, xbox släpptes för över ett år sen! Duh


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 har knappt bättre grafik än 360,
och anledningen är ju att dom brände en hel del krut när dom slängde in bluray.

så skillnaden grafiskt är ingen större skillnad.

har inte sett och jämnfört 360 och ps3 själv, så man utgår från dom tv spels program man sett.

och där var det ingen skillnad enligt dom som testade säger dom.

Det är för att PS3 släpptes för några månader sedan, xbox släpptes för över ett år sen! Duh

Ja, men även när 2:a generationens PS3 spel kommer så kom ihåg att då är det 3:e generationens spel som snurrar i X-lådan..

Sen så kommer multiplattform spelen som kommer till både 360 och PS3 att se likadana ut pga av att tredjepartsutgivarna inte tänker lägga ut med massa pengar på att göra två olika versioner.. Det är istället de spel som kommer från Sony/Microsoft som man, eventuellt kommer kunna se någon skillnad på...

Medlem

köp du en xbox360 om du kan, spela dom underbara spelen som finns, när PS3 kommer så lär ju inte spelutbudet vara så stort.

när det kommer spel till ps3 så köper du den också och säljer xboxne om du inte vill ha båda.

så lev inte i morgondagen lev idag och njut av spelen som finns inte vänta inte på nå bättre hela tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av zip:

är det inte så att PS har en massa partyspel som xbox inte har eller kommer att ha?

Du menar som Singstar osv? Tja, Guitar Hero II är ju under produktion för Xbox360 så Singstar är säkert inte långt efter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Flakmonkey
Skrivet av Dumlen:

Du menar som Singstar osv? Tja, Guitar Hero II är ju under produktion för Xbox360 så Singstar är säkert inte långt efter.

Skillnaden där är ju att det är Sony själva som gör Singstar, så någon ren portning blir det nog aldrig frågan om... däremot så kan ju MS göra sin egen version förstås... just när det gäller Singstar så har ju Sony dock en gigantisk fördel med tanke på att de äger en hel del framgångsrika skivbolag så de behöver ju inte betala en massa licenspengar å sådant... samma sak med film och TV-program om de väljer att distribuera sånt också

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Hubbe:

Diskussion om vilken konsol som är kraftfullast är i mitt tycke inte väsentligt. Titta istället efter vilka spel som kommer till vilken konsol och bestäm därefter det du tycker verkar mest värt pengarna.

Precis. På det sättet välde jag 360'n istället för PS3'an. 360'n har så fruktansvärt bra spel som är släppta och är påväg att släppas. Men PS3'an har inte ett ända spel som lockar mig än..

Mmm men man ska komma ihåg att Ps3 har Sjukt många bra spel och en massa på G, även du borde vara lite sugen på att testa Killzone 2.;)

Medlem
Skrivet av Molotov:

köp du en xbox360 om du kan, spela dom underbara spelen som finns, när PS3 kommer så lär ju inte spelutbudet vara så stort.

när det kommer spel till ps3 så köper du den också och säljer xboxne om du inte vill ha båda.

så lev inte i morgondagen lev idag och njut av spelen som finns inte vänta inte på nå bättre hela tiden

Nja om man ska lägga ut 3000-4000 ska man nog tänka lite på framtiden ska du veta. borde du fatta:D

Inaktiv

Jäla gravedigger hicktor


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Wilcore:

om man bara kollar på pappret, är ps3 bättre än xbox360 då? för jag trodde att ps3 hade högre upplösning(1080p) och xbox360 en lägre upplösning(720p). men,men så var inte fallet. så är ps3 hårdvara bättre eller har bätttre förutsättningar än xbox360?? kommer ps3 att gå om xbox 360 om några år med mycket,mycket snyggare och detaljrikare spel eller är ps3 en flopp som håller allt för högt pris? ska jag satsa på en xbox 360 istället?

personligen hade jag satsat på ett ps3

många här säger att grafiken är bättre, vilket den inte riktigt är då de är väldigt lika - Men Playstation har mer potensial att prestera mer än xbox grafikmässigt.
Då Playstations Komponenter är bättre.

å playstation är inte dyrt, med tanke på att det är "bättre" än xbox samt att ps3an har en av de bästa Blu-ray läsarna på marknaden, å en annan blu-ray spelare kostar ju 3-5 lax...

så xbox har inte mycket att sätta emot,
de flesta xbox ägarna försöker kontra med att xbox har bättre spel, vilket de inte häller har, det är väldigt ömsesidigt, å de flesta spelen kommer till båda konsolerna

å ovan på allt så löper alla xbox ägare stor risk för "Ring of Death" då typ var sjätte xbox är deffekt å då löper extremt stor risk för "Ring of Death" innom en snar framtid.

så ett Ps3 är att Rekommendera.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

å en annan blu-ray spelare kostar ju 3-5 lax...

Kostar den?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

om man vill ha en bra, ja.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av rolle90:

å en annan blu-ray spelare kostar ju 3-5 lax...

Kostar den?

det är gärna en till pc, nu snackar vi riktiga blu-ray spelare å inga j*vla dator komponenter.. lol - det är ju två helt olika grejer


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

WII!!!
Nej, men om det står mellan dom två så blirdet ps3, önskar mig själv en PS3 i julklpp:D

Medlem

Nja jo, om man ska skaffa en konsol nu så köper man väl inte någon av dom gamla? PS3 eller Wii skulle jag sagt, Wii - billigt, eget. PS3 - dyr, bäst.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Nja jo, om man ska skaffa en konsol nu så köper man väl inte någon av dom gamla? PS3 eller Wii skulle jag sagt, Wii - billigt, eget. PS3 - dyr, bäst.

Håller med:D

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av rolle90:

å en annan blu-ray spelare kostar ju 3-5 lax...

Kostar den?

Fantastiskt att en 13årig Xbox fanboy som du lägger så mycket tid i PS3 Forumet.

Inaktiv
123
Skriv svar