Finns en del fel på PS3an som det är nu

Medlem
Finns en del fel på PS3an som det är nu

Först o främmst den mest störande som jag märker av mest när jag spelare Resistance : Fall of man är att ibland så får kontrollen frispel och svarar inte i typ 5 sec innan den återfår kontrollen, det kan hända mellan 2-5 timmar och det har tydligen något med bluetooth teknologin o göra, rätt störande då det lätt kan orsaka "Game Over"

sedan så har vi det hära med bakåtkompabiliteten, dom flesta PS2 spel ser inte ALLS bra ut på ps3an för lite mera ingående bevis på detta så kan ni surfa till :

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

så mitt råd till er som funderar på import.. VÄNTA några månader o se vad sony tänker göra, dom är oroande arrogant som vanligt om problem gällande deras produkter.

Medlem

skrattretande för en sån dyr maskin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

sony har faktiskt avslöjat att ps2 spel till ps3 ibland kan funka skit


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zampa:

sony har faktiskt avslöjat att ps2 spel till ps3 ibland kan funka skit

"Ibland" är understatement of the year för sony isof, istort sett ALLA ps2 spel som inte har progressive scanning är påverkade av detta "fenomen", och det är inte många PS2 spel som har det tyvvär, o då gäller det att TVn stöder det också.

Medlem

suger imo rövhål!! FY SKÄMS SONY!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

suger imo rövhål!! FY SKÄMS SONY!

Kunde inte uttrycka mig bättre..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

tur för sony att dom har så många fanboys som inte bryr sig om att sony fular sig utan snällt fortsätter och köper oavsett pris eller problem.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

tur för sony att dom har så många fanboys som inte bryr sig om att sony fular sig utan snällt fortsätter och köper oavsett pris eller problem.

Jag tror att folk köper PS3 för PS3 spelen och inte för PS/PS2 spelen.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av BangBoomBang:

tur för sony att dom har så många fanboys som inte bryr sig om att sony fular sig utan snällt fortsätter och köper oavsett pris eller problem.

Jag tror att folk köper PS3 för PS3 spelen och inte för PS/PS2 spelen.

visst är det så men det finns alltid nångång man vill spela ett annat spel till den äldre konsolen, att slippa ha den gamla konsolen i hyllan underlättar mycket.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av BangBoomBang:

tur för sony att dom har så många fanboys som inte bryr sig om att sony fular sig utan snällt fortsätter och köper oavsett pris eller problem.

Jag tror att folk köper PS3 för PS3 spelen och inte för PS/PS2 spelen.

Nej dom köper den även om det inte finns några spel, har för mig att sony uttalade sig om det

"People will buy our console even if there are no games."

Flakmonkey

Bill Gates sa ju att folk skulle köpa en Playstation även om det var en vanlig tegelsten som bara fått det namnet ^^

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Bill Gates sa ju att folk skulle köpa en Playstation även om det var en vanlig tegelsten som bara fått det namnet ^^

PR-snack ;):P ... Men som det verkar nu så har xbox360 fortfarande en massa "små"fel


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

jodå 360 har fortfarande sina brister,

men ju dyrare en maskin blir desto större krav borde man kunna ställa med tanke på fel och brister.

fast ingen är ju perfekt så..

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Jag tror att folk köper PS3 för PS3 spelen och inte för PS/PS2 spelen.

Då jag (whinear om det här typ varje dag) köpte en Nintendo konsol förra generationen så har jag massa bakläxa att göra när det gäller spelupplevelse. Så för mig innebär Ps3 en hel del massa Ps2 spel
Dock så ser jag inge problem i att det är lite error hit o dit, vill även tro att sånt är fixat när Ps3an kommer hit.

Inaktiv

Alla konsoler har väl sina brister, och Sony lär definitivt ta reda på dessa mindre buggar som råder nu.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av kraket:

Alla konsoler har väl sina brister, och Sony lär definitivt ta reda på dessa mindre buggar som råder nu.

Jag är tyvvär inte lika säker på det, sony är väldigt arroganta till folk som ringer in om pixel-flip problemet som du kan se om du läser deras officiella playstation forum, och när någon tar upp problemet med sixaxis så händer inget heller.

vetisjutton alltså... trotts att jag pungade ut med en löjligt stor summa pengar för min PS3 så börjar jag nästan hoppas på att ps3an säljs dåligt så att sony får sig en näsbränna dom LYSSNAR inte alls på sina kunder.. inte för fem öre.

och sedan så har vi deras tydligen väldigt extrema regions uppdelningar tex att du inte kan byta land ö.h.t när du väl valt ett, tror dom inte att folk brukar flytta eller vad?

Och sedan att dom delar in spelena per region är inte direkt någon höjdare heller t.ex om ditt PSnetwork konto är US konto så kommer endast amerikanska servrar o visas för det spel du går online med, sådant är ju värdelöst jag vill kunna spela med mina utländska polare utan massa besvär.. *suck* nej jag är djuupt besviken funderar nästan på sälja skiten (fast vem sjutton skulle köpa?)

Nääee SONY ni är ALLDELES för arroganta, det är hög tid för en o annan näsbränna så ni kanske lär er lite om vad "kundrelationer" är för något...

/rant off....

r1k
Medlem

"Kunden är alltid kung", ge dom kotler :]

Medlem

Om jag vill spela gamla PS2 lir spelar jag på min PS2


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Om jag vill spela gamla PS2 lir spelar jag på min PS2

för att du var smart nog att köpa en Sony konsol.
vi som gick på nitlotten att köpa Nintendo hade ju tyvär inte möjligheten att uppleva spel som du gjorde.

Tur att man inte går på den finten två gånger.
Synd att se att många gör det nu dock dom ångrar sig om nån månad

Medlem

Är Ps3:an ens bakåtkompitabel nu ?? (eller hur man stavar det) alltså kan man spela ps2 spel på den?


signatur

Rawr

Medlem

Bumpa inte gamla trådar, och nej du, den är inte bakåtkompitabel om du inte hittar den "Gamla" 60 gigarna.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag hade problem med slowdowns i några spel när man hade ps3, Motorstorm fick ibland slowdowns när det var några bilar i en kurva i en gyttjebana, och det var inga dåliga slowdowns heller.

Medlem

Jag har inte märk några problem med Resistance, eller att ps2 spelen blivit "fula", fast har dock vart med om att de låser sig nån enstaka gång

Inaktiv

Har Wii, önskar mig Ps3, inte för att Wii är dåligt, uta att man ska använda konsolerna på olika sätt.
Iallafall, Sony har fått ett rejält uppsving, känns det som.

Medlem

snygg tråd, du skapar en bra stämning


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vad fasiken är det som händer?? Massvis med gamla trådar grävs upp från de döda för att skapa en otrevlig stämning. Dessa trådar är ut daterade...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem

hahaha jaa, fan trådar borde väl auto-låsas efter 6 månader i alla fall?

1
Skriv svar