några frågor angående PSP.

Medlem
några frågor angående PSP.

hade tänkt mig köpa denna inom en snar framtid: http://www.webhallen.com/prod.php?id=58100 och jag har några frågor: hur fungerar det där med olika versioner på PSP? vissa versioner bättre än andra(firmware)? ingår det ett memory stick när jag köper den eller måste jag köpa till? vilka ljud och videofiler stödjer psp? tack på förhand.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Flakmonkey

Firmware uppdaterar sig själv.. det är väl typ det jag vet om PSP

Medlem

MP3 formatet funkar utmärkt. Och du kan ta vilken fil du vill nästa.. Inget skydd som finns på IPod osv.

MPEG4 är det som gäller, dock är det lite knasigt stöd. Men det finns sidor som förklarar utmärkt hur man ska kovertera om en film till formatet så att det funkar på PSPen.

Tror det ingår ett 32MB memorystick när man köper den, dock kan jag ju rekommendera att köpa 1Gig eller så

Vissa versioner, dom lägre (1.51 tror jag det är) stödjer Homebrews (egna program osv), dock gör inte dom högre detta.

Flakmonkey

Läste att Sandisk ska fixa en 30GB-sticka till PSP, samtidigt som Sony kommer börja sälja filmer online till PSP på Amazon... börjar faktiskt bli lite sugen på att skaffa en, undrar om man kan få någon PS3 & PSP-deal i mars

Inaktiv

Har fått igång filmer nu på skiten men nu har ja ett nytt problem, de tar så stor plats. Lumparpolare snackade om att det fanns nåt program som gjorde filerna mindre så att man kunde ha fler på stickan. Nån som vet?:up:

1
Skriv svar