Medlem
PS3 har problem

"PS3 har problem att spela gamla spel, rapporterar japanska medier dygnen efter att den nya spelkonsolen släppts på den japanska marknaden.

Nyblivna ägare till Playstation3 klagar på problem med både ljudet och grafiken när de försökt spela sina gamla PS1- och PS2-spel på konsolen. Sammanlagt rör det sig om cirka 200 spel, enligt Nyhetsbyrån Reuters och CNN."

Källa

Visst man kanske vill prova att spela sin gamla spel på PS3an men jag skulle iallafall vara ute efter dom nya spelen som finns/kommer. Vad tycker ni? Katastrof eller inget att bry sig om?

Inaktiv

Klart man skaffar PS3 för de NYA spelen och inte för de gamla spelen... men visst är det tråkigt med tanke på priset.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Ingen katastrof, men det är väldigt synd. Det är precis som X0. Det är helt hopplöst att spela de flesta xbox-spelen, men det är ju inte katastrof.
Det kanske är en större deal för de som inte har en PS2.

Medlem

det är sagt från sony att man ska kunna köra ps2 och ps1 spel på ps3. då ska det ju självklart vara så som dom säger.

ps3 verkar ha problem. har hört ryktesvägen att några ps3 maskiner råkar ut för låsningar liknande xbox 360.
men om det är någon sanning eller smutskastning vet jag inte...

Medlem

Enligt mig är det en rätt stor miss utifall spelen inte funkar. Om jag köper en nyare konsoll så vill jag självklart att den ska vara bakåtkompatibel till 100% med föregångarna. This is teh future of konsoller och så ska det vara.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

mm, å dagen då ens gammla ps1/ps2 dör, så vill man ju kunna lira ps1/ps2 spel på ps3.
jag kör ps1 spel på ps2 nu för att spara ps1, så den håller sig ren å fin inför framtiden


signatur

R.I.P The_maxx

Inte så farligt faktiskt. Bara lite sådär halvtrist, men det är ju inget som konsolen inhandlas för.

Eller?

Medlem

Kommer en fix på problemet, när det vet man inte


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det här påverkar inte mitt beslut att köpa ps3


signatur

Meep!

Youtube-proffs
Skrivet av Phobo:

det här påverkar inte mitt beslut att köpa ps3

Det är sant, din årsekonomi påverkar den saken. 8)


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Där fick alla Playstation fanboys som kastade skit på Xbox 360, release problem händer alla!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

xbox 360 har tydligen fortfarande release problem.
annars så skulle dom väl inte släppa en ny xbox 360 som är tystare och svalare + att den drar mindre ström.

Bättre att dom gjort den tystare, strömsnålare och så att den håller sig svalare från början.

och det här med att inte kunna köra xbox spel på xbox360 var väl mindre lyckat ?

Det är ju först nu som dom fått tummen ur röven och fixat så att några gammla xbox spel går att köra.
Det borde man ju kunna göra med alla gammla xbox spel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Knirk:

xbox 360 har tydligen fortfarande release problem.
annars så skulle dom väl inte släppa en ny xbox 360 som är tystare och svalare + att den drar mindre ström.

Bättre att dom gjort den tystare, strömsnålare och så att den håller sig svalare från början.

och det här med att inte kunna köra xbox spel på xbox360 var väl mindre lyckat ?

Det är ju först nu som dom fått tummen ur röven och fixat så att några gammla xbox spel går att köra.
Det borde man ju kunna göra med alla gammla xbox spel.

Nya versioner av konsoler har alltid kommit och är inget som är unikt med XB360.

Ang PS3 problem med äldra spel så blir det väll som med XB360 att det kommer uppdateringa som fixar så det går att spela, jag vet att här hemma spelar ungarna dead or alive 3 på xbox360 utan problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

jo hoppas verkligen att samtliga xbox spel går att köra på 360 så småningom,
för det är ett bättre utbud av mer ovanliga spel på gammla xbox.

spel som typ castlevania finns det inte nåt på 360.
och att det kommer ett splitternytt sånt till 360 är väl bara en önskedröm ?

Inaktiv

Väldigt tråkigt


signatur

War never changes.

Medlem

Finns kanske folk som sålt sina gamla konsoler för att ha råd med den nya eller folk som aldrig ägt en PS tidigare och vill spela de äldre spelen så som Final Fantasy och Metal Gear Solid. Detta är enligt mig en otroligt stor katastrof som borde fixas asap aka. igår.


signatur
1
Skriv svar