RPGs till PS1 + PS2?

Inaktiv
RPGs till PS1 + PS2?

Hej hopp!

Jag var igår och inhandlade en ps2a eftersom jag inte ägt någon konsol sedan snes och jag kommer att ha tid att spela igenom ett par spel nu i vinter.

Konsolen är chippad med allt vad det innebär, vissa av er "konsolmänniskor" är säkert negativt inställda till det, men jag studerar på annan ort än min hemort och resor, hyra, mat, litteratur etc gör att jag hade valet att antingen köpa en konsol och fula till mig spel, eller inte spela alls. Hoppas ni har överseende med det och inte flame:ar av den anledningen.

Efter en ganska lång inledning skulle jag vilja komma till saken nu
Om lust och ork finns så hade det vart jättekul om någon kunde tipsa om bra RPGs till framförallt ps1, eftersom det finns en annan tråd (Exklusiva-måste-ha titlar till PS2an?) som tog upp många bra titlar till 2an.

Final Fantasy serien har jag hört mycke gott om men jag har även hört om några andra bra RPGs som jag dock har glömt namnen på..

Trevlig dag på er
//lindish

Medlem

Öppen pirat på fz som söker efter skepp att kapa? Visst, spelar inte mig nån roll, men du kanske inte riktigt borde sagt allt. Just nu blev din post ett ställe att tipsa om warez-spel, istället för att tipsa om bra RPG-spel.

Medlem

Jo det var en riktigt klantig inledning hehe.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

aja skit samma då, ni har säkert aldrig laddat ner en konstnärs digitala artefakter.

inte killen som skrev fz´s forumregler heller. å inte hans chef heller. nepp

jävla dubbelmoral imo.
lets face it, alla å deras farsa gör det.

så, ni kan ta bort mitt "konto" på fz nu å ta bort tråden. förhoppningsvis så kanske jag lyckades nå ut med nån sorts budskap till någon.

skulle endå vilja önska en trevlig dag till dig som råkar läsa

Medlem

Han är ju i alla fall ärlig (nja, på sätt och vis) till skillnad från andra skenheliga helgon här som får en kick av att låtsas ha hög moral (då menar jag inte nödvändigtvis de som svarat i den här tråden); och vad är det för snack att det kommer bli wareztips istället för tips om bra RPG-spel? Jisses. Ett tips på bra spel är ett tips på bra spel.

Bra RPG-spel är Final Fantasy-spelen som du nämnde själv, men det finns också Xenosaga-trilogin som är värd att ta en titt på (men låt inte de konstiga undertitlarna skrämma iväg dig), samt Suikoden-spelen.

Du har även Dragon Quest VIII som ska vara en höjdare, fast det har jag inte tittat närmare på själv.

Medlem

Vad jag menar är att det blir tips på spel han skall ladda hem, vilket är förbjudet på detta forumet.

Medlem

Nää, det är bara tips på spel som är bra. Det är inte som om vi länkar eller snackar warez, vi snackar bra spel. Sen skriver han visserligen att han tänker wareza en stor del, om inte alla lir han blir tipsad om.

Hur som helst så är jag också intresserad, har dock ingen riktig kunskap om psx.. Hmm, chrono trigger kom väl ut till psx? Jovars, det gjorde det. Ett av de bästa rpgs som finns imo.

Du borde även kolla upp hyrtjänster, nu vet jag inte riktigt om det finns några shyssta som hyr ut psx lir, men det finns en del som hyr ut ps2 till en "OK" penning. Blir nog billigare med tiden.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

hmm skriver upp alla jag kan minnas, både bra och halv ok.. hehe

Parasite Eve
Grandia
Legend of Dragoon
Alundra
Granstream Saga
Final Fantasy Tactics(vet att du sa FF, men tactics är inte med i original serien så ville skriva upp den)
Breath of Fire 4(några av snes titlarna finns även till psx)
Vagrant Story(ETT MÅSTE!! =D)
Wild Arms
Vandal Hearts
Jade Coccon(typ en variant av Pokemon, lira att demo på de.. verka halv ok.. hehe)

ööhmm.. hmm kan inte direkt minnas fler just nu =/. andra icke RPG är ju dock Syphon Filter serien, små skön 3rd person shooter. C-12 Resistance ska va rätt najs också, men bara lirat ett demo på de för länge sedan. Resident Evil serien.. Silent Hill..

1
Skriv svar