Inaktiv
Final fantasy

Tjena ja undrade om nån spelar final fantasy serierna ? tänkte vi kunde diskutera dom isåfall

Medlem

Ännu en sådan här tråd?, du kanske ska skriva vad vi ska diskutera.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Vilken spel av dom va bäst ?

Flakmonkey

FFVI... hmm... har för mig det var sexan iaf... det med operascenen Sen så FFVII och FFIX

Medlem

Hmm, har fastnat för XII, även om jag inte lirat så många timmar än. Jag gillar friheten i det, var inte mycket för det linjära i de äldre spelen. Det nya fightingsystemet känns också fräscht.

Nu har jag inte lirat många av de äldre, men VII och X har jag spelat, och dom är inte helt fel dom heller :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

VII är enligt mig den bästa delen i serien, med IX på en nära andra plats. Ser fram emot XII och även FFVII: DoC. DoC är ju mer utav ett action spel men verkar jäkla kul ändå.

Medlem

Har missat nian, men kollade på när brorsan lirade det en hel del. Har faktiskt aldrig klarat ett final fantasy lir, klarat 90% av ff6 två tre gånger och har kört 80% av ff7 en eller två gånger.. Kännde mest att det var ovärt då jag visste vad som skulle hända i slutet osv. Tråkit, hoppas på tolvan som fan, ska få hem det när jag skickar tillbaks godhand. Blir väl om en vecka eller två.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

final fantasy är kul men alla ologiska saker kan vara jobbigt, det finns i alla men nu senast tänker jag på X där man tex skulle hoppa undan en massa blixtar i rad osv.
i 8an skulle man lista ut var man hittade olika delar så man kunde uppgradera sina vapen osv.
i 7an så var man så gått som tvungen att köra battle arena elelr vad det hette, gjorde man inte det så var det väldigt svårt att klara ut spelet överhuvudtaget, sånt där kan vara rätt störande i FF-spelen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äh, man klarar sig genom alla spelen bra utan att göra alla sjuka saker. Dock är sid-quests ofta väldigt svåra att klara om man inte har alla skumma saker.

Oftast finns det information att få om alla saker om man är intresserad av att läsa alla kryptiska texter och undersöker allt noga. Tycker bara att det är bra att de bjuder på fler utmaningar för de som orkar bry sig. Man klarar ju sig som sagt bra ändå.

Inaktiv

Är jag typ ensam om att gilla 8an mest? visst 7an va underbar och de va den första som jag lirade.. men 8an hypade jag så jävla mycket så de blev automatiskt den jag gillade mest och den jag faktiskt klarade allt på. Orkade aldrig äga up alla weapons i 7an eller Ozma etc i 9an, och 10an va lite FÖR linjär.. inte direkt dålig but still.. hehe

Medlem

1 o 2 o 3 är smådåliga. Alla 3 är VÄLDIGT lika, ändå mycket bra då de släpptes.
4an är det bästa i serien enl. mig.
5an är kanske inte så bra, men det fungerar.
6an ligger efter 4an i värde, med andra ord ett mycket bra spel.
7an tycker jag är överskattat. Dock inget dåligt spel.
8an bättre än 7an, men trist med lvl-scalingen.

9an och senare har jag tyvärr inte provat ännu. Har dock beställt en PS2 så skall börja lira när maskinen anländer.

Medlem

Okaj, tänkte höra med er lite. Är så att jag tänkte spela igenom FF7 nu... Ska jag skaffa det till PC eller PSX?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Okaj, tänkte höra med er lite. Är så att jag tänkte spela igenom FF7 nu... Ska jag skaffa det till PC eller PSX?

Det kvittar imho.

Medlem

PSX har väl bättre känsla, borde ha det iaf Jag tycker iaf att det är värt att skaffa till PSX.


signatur

Videomupp

Inaktiv

FFXIII till PS3


signatur

Förlåt för mitt beteende.
Jag är en lugn kille med ett hett temperament.

Medlem
Skrivet av Oscar:

FFXIII till PS3

Toppen, en fjortis till...

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Oscar:

FFXIII till PS3

Toppen, en fjortis till...

Hej då FZ, here they come :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Okaj, tänkte höra med er lite. Är så att jag tänkte spela igenom FF7 nu... Ska jag skaffa det till PC eller PSX?

Har PC versionen själv, kommer ihåg det va ett jävla problem med att fungera med nya grafikkort, och då menar jag den tiden då det släpptes till PC. Fick köra patchar och grejer, men ändå kunde det låsa sig när som helst och stänga datorn. Kommer ihåg jag förlorade många speltimmar på det jäkla viset. Har du tillgång, så försök fixa det på PS. Det där är mitt råd.

Medlem

Hm, mitt enda problem var att skiten låste sig när man skulle byta till cd4. Även efter reinstall med andra skivor osv, var tvungen att gå till nån annan med saven, klara den biten och sen gå vidare. Därför jag aldrig klarade skiten


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Man grät nästan i slutet av 9:an...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Funderar på att skaffa 9:an, om jag kan hitta den. Vore skönt att ha ett lite nostalgiskt spel att lira när man inte orkar med att spela FFXI.

Medlem
Medlem

Aj då... Mer än vad man förväntat sig eftersom det har ett par år på nacken nu... Aja, det är ju ett väldigt bra spel iaf.

Flakmonkey

Playstation-spel har väl nått det stadium där de populäraste titlarna börjar krypa uppåt i pris en aning... det där var ju platinum också, kostar nog lite mer om man vill ha originalutgåvan och det är ju den man måste ha

Inaktiv

Jag har själv bara FFX och FFX-2, av dom tycker jag att FFX är bäst eftersom man får tid att tänka på vad man ska göra. Då får man också komma ihåg att eftersom FFX-2 är ett spel som man reagera så snabbt som möjligt (Det finns ett grönt streck ovanför eller nedanför livspoängen, när strecket har nått längs ut är det din tur). Det som känns konstigt är att karaktärerna är alla kvinnor (känns bara olustigt att spela som kvinna, ingenting annat). Däremot är det kul att få veta mer om Spiras historia.

1. FFVI, utan tvekan. Ljudet, det grafiska detaljarbetet, storyn, karaktärerna..
2. FFVII. Så ruskigt bra, fick mig att spara ihopp till en PS.
3. FFVIII, allt är så mkt bättre än 7'an, men equipment/stat/magi system drar ner spelet till en 3'de plats.
4. FFX
5. FFIV
6. FFV
7. FFIX
8. FFIII
9. FFX-2
10. FFII
11. FFI
12. FF-Magiq Quest
13. FFXI


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Inaktiv

Final Fantasy 7 är inte bara det bästa i FF serien, det är det överlägset bästa spelet som någonsin gjorts.
Har själv spelat igenom det 11 gånger....total speltid på kanske 500-600 timmar....

Efter det kommer nog FFX, FFVIII, FFIX.

Tips till er som vill spela FF7 på PC. Leta rätt på Ultima edition, den är i stort sett bug fri.

Undvika blixtar i FFX är inget man behövde göra mer än första gången man passerade där så jag tycker inte det är nåt att störa sig på.
Battle arena i FF7 är också helt frivilligt och det är inga problem att klara spelet utan att göra det.

Medlem

Av dom jag spelat kan jag säga så här.

FF6 > FF7 > FF9 > FF10 > FF8

FF8 dras ner endast p.g.a att summuns är så lätta att göra och att man måste stå och samla magier från fiender i flera timmar..... cpskadat ju.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Hmm...det där om blixtar...visserligen har du på sätt och vis rätt, men om du vill att Lulu ska göra mer skada än 9999, kan det vara värt att gå tillbaka för att undvika blixtar. Däremot ska man vara försiktig efter att ha varit i Bevelle, för då kan det finnas en summoner där.

1
Skriv svar