Medlem
Final Fantasy X

Jadu.. nu har man äntligen hängt med i Tidens strömmar och varvat FF X! underbart spel med grym story och förbannat deprimerande slut

Bara lite frågor jag undrar över..

1. Tidus, hur kunde han bli "a dream of a fayth" genom att åka i tiden med Sin?
2. Hur kom Jecht dit från första början? Sin existerade ju inte ens under hans tid i zanarkand
3. Var Yu Yevon världens lättaste spelboss någonsin? Kastade reflect på honom, så helade han mig med curage varannan runda, sen hade jag bara Auron, Tidus och Kimahri att slå honom, samtliga hade fullt liv då han dog

Medlem

Du behöver lära dig att använda spoilers.

Och nej, Yevon var inte lättast. Det var sista bossen. Doom...

Inaktiv

spelet är lite väl gammalt.. tror inte direkt så många bryr sig om spoilers.

1. Jag tror att igentligen så dog Tidus i zanarkand. Han levde endast i Spira på samma sätt som Auron, och dom andra som inte hade blivit "Sent" och som bara vägra tro dom var döda...

2. Hmm tror dom säger de vi något tillfälle minns faktiskt inte.. men han kanske bara retade upp fel magiker hehe han va ju full rätt så ofta

3. hmm minns inte fighten, men den lättaste slut boss jag dödat var helt klart nissen i FF9, han dödade typ alla mina nissar utom Zidane, som blev berserked och hade regen under helt fighting.. Zidane solo körde honom tills han dog.. jag lolade rätt så mycket när bossen väl dog hehe

Medlem

Papabear har kollat runt lite mera, tydligen så verkar det som att både Tidus och Jecht (+ hela zanarkand) bara var en dröm redan från början, och ingen verkar riktigt veta hur Jecht kom till Spira utan teorin verkar vara att fayths bara "drömde" dit honom, men då går ju som teorin isär i slutet ändå, för när Jecht dör.. så försvinner han som en vanlig person, medan Tidus bara typ, tynar bort, vilket då skulle peka på att han är en dröm, men det motsäger ju då Jecht, och om Jecht vore en dröm och han är sin, skulle inte fayth bara kunna sluta drömma så skulle han vara borta? verkar lite puckat att ha någon för att döda deras dröm så dem ska kunna sluta drömma mycket obesvarade frågor iaf, synd att man inte får svar på dem i spelet! :/

Inaktiv

hmm Sin är ju en Aeon. Så man kan väl säga att Yu Yevon använde deras drömande för att kunna skapa den första Sin, och efter de så har han bara fortsatt genom att ta en ny grand summoner varje gång. På så sätt gjort Sin verklig och inte bara en dröm.

Så Jecht kanske faktiskt var ifrån Spira och inte Zanarkand? När han blev Sin så kanske bara skapade ett nytt Zanarkand med hjälp av Fayth'sen och levade där med Tidus tills han var redå att döda honom. Då drömade han även upp Auron för att guida Tidus hela vägen. pga att han o auron var tillsammans under Braskas resa så litade han på honom.
det kanske kan vara en teori ?

Medlem

haha, otroligt komplicerat skulle vara kul om man fick några officiella svar >< eller finns det något i X-2?

Medlem

X2 bygger vidare på Yunas historia. Inte så mkt till svar på dem frågor du ställt tror jag.


signatur

Videomupp

Medlem

FFX tyckte inte jag var så kul, jag vart uttråkad där i slutet nånstans och tog tjejens save som var vid sista bossen och spöade han.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja, då lär du ha uppskattat storyn


signatur

Videomupp

Inaktiv

1. Tidus var "a dream of the a fayth" från början, om man ska tro anden till Bahamount
2. Om man ska våga på sig en gissing kom Jecht till Spira med hjälp av Sin. Eftersom Sin verkar vara den enda som kan förflytta människor, men det kan också vara "the fayth".
3. Beror på hur bra man är.

När det gäller Zanarkand, så kan jag nog säga att det Zanarkand som Tidus lever i är det Zanarkand som "the fayth" drömmer om.

Dessutom är Jecht inte från Spira. Han är "a dream of the fayth" han också.

1
Skriv svar