PS3 interface suger

Medlem
PS3 interface suger

Är det bara jag som inte gillar att en nextgen konsoll som PS3 ska ha exakt samma interface som en bärbar konsoll ?

Kunde dom inte designa nånting häftigare att man verkligen får känslan att det är en nextgen konsoll och inte bara låna från en bärbar.

Tycker det är rätt löjligt en maskin som ska kosta 6000 spänn men inte ens har ett ordenligt nytt eget interface.

Flakmonkey

bara det fungerar smidigt... har inte använt PSPs interface särskilt mycket men när jag har talat med folk som använder den dagligen så tycker dem det är bra... och såhär från utsidan så ser det riktigt användarvänligt ut och lägger de in så att man kan använda shortcuts så fyller det upp alla krav...

Tycker personligen att det ser betydligt mer "next gen" ut än guit till 360 som jag verkligen inte gillar, tycker det är klumpigt även efter snart ett års användande. De säger ju också att man ska kunna lägga in egna bakgrunder å sånt där också... kanske kan man konfa annat också... vem vet...

men som sagt, viktigaste är ju att det är användarvänligt, sen om de tar PSPs interface kvittar imo, varför uppfinna hjulet två gånger?

Medlem

funktion > design (?)

Medlem

jag tycker interfejset såg trevligt ut på dom videos jag sett


signatur

Meep!

Medlem

Jo alltså interfacet är det inget fel på men till psp tycker jag den är skitbra men inte till ps3 hade förväntat mig dom skulle gjort nåt häftigt me lite coola 3d menyey eller liknande.

Flakmonkey

som är långsamma och bara irriterande i det långa loppet? typ som 360, deras fliksystem var snyggt till en början... men nu tycker jag bara det är irriterande långsamt :/ hade hellre haft en enkel meny utan någon "snygg" grafik alls

Medlem

Commodore64 interface vore bra, ärligt talat.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Hmm inget jag tänker på, bara det är snabbt, enkelt och smidigt så är jag nöjd.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Är det bara jag som inte gillar att en nextgen konsoll som PS3 ska ha exakt samma interface som en bärbar konsoll ?

Då lär du ju knappat gilla att var vice versa heller då?

Interface till Sonys Media Center PSX Som släpptes i Japan 2003. Det fungerar. Är cleant och snyggt samt lättnavigerat.

1
Skriv svar