Exklusiva-måste-ha titlar till PS2an?

Medlem
Exklusiva-måste-ha titlar till PS2an?

Nu när PS2an är så billig tänkte jag _kanske_ ta och köpa en, finns en del spel till den jag skulle vilja ha. Nu vill jag veta vilka ni tycker är de bästa och viktigaste spelen till PS2.

Jag hade tänkt mig:

Ico
Shadow of the colossus
Metal gear solid 3: subsistens
Killzone
Möjligtvis God of war 1 och 2.

Vilka spel utöver dem kan ni rekommendera, kom med de spel ni tycker är de bästa och viktigaste till PS2an.

En annan fråga, innehåller MGS3: subsistens orginal spelet eller är det enbart alternativa uppdrag och sånt i det spelet?


signatur

<3

Medlem

Subsitence är en uppdaterad version av den vanliga. Tror det var bättre kameravinklar och sådana saker. Sen så finns det ett multiplayerläge som ska vara bra, dock inte testat själv. Jag skulle lägga dit resident evil 4, älskar det spelet.


signatur

Videomupp

Medlem

RE4 har jag redan till gamecube.


signatur

<3

Flakmonkey

Substinence är bättre ja, samma spel med bättre vinklar, multiplayer och du får även med Metal Gear 1 och 2 ^^

Devil May Cry 1/3
Jak and Daxter 1/2/3
Final Fantasy X/XII
Suikoden 3/5
Tekken 5
Virtua Fighter 4
Soul Calibur 3
Gran Turismo 4
Guitar Hero
Metal Gear Solid 2: Substance
Ratchet and Clank
Okami
Shadow Hearts: Covenant
Dragon Quest VIII
Katamari Damacy
Kingdom Hearts 1/2

Medlem

Alright, ska ta en närmare titt på de spelen, tack :).


signatur

<3

Medlem

Guilty Gear XX Slash Import
Det absolut roligaste fightingspelet. Väldigt udda och riktigt snyggt designade karaktärer tillsammans med snabb och galen gameplay och hårdrock i bakgrunden.

Metal Gear Solid 2
Jag tycker det här är det bättre av de två som finns till PS2 då jag gillar storyn som är lite mer invecklad. Men det är egentligen en smaksak då båda spelen är riktigt bra.

Okami Import
Presis börjat spela det. Grafiken, storyn, humorn, musiken, karaktärerna. ALLT är helt underbart.

De tre tillsammans med Resident Evil 4 (det finns en ny sidestory i PS2-versionen) och spel som Shadow of the Colossus och Tekken 5 måste du helt enkelt spela


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

cribba, är det inte så att GG xx slash är äldre än GG xx reload? Reload finns iaf i pal version.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

cribba, är det inte så att GG xx slash är äldre än GG xx reload? Reload finns iaf i pal version.

Nej Slash är den nyare versionen, finns nog bara i Japan än så länge men alla menyer etc är på engelska så det är ingen fara


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Guilty Gear XX Slash Import
Det absolut roligaste fightingspelet. Väldigt udda och riktigt snyggt designade karaktärer tillsammans med snabb och galen gameplay och hårdrock i bakgrunden.

Metal Gear Solid 2
Jag tycker det här är det bättre av de två som finns till PS2 då jag gillar storyn som är lite mer invecklad. Men det är egentligen en smaksak då båda spelen är riktigt bra.

Okami Import
Presis börjat spela det. Grafiken, storyn, humorn, musiken, karaktärerna. ALLT är helt underbart.

De tre tillsammans med Resident Evil 4 (det finns en ny sidestory i PS2-versionen) och spel som Shadow of the Colossus och Tekken 5 måste du helt enkelt spela

Håller helt med honom. Alla spel han nämnde är grymma. Sen om du blir fan av Metal gear 2 (vilket jag var/är) så kan du ju köpa 3:an. lite mer invecklad gameplay, men som blir rolig om man lär sig och fortfarande väldigt bra story.

Medlem

Fast metal gear 1 är ändå nästan bäst i serien. Gammal go klassiker som fortfarande håller imo ^^


signatur

Videomupp

Medlem

God of war" är ju oxå ett måste !!! ...början på nästa år kommer ju tvåan oxå

Inaktiv

Canis Canem Edit som kmr ut den 27 oktober.


signatur

Förlåt för mitt beteende.
Jag är en lugn kille med ett hett temperament.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

God of war" är ju oxå ett måste !!!

Alla gånger. Måste backa upp God of war där. Satt helt mållös efter första banan. Det är helt enkelt ett aldrig tidigare skådat röj som får Devil may cry att kännas fredligt i jämförelse.

Andra oumbärliga titlar är:

Shadow of the colossus
God Hand
Resident Evil 4
GTA:San Andreas
Amplitude
Def Jam : FFNY
Katamari Damacy

Medlem

canis canem edit = Bully va?

Medlem
Skrivet av NoCc:

canis canem edit = Bully va?

Yes


signatur

<3

Inaktiv

Silent Hill Collection MISSA INTE!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

Silent Hill Collection MISSA INTE!

Måste hålla med. UNDERBART skräckserie. Tvåan är bäst imo


signatur

Videomupp

1
Skriv svar