PS3 - Slutpiset bestämt.

Inaktiv
PS3 - Slutpiset bestämt.

Idag höjde SIBA sitt oficiella pris med 400:- till 6290

Övriga förväntas följa efter.

......skit....

Medlem
Medlem

snackade lite med snubben på game idag när jag beställde det och han trodde att kedjan skulle hålla sig till 5999...men det är ju allmänt känt att företagen brukar följa SIBA.....

Inaktiv

Sony har tidigare gått ut med att den i EU skall kosta 599 Euro inklusive "VAT".

Produktchefen på Sony Sverige kan antingen inte räkna eller så kan han/hon inte geografi.

Så länge en Euro kostar mindre än 10 spänn och Sverige är med i EU så är priset antingen fel eller så lovar sonys käft mer än vad röven kan hålla.

Flakmonkey

Ska och ska, är inte det bara ett rekommenderat pris?

Medlem

Företagen vill tjäna en större hacka nu eller?

Inaktiv

Ruskigt dyrt tycker jag, likabra att vänta tills de sänker priset...

Inaktiv

Om dagskurs råder skulle sonys initiella pris ge:
599 Dollares = 599*7,21=4318 SEK
599 Euros = 599*9,26 = 5546

Det innebär att Sverigepriserna är straffade med ytterligare:
46% på US priset
14% på EU priset

På U S priset skall ev dock lokal skatt läggas.
Jag kan rita er grabbar en karta om ni vill

Medlem

Japan[7] JP¥59,800($512)
United States[11] $499* US$599*
Canada[11] C$549($485) C$659($587)
Eurozone[12] ?499($639) ?599($768)
United Kingdom[13] - GB£425?($806)
Switzerland[14] CHF 749($608) CHF 899($729)
Norway[15] - 5000 NOK?($875)
Denmark[16] 4495 DKK($770) 5495 DKK ($943)
Sweden[17] - 5999 SEK?($837)
Finland[18] ?550($704) ?650($832)
Australia[19] A$829($630) A$999($761)
New Zealand NZ$999?($640) NZ$1199.95[20]?($768)
Mexico Mex$7000?($499)Mex$9000?($599)

prissättningen enligt wikipedia.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Medlem

Som Nosnos nämnde tidigare så kan det vara bra att veta att Sony inte sätter ut priserna, det gör butiken. Däremot sätter Sony ett rekommenderat pris som butiken kan välja att följa eller inte...

Medlem

Men hörni, i det priset ingår väl ändå en Blueray-spelare och en superb (förmodligen) spelmaskin. Inte farligt dyrt om man frågar mig, kika på priserna på standalone Blueray-spelare till att börja med.
Det blir ju i princip samma sak som med PS2 och DVD-läsarna...

Detta är då min åsikt i alla fall.

Medlem
Skrivet av mrburner:

Men hörni, i det priset ingår väl ändå en Blueray-spelare och en superb (förmodligen) spelmaskin. Inte farligt dyrt om man frågar mig, kika på priserna på standalone Blueray-spelare till att börja med.
Det blir ju i princip samma sak som med PS2 och DVD-läsarna...

Detta är då min åsikt i alla fall.

Joo, men det blir dock dyrt ifall Blueray inte blir den nya standarden för filmer och dylikt.

Sony är ju inte kända för att lyckas med egna format direkt ( Betamax, Minidisc).


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Skulle nog inte gå så långt som att säga att det är Sonys egna standard, men jag har i alla fall höga förväntningar på PS3 och blir allt som jag tror så kommer Blueray bli nästa lagringsmedia för filmer
Det lär då knappast bli HD-DVD, men om det nu skulle bli det så blir jag lite halv-besviken

Menmen, bra att veta slutpriset så man får tid att planera vad man ska dra in på för att ha råd med PS3

Inaktiv
Skrivet av mrburner:

Men hörni, i det priset ingår väl ändå en Blueray-spelare och en superb (förmodligen) spelmaskin. Inte farligt dyrt om man frågar mig, kika på priserna på standalone Blueray-spelare till att börja med.
Det blir ju i princip samma sak som med PS2 och DVD-läsarna...

Detta är då min åsikt i alla fall.

Idag blir du idiotförklarad om du kör PS2, Xbox eller 360:n som dvdspelare i hemmabiosammanhang. PS3:an har hållt på och utvecklats ett bra tag nu, innan mars/april har det släppts en uppsjö av nyutvecklade stationära blåstrålespelare...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

jag köpte ps2 dels för att jag behövde en ny konsol men också för att få en dvd spelare!
nu gör jag detsamma för att jag behöver en ny konsol och en blu-ray lirare


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Hunken:

Idag blir du idiotförklarad om du kör PS2, Xbox eller 360:n som dvdspelare i hemmabiosammanhang.

Inte då. Bara om du pratar med entusiaster.
Men du skulle idiotförklara dig om du hade en billig dvd-spelare från siba oxå.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

evh
Medlem

OJ !
No ps3 för me.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv

nån som vet vad blu ray spelare separat till 360 kommer att kosta?

Flakmonkey

kommer ingen blu-ray-spelare till 360 utan en extern HD-DVD-spelare... senast jag hörde skulle den gå på 2000 spänn

Medlem
Skrivet av Nosnos:

kommer ingen blu-ray-spelare till 360 utan en extern HD-DVD-spelare... senast jag hörde skulle den gå på 2000 spänn

Tror jag hörde 1500 nånstans.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

skulle inte ps3 komma i en billigare variant utan blue ray? vill bara ha den för spela lixom pallar inte lägga ut en massa pengar på tillbehör jag inte kommer använda

Flakmonkey

Hur ska du kunna lira spel till PS3 utan en blu-ray? Spelen släpps ju på blu-ray-skivor och de verkar behövas... Resistance Fall of Man är ju på över 20GB tex...

Det kommer dock en billigare variant, en tusing mindre, men då får du ingen HDMI-utgång och inga ingångar för flashkort å så

Medlem

Hur har de lyckats få det spelet att ta upp 20GB? Låter helt osannolikt stort. har de kört allt helt okomprimerat? Bara för att...

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Hur har de lyckats få det spelet att ta upp 20GB? Låter helt osannolikt stort. har de kört allt helt okomprimerat? Bara för att...

Jao.. tvivlar på att dom komprimerar skiten. Eller.. wtf do i know.. right.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

ahhh. De har upp till 300MB "unik" data på varje "level" + att de streamar data under varje level också. De kör alla "regioner" på en och samma disk, d v s alla språken och så kör de HD och PAL FMV. Något säger mig att det är de tre sista komponenterna som äter upp all plats.

De har ju plats så varför inte.

Youtube-proffs

Men ja tänkte på en sak, om dom har så FETA blueray skivor som inte kan vara så billiga (eller?) Och dom får in MER spel på dom, dvs att man får större spel med mer saker o godsaker. Borde inte priset höjjas på spelen då med med tanke på att mer folk arbetar med spelet och över en längre tid osv?

Någon idea, menar, tänk om spelen kostar tusen pix. Tror ingen köper ett spel som kostar tusen kronor.

Okey, Xbox kostar 700 kronor, dom har hittat den perfekta gränsen mellan dyrt och FÖR dyrt. Vilket är lömskt. Tänk om PS3 spelen kostar 800 kronor eller mer. Då är det BYE BYE


signatur

Calle säger att jag är influencer

Flakmonkey

de ligger på samma nivå som 360-spelen

Medlem
Skrivet av Nosnos:

de ligger på samma nivå som 360-spelen

Kanske, skall man tro play.com kommer ps3 spelen ligga på 50£ medan xbox360 ligger på 40£. Så det blir en skillnad på drygt 130kr.

12
Skriv svar