Xbox 360 vs Ps3? Va tror ni?

Inaktiv
Xbox 360 vs Ps3? Va tror ni?

Köpte nyss ett x box 360, spelade i 10 minuter sen satte jag ut den på blocket..

E så jävla missnöjd spelar hellre cs på min laptop tills Ps3 an lanseras.

Hela konceptet med x box känns lite segt spelen saknar totall känsla och hela xbox live e ju helt kasst va F-n ska man slänga ut dyra slantar för att spela ett spel man redan betalat för på en internet uppkoppling man redan betalar för, va super nöjd med vanliga xboxen men 360 haha?

Gick sen in o kollade på ps3 motorstorm och warhead ajaj genomtänkta plattforms spel verkar de som. istället för att konventera om alla pc spel som xbox.. ne sitta hemma och spela oblivion med grabbarna en fredag kväll e ju som och hänga sig från balkongen men men..

Vill bara varna er andra för impuls köp som jag lyckades med.. sämsta köpet jag gjort på länge.

Detta är bara min åsikt va tycker ni?

Håller ni med eller e jag helt ute?8)

Flakmonkey

Tycker du är helt fel ut, men din åsikt är lika mycket värd som någon annans Tycker att Xbox 360 är en trevlig konsol och live funkar riktigt bra, men visst är det trist att man måste betala för att spela icke mmo-spel online...

Kampen mellan 360 och PS3 blir nog jämn, tror ingen av dem kommer dominera som PS2 gjorde i förra generationen... men man kan nog börja spekulera först när PS3 är släppt och man ser vad den har att erbjuda...

JB
Medlem

Man borde hitta ett bra spel man tycker om innan man bestämmer sig för köpa en console. Enligt mig är 90% av alla xbox spel jag provat, på sin höjd halv-bra eller total skit.

Fast jag vet inte om det är unikt för xbox'en. Tex ur-gamla Amigan och NES hade nog sin beskärda del av skitspel, med...

Men xboxen verkar *ha*alldeles för få "guldkorn" än vad andra konsoller har haft. Enligt mitt tycke.

Dock enligt många speltidningar har många xbox spel prisats som "guldkorn" fastän jag själv tycks många av just dessa så kallade guldkorn, inte ens levererade godkänt betyg i spelglädje, eller spelbarhet.

Edit: *stavfel*

Inaktiv

Håller med dig jbraa xboxen va ju lovordad för vissa spel men av det lilla jag sett så vet jag inte riktigt, finns nog inte mycke som väger för att ha kvar det. dock e väl det en kompetent maskin men som sagt så finns det inga guldkorn.

trodde att ljudnivån på konsolen skulle vara något högre än normalt fick ju kritik för det, men boxen låter ju som ett jävla diesel verk..

Sen att halva instruktionsboken e fylld med tillbud och påbud för idioter gör mig bara mer less..

neehe den åker på blocket lr till kusinen i julklapp

Medlem

du använder den i 10 min sen på blocket?! kommer du använda PS3 i 5 min sen på blocket eller. Du borde kanske ha lite längre tålamod en så. Nåja det är dina pengar du slösar bort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

du använder den i 10 min sen på blocket?! kommer du använda PS3 i 5 min sen på blocket eller. Du borde kanske ha lite längre tålamod en så. Nåja det är dina pengar du slösar bort.

Heh håller med...kan inte testat många spel på 10min.

PC äger om man vill spela online, konsoler har trevliga singleplayer spel, därför jag har konsol iaf

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

du använder den i 10 min sen på blocket?! kommer du använda PS3 i 5 min sen på blocket eller. Du borde kanske ha lite längre tålamod en så. Nåja det är dina pengar du slösar bort.

Visst kanske jag förlorar några hundra lappar..

men men.. köpte den begagnad och säljer den begagnad..

Ja det är mina pengar och min åsikt om konsolen alla tycker inte likadant lr har samma tålamod..

Som sagt hade jag högre förväntningar och den levererade inte det. Har laddat ner några demos, test drive och dead rising, förstår inte riktigt vad som var så speciellt visst va grafiken bra och så men i övrigt inget och tilläga, förutom att filmen dead of the dawn va bra så e spelet bara ett fantasilöst plagiat.

Gärna fler åsikter grabbar och tjejer, kan jag va den enda på fz som totallt sågar xbox..

Medlem

tyckerj ag inte heller xbox360 har några riktigt vassa titlar men det kommer vll, ps3 lär ävll inte vara nån höjdare i början heller men vara nästan dubbelt så dyr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Frågan är väl vad väntar du dig av en PS3? Tror du på något sätt att spelen är bättre för att de an aningen snyggare?

Motorstorm är ungefär lika upphetsande som ATV Off Road. Och det uttalandet baserar jag på att jag har spelat det...

Håll dig till laptop:en.


signatur
Medlem

FF13 och MGS4 är väl de som kommer göra att PS3 säljer, ser ut att bli helt suveräna. Resident Evil 5 blir nog också ett spel som ligger i topp skulle jag kunna tänka mig.

Wii och SMG är intressant det med, annars har jag inte så stor koll på de andra spelen som Nintendo pungar ut.

Om jag ska köpa någon ut av de tre, baserat på det jag sett hittills, skulle jag nog med lite tvekan nog skaffa en PS3 istället för Wii.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

10min? hmm vissa bedömmer saker fort tydligen. Själv hade man inte ens upplevt hälften av prylarna på min 360 efter 10min.

Sedan kanske ps3an inte heller är värd det sen? Ska du sälja den efter 10min med?

aja, ska inte dömma någon annan för dennes åsikt, men det känns lite märkligt imo.

Sedan verkar ju inte ps3an ha några särskild höjdartitlar egentligen, ingenting nytt vad jag kan se. Tycker inte det känns bra när en stor del av de spel som har högst förväntningar på sig är uppföljare.

Visst, 360n har sin del av uppföljare med, men än så länge så är de inte lika många och jag ser fram emot spel som Dead Rising, Gears of War, Viva Pinata med mera.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

tillbaka igen, hehe
har ägnat lite tid nu åt 360 väntade lite med annonsen på blocket, måste nog hålla med om att det e rätt sjysst ändå, men men.. Fortfarande så fattar jag inte va microsoft sysslar med te x att ladda hem gamla klassiker som street fighter etc och sen ta betalt för det i microsft points, alltså pojkar o töser skulle ni fullt ut va beredda att lägga ut pengar för visst software? som i detta fallet e ca 10 år tillbaka? hela iden har väl varit för microsoft att få tillbaka marknaden med Xbox 360? så varför ta betalt för tjänster som e så uppenbart att bara tjäna pengar på? För det andra har väl microsoft en ganska stor andel på marknaden så varför en sån här idiot grej? Jag kanske e paranoid men räkna ut själva att sälja något för en 100 lapp till ett antal miljoner användare?.. Jag säger det igen.. folk e dumma i huvudet (mig som exempel) och så länge det finns nötter som imponeras av en cool xbox och som abslolut inte ställer några krav så kommer det alltid att finnas halvfabrikat ute.

Ex; uppfinnaren för blu ray fick 30 000 i lönebonus.. Va gjorde han tror ni? köpte läget och gick hem och la sig?
Skrev en tråd på fz.se och fick berömm för han tjäna en hacka?

Nee ni får fundera på detta så länge ska jag sälja mitt kära xbox..

Ska återkomma med exakt förlust på öret för er som mer är intresserade av personlig ekonomi en ens egen åsikt, tillsvidare kan ni med xbox betala era goa slantar till live sen kan ni ju när ni endå e heta köra in en slant till onlinepoker eller varför inte bidra något till bill gates har hört han e i en liten penningknipa haha..

ne de spårar ur snart iaf för ni kul och läsa detta, tror många viker sig av skratt det bjuder vi på

Inaktiv

rättning; marknaden menas konsol..

Inaktiv

Förstår inte vad pengarna har att göra med kvalitén på konsolen??
Xbox 360 är inte MONSTERbra... men det finns en del fina spel:
1. Call of Duty 2
2. Ghost Reacon
3. Perfect Dark (Co-operative mode)

Har inte spelat så månnga fler dock... Relativt ny konsol... spelen kommer.
Visst har inte Xbox så många guldkorn... om du söker efter guldkorn köp Nintendo Gamecube eller Nintendo Wii när det kommer ut.
Där har vi guldkorn säger jag bara:
1. Zelda (en av de bästa spelserier någonsin)
2. Super Mario (----"----)
3. Mario Kart (Håller i alla väder)
4. Metroid Prime
Kan hålla på i evigheter: alla spel som har nåt med Super Mario o göra e klockrena..

Har själv 1 SNES, 1 Super Nintendo, 1 GameCube, 1 ps2, 1 xbox, 1 xbox 360 och 1 dreamcast..
Ska införskaffa mig både ps3 och nintendo wii :D:D


signatur
Inaktiv

Spelgalen^^

Då så pöjkar, för att göra en snygg avslutning så låter jag matematiken reda ut problematiken.

Inköpt 4200 + bensin pengar 100 kr

Såld 06-09-04 4000 kr

Total förlust 300 kr. (+20 kr annons pris)

Nästa gång kanske jag inte ska va så impullsiv.

Funderar på en Lcd tv just nu? va tror ni plasma eller lcd.. lmao

tack för era åsikter nu drar jag mig tillbaks för att koppla upp mitt gamla super nintendo.. som ovan håller i alla väder^^

Youtube-proffs

Jag köpte Xbox ENDAST för PGR3, resten är en bonus, och ja. jag fick en bra bonus.

Med tanke på att jag köpte en 32" HD ready för att spela på xboxet så är jag jävligt nöjd med det. Live är sjukt kul, sitta och tjöta med en kille från USA medans man biffar ifrån han i en fet lambo.

Dead Rising, slakta zombies, gillar man INTE det så är det något koko tyvärr ^^
Test drive, fet grafik, sköna bilar.
Oblivion, grymt kul.
Saints Row. Finns många, det kommer feta feta spel.

Alla arkad spel som finns på Live är roliga att köra igenom, jag får iaf goda minnen när jag kickar min kompis ASS i street fighter 2 i HD format, precis som det va för 10 år sedan. Fast utan HD format. OSV OSV. Det finns oändligt med kul. Och PS3an kommer i mars till Europa. Yeah, inte precis så att dom kommer förbättra den på något sätt nu när den redan är framställd.

http://www.youtube.com/watch?v=r-YT0Akaack Här är en bra film om hur FETare grafiken i PS3an kommer att bli. (jämfört med Xbox)

Pssshhhh....


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av cribba:

FF13 och MGS4 är väl de som kommer göra att PS3 säljer, ser ut att bli helt suveräna. Resident Evil 5 blir nog också ett spel som ligger i topp skulle jag kunna tänka mig.

Fast RE5 kommer dock att komma ut på 360:n också...

Inaktiv
Skrivet av John_closedown:

Vill bara varna er andra för impuls köp som jag lyckades med.. sämsta köpet jag gjort på länge.

agreed, typ som jag och Game Cube
haha, nintendo x] vilket skämt....

Medlem
Skrivet av John_closedown:

Vill bara varna er andra för impuls köp som jag lyckades med.. sämsta köpet jag gjort på länge.

Impulsköper mycket jag också. Nintendo DS. PS2. 360. Kan inte säga att jag ångrar mig det minsta. Det bästa inköpet var dock det billigaste

Inaktiv
Skrivet av Peppeoll:
Skrivet av cribba:

FF13 och MGS4 är väl de som kommer göra att PS3 säljer, ser ut att bli helt suveräna. Resident Evil 5 blir nog också ett spel som ligger i topp skulle jag kunna tänka mig.

Fast RE5 kommer dock att komma ut på 360:n också...

Eventuellt MGS4 oxå... dock rykte från en full anställd på Konami, men iaf

Inaktiv

japp 360 är en riktigt stor besvikelse

antalet timmar jag spelat den kan räknas på en hand och då har jag ändå haft den sen januari

själva konsollen låter för mycket och kan inte läsa skivorna väldigt ofta

UI:et är fult (lär lite från apple, ms) och market place är ett skämt, man kan inte ens se hur grejorna man köper ser ut (för att lura småbarn att köpa vad som helst kanske?)

spelen är det bara oblivion som är kul men där spökar "disc read error" något fruktansvärt... tur att det kommer till ps3 också

online laggar och är fullt men en massa småbarn (eller iaf folk som beter sig som småbarn), teamkill och bli kallade "fag, nigger osv är mer en regel än undantag)

kort och gott så är det sämta 4000 jag någonsin spenderat

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av Peppeoll:
Skrivet av cribba:

FF13 och MGS4 är väl de som kommer göra att PS3 säljer, ser ut att bli helt suveräna. Resident Evil 5 blir nog också ett spel som ligger i topp skulle jag kunna tänka mig.

Fast RE5 kommer dock att komma ut på 360:n också...

Eventuellt MGS4 oxå... dock rykte från en full anställd på Konami, men iaf

....

mgs4 kommer inte till 360

mgs2 substance släpptes till xbox och floppade totalt tror knappast konami bryr sig om att förlora pengar igen

så som xbox fanboys vill ha playstation-spel som just mgs får mig att undra varför dom överhuvudtaget är xbox fanboys

Medlem

Haha, fattar ändå inte varför alla gnager på om vilken konsol som är bäst ? Det är ju ens eget beslut vilken konsol man gillar. Jag gillar Xbox, Ps2 och xbox 360. Kommer "förmodligen" att gilla ps3 väldigt mycket också (om jag nu köper det).
Man köper det man själv vill ha, det är ju ens eget beslut som sagt. Gillar man alla konsoler, så kan man väl köpa alla

Medlem

MGS2 Substance sålde alldeles utmärkt i US. Låg på top 10 när det kom ganska länge. Skulle inte tro att de gjorde någon förlust på att det släpptes.
Nithr: Var har du fått att det floppade ifrån?

Inaktiv

min första reaktion på 360 var sådär...hade betydligt högre förväntningar men nu efter att ha ägt det i snart ett år så är jag nöjd...tror inte ps3 kommer att slå ut 360 som vissa verkar tro men men det återstår bara att se


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

Medlem

jamen allvarligt, folk som klagar på att det kostar att downloada retro spel på Xbox 360 arcade live ?

Det är i stort sett exakt samma på Wii
retro spelen kostar mellan cirka 45 kr och över 100 precis som på Xbox 360.

och tror ni retrospelen på Ps3 som man kan downloada kommer vara gratis ?

Nej nej, det kommer kosta där med.

Medlem
Skrivet av Knirk:

jamen allvarligt, folk som klagar på att det kostar att downloada retro spel på Xbox 360 arcade live ?

Det är i stort sett exakt samma på Wii
retro spelen kostar mellan cirka 45 kr och över 100 precis som på Xbox 360.

och tror ni retrospelen på Ps3 som man kan downloada kommer vara gratis ?

Nej nej, det kommer kosta där med.

skulle inte NES-spel kosta 25:- på Wii?
Köper jag en ska fan-i-mej varva Section Z, enda NES-spelet jag haft som jag aldrig klarade :evil:

Trots alla skriverier om PS3 kan man inte bortse ifrån att den kommer att ha flest spel exklusiva spel (jämfört med 360n) då många av boxens spel portas till/från PC. Jag har ju redan en PC så...


signatur

yolo

Medlem

jo nes spelen skulle nog kosta som du sa, n64 retro spelen lär ligga på 100 kr ungefär.

ps3 ska ju knappt vara bättre än 360,
varje gång man skrivit att man funderar på en ps3 får man till svar att köp en 360 istället för att den kan visa mer shaders eller vad det heter, lol

vad jag förstått så är ps3 mer eller mindre en 360 med bluray.

Medlem

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2650

En bit ner på sidan finns en Comparison Vs XBox360, PS3 o Wii. Kul att se men rent grafikmässigt så känns 360 o PS3 likvärdiga, förutom att PS3 har ljusare bild. Wii ser inte så kul ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

123
Skriv svar