50hz till PS3 och Wii

Medlem
50hz till PS3 och Wii

Satt och funderade på huruvida PS3 och Wii skulle vara kompitabla till min tv. Probelemt jag tänker på är att den bara klarar av 50hz. Vet att med min gamecube så skulle jag inte kunna lira spel såsom Metroid 2, eftersom den krävde 60hz. Så hur är det med Wii och PS3? Kommer jag behöva köpa en ny tv för att åtnjuta allting?


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Vet inte hur det blir exakt, men kan det inte tänkas bli som tidigare? de flesta spel fungerar på både 50/60hz och andra bara på 60?

Medlem

Jo, men kanske de tänker att de ska klämma fram all kräm och gör att i princip alla spel kräver 60. Det är det som oroar mig


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Tror nog inte du behöver oroa dig för det... du är nog inte ensam om att sitta på en lite äldre TV... det kan nog vara en bra idé att börja spara ihop till en HDTV dock, så att du får ut max av PS3an ^^

Medlem

Student+HDTV+WII= sant?

Får nog hålla mig till den gamla iaf ett bra tag till


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Student+HDTV+WII= sant?

Får nog hålla mig till den gamla iaf ett bra tag till

för wii spelar det ingen roll om du har HDTV

Medlem
Skrivet av WildThing:

Student+HDTV+WII= sant?

Får nog hålla mig till den gamla iaf ett bra tag till

Du kan nog iofs troligen göra ett bra klipp på en gammal vanlig CRT-tv nuförtiden, de har ju sjunkit ganska rejält i pris och är ju på 100hz.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har en 50hz TV hemma och Metroid Prime Echoes (2) funkar ändå...

Tror det är bara en rekomendation att man ska ha 60hz TV ...


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Hmm okey. Varit intresserad att köpa det, men det står väl typ på förpackningen att det är ett "måste":P Hade en RE4 CE skiva som jag velat testa, men inte vågat, för det står att 60hz tv krävs. Får väl testa då.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar