Förbokning av förbokningsskivan till Playstation 3

Flakmonkey
Förbokning av förbokningsskivan till Playstation 3

Tänkte bara höra mig för här och se om det är någon mer än jag som har förbokat förbokningsskivan till Playstation 3?

För er som inte vet vad det är så kommer alla som förbokar en Playstation 3 i tid få en skiva skickad till sig. På den finns en kod eller något liknande som man använder på Sonys site, sen anger man vilken butik man beställt från. Antar att det är för att de vill undvika situationen som uppstod med Xbox 360 där ingen visste om de skulle få in tillräckligt med konsoler till lanseringen...

Rätt smart imo och kul ^^

Medlem

Jo jag nappade på detta


signatur

Meep!

Medlem

Kan inte tänka mig att detta underlättar lanseringen på något sätt. Hur skiljer det sig från en vanlig förbokning? Eller kommer Sony ha obegränsat med stationer så alla som förbeställer ska få en på lanseringsdagen?
Det kanske har betydelse i USA eller någon andra ställen där de har enorma städer och enorma butiker, där det faktiskt fanns stationer på vissa ställen.
Butikerna själva skulle väl utan några som helst problem kunna ange hur många förbeställningar de mottagit? Jippo, men kanske kul.

Flakmonkey

Tja, blir det bättre än med 360-lanseringen så... var ju kaos... ingen visste hur många maskiner de skulle få... tror att Sony håller i de här förbokningsskivorna, så att antalet förbokningar inte ska skena iväg... butiker får så många maskiner som de kan sälja... när 360 släpptes hade ju tex OnOff, Siba, etc en hel del maskiner över till skillnad från rena spelbutiker som var överbokade...

man får väl se hur det blir i slutändan, men tror inte lite kontroll från tillverkaren är helt fel i det här fallet

Medlem

Nej, visst, men kontrollen har ju inget med själva skivan att göra. Bara att Sony frågar hur många ex som förbokats i resp. butik, något Microsoft inte verkar ha gjort.

Flakmonkey

jo, men om man väljer butik när man loggar in på den där sidan så slipper de ju ringa runt? läggs in fint i en databas som de sen kan kolla av ^^

Medlem

Nosnos: Du som moderator borde väl veta vad resultatet blir när man låter människor göra saker själva?

Min profetia är att det kommer bli lika kaosartat som vanligt, men om Sony verkligen knäckt gåtan till en bra release så är det fan så att man får ta och punga upp lite pengar till dem bara för det. ^^

Flakmonkey

Visst vet jag hur korkade människor är, men tror du inte att de kommer anstränga sig lite nu? jag menar, fyller de i fel så får de ju ingen konsol ^^

men som sagt... den som lever får se

Medlem

Haha, är det så illa alltså? Fyller man inte i så får man ingen? Kan se det framför mig i AB
"Det blev ingen Playstation för Kalle"

Kalle älskar TV-spel och hade redan första dagen det gick bokat en Playstation 3, uppföljaren till världens största spelkonsoll (AB slänger alltid in lite sköna faktafel). När Kalle skulle hämta ut sin konsoll fick han dock beskedet att det inte fanns någon konsoll bokad till honom. Han hade antagligen gjort något fel på hemsidan där man var tvungen att registrera sig för att själva bokningen skulle fullföljas.
Kalles mamma är kritisk till hur bokningarna har gått till "Han har varit jätteglad och väntat på det här jättelänge, och så här får det ju bara inte gå till" (AB lyckas nästan aldrig heller få med vad de är kritiska mot).
Kalle säger att han får spela hemma hos sin kompis istället, men att det känns tråkigt att inte kunna döda poliser, gamla tanter och spädbarn i den senaste upplagan av Grand Theft Auto.

Flakmonkey

förmodligen så får man ju bekräftelse å allt sånt så man ser att det är korrekt, men visst kan det bli så... iofs skulle jag inte tycka synd om någon som inte kunde fylla i ett formulär ordentligt... kan man inte det ska man inte köpa en konsol för 6000 ^^

Medlem

avvaktar med att köpa ps3.. som vanligt blir det massa barnsjukdomar på en nylanserad konsoll och så har man pröjsat 6000 för bara den.. nä så bråttom har jag inte att kasta pengar i sjön.

Medlem

sen verkar det inte komma några intressanta spel heller fören om ett bra tag, precis som med 360


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

Final Fantasy XIII ska ju komma innan årets slut... det är nog intressant för relativt många iaf

Medlem

XIII? Inte tolvan då? För den skulle ju komma till ps3. Och om det är NR 13 du menar så blir det nog en PS3 tidigare än jag trodde


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Tolvan är redan släppt till PS2, har varit ute i Japan ett tag och fick 40/40 i Famitsu Dock har det inte kommit till Europa ännu

Medlem

Jo, vet. Tänkte om det var den du mena


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Uppenbarligen var Webhallen lite väl optimistiska när det gäller FFXIII... juli 2007 står det på andra ställen ^^

* Resistance: Fall of Man
* Warhawk
* MotorStorm
* Ridge Racer 7
* Tony Hawk's Project 8
* Fatal Inertia
* Full Auto 2: Battlelines
* Blade Storm: Hundred Years War
* flOw
* Sonic the Hedgehog
* Marvel: Ultimate Alliance
* Call of Duty 3
* Lair
* Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
* Need for Speed: Carbon
* NBA Live 07

De där listar wikipedia som lanseringsspel

Medlem

inget verkar intressant som jag trodde med andra ord


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oh, Resistance: Fall of man verkar kul, men lite bättre lanseringstitlar hade man trott att det skulle vara iaf.


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Resistance, Warhawk (med tiltfunktionen), Lair och Blade Storm: hundred years war är jag lite intresserad av... är ju säkerligen inga AAA-titlar, men det väl sällan ett lanseringsspel är det ^^

Medlem

Hmm.. det var verkligen inga spel som lockade direkt. Iaf inte just nu.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

i mina ögon är det ett lamt sätt att försöka hype konsollen. problemen med 360 berodde delvis på att konsollen gick för sen till tillvekningen, vilket båda sony och nintendo utan problem kan undvika. vill jag ha en konsoll borde jag kunna gå in i butik och köpa den samma dag utan att behöva förbokat.

Undrar när Pre-order skivorna dyker upp? Verkar som dom börjat dykt upp i Norge iallafall. Sen kan vi registrera oss här. (Vi som förbokat)

Flakmonkey

Borde man ju få koden snart då... weeee

Flakmonkey

Yay

Inaktiv

WiiiiIIIiiiiI!11!!one11!! Förbokat å klart! hoppas nu bara man får en ps3 till den 17 nov.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Oh, Resistance: Fall of man verkar kul, men lite bättre lanseringstitlar hade man trott att det skulle vara iaf.

Bättre lanserings titlar än 360 hade iaf...

Medlem

nu har jag varit och hämtat förbokningsskivan från webhallen, gratis


signatur

Meep!

1
Skriv svar