Inaktiv
Guitar Hero

Ni som har några frågor om guitar hero kan skriva här eller messa till mig ^^:)


signatur

Vill ni veta nått, fråga mig :)

Flakmonkey

Har du några tips för att klara Bark at the Moon på Hard?

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Har du några tips för att klara Bark at the Moon på Hard?

Den är inte så svår... bara lira den några gånger, värre på expert

http://i75.photobucket.com/albums/i320/Lavey_99/b7c79ab4.jpg

trodde jag skulle dö när den bilden kom upp=(

Flakmonkey

mjo har klarat den på Hard nu... fastnat lite på Crossroads på Expert... jävla långt solo ^^

Läskig bild Inte vågat dig på den efter det?

Inaktiv

Har väle testat lite men det blir aldrig mer än 95%...

Måste nog lira lite mer på hard innan Expert är ju så svårt, klarar inte en "meter" utan starpower^^

Flakmonkey

star power är viktigt ja... man bli ju mörkrädd när man ser filmer på de som klarar bark at the moon på expert utan det... de kan inte ha mycket till liv utanför Guitar Hero

Inaktiv

hehe näe inte direkt...
Men ganska ballt att få 5 stjärnor på bark at the moon - Expert

Önskar jag klarade av låten ens=P

Förresten vilken är din "favorit" låt, eller den låt du lirar mäst?

Flakmonkey

på senare tid har jag börjat gilla Spanish Magic Castle... var inte så rolig på de lättare svårighetsgraderna, men på hard och expert är den riktigt fin ^^

Inaktiv

Hur fungerar guitar hero?
Jag har sett några bilder på gitarren man spelar med, men det verkar som om det finns 5 knappar på halsen och sen inget mer.
Laddade hem en tab till "Bark at the moon" för att se ifall den var svår att spela, så som ni sade. Det blir ju förstås skillnad om man spelar ett spel istället, men spelade igenom låten och kom på att jag inte har en aning om hur det skulle fungera om man spelade med dessa 5 knappar på halsen.
Finns det några videor på folk som spelar, eller något, så man får se ungefär hur det fungerar? Typ inte in-game utan mer på någon person som lirar lite på gitarren.
Även om spelet verkar roligt lär det ju vara riktigt stor skillnad mot att spela gitarr "på riktigt".

Inaktiv

Här är några filmer
http://video.google.com/videosearch?q=bark+at+the+moon

Och som du ser i filmen/filmerna spelar man med högerhanden också. på den vita knappen som man flippar upp och ner med.. själv "flippar" jag bara ner då det är alldeles för komplicerat att köra åt båda hållen^^

Finns också en s.k "Whammy bar" och den används också med högerhanden på dem långa "noterna"

Mycket roligtspel är det iaf8)

Flakmonkey

http://www.gametrailers.com/player.php?id=8973&type=wmv&pl=ga...

Gametrailers videorecension är riktigt bra, visar hur spelet går till

Inaktiv

Underbart partyspel, kan knappt vänta tills GH2, även om man inte hunnit bemästra Expert än..

Funderar dock på framtiden ... kommer min gitarr fungera med PS3an? =P

Medlem

Har nyss kommit hem från ett konvent där jag spelade GH för första gången! störtskönt spel!

Nu ska jag självklart inskaffa mig det fortare än jag hinner säga pwnage, men jag undrar om någon vet vart man kan köpa gitarrer separat? vill ju inte köpa två ex av spelet för att få 2 gitarrer direkt.. :/


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Finns på Eb games och webhallen.com^^ säkert fler ställen

Flakmonkey

Äntligen klarade man den där jävla Crossroads på expert... bara tre låtar kvar nu ^^ solot på Frankenstein känns dock lite omöjligt, men ska nog gå och man kämpar lite

Medlem

Jag införskaffade GH själv nu och betar mig igenom Normal. Det går ganska bra och jag har målsättningen att inte ha under 4 stjärnor på någon. Jag har 4-5 stjärnor på nästan alla nu. Ett par kvar att snygga till lite.

Sedan ska det in och nötas på Hard.

Medlem

Beställde gitarr från play.com precis! bra mycket billigare än på webhallen :S dom tog 519kr för skiten! play tog 341kr.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag försöker få 4 stjärnor (minst) på hard.. går väle sådär^^
Bark at the moon=95% på expert *stolt* men aldrig klarat...fyfan

Medlem

Nu blev jag lite orolig :S
gitarren jag beställde ser ju helt mongo ut på bilden ( http://play.com/Games/PlayStation2/4-/1124941/Rockin_Guitar_C... ), är det inte en orginal gitarr? :S :S

Jag vill inte ha nå jädra kopiacrap!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Flakmonkey

Det är en kopia, vet inte om den är crap dock... men varför köper du bara gitarr? du måste ju ändå köpa spelet

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är en kopia, vet inte om den är crap dock... men varför köper du bara gitarr? du måste ju ändå köpa spelet

Altså jag vill ha två gitarrer
har redan beställt hela kittet med spel och gitarr, men jag vill ha två gitarrer. Är inte så sugen på att köpa två sett med spel för att få två gitarrer

såg att de hade orginal gitarr på console.se, men den var svindyr :S

btw så avbokade jag kopian, så vi får aldrig veta om den är bra eller inte


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Flakmonkey

äh, är ju inge kul att lira två i GH ens... så vänta med att köpa en tills guitar hero 2 kommer så köper du ett paket till då med gitarr och spelet ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:

äh, är ju inge kul att lira två i GH ens... så vänta med att köpa en tills guitar hero 2 kommer så köper du ett paket till då med gitarr och spelet ^^

Tycker du inte? Jag tyckte det var kul att battla, sen var det ju härligt att vara två som rockar loss

hmm, ja det kan ju vara en idé. Men det är så långt tills dess jag vill battla med en gång!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Flakmonkey

hade varit roligare om man fick spela hela låten båda två istället, så det blev lite match

Medlem
Skrivet av Nosnos:

hade varit roligare om man fick spela hela låten båda två istället, så det blev lite match

Ska ju tydligen gå i tvåan vad jag läst. Samt massa andra najsiga två spelar funktioner ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

i tvåan ska en kunna köra lead guitar och den andra lead bass, och dylikt.. Ser riktigt nice ut.. Guitar Hero 1 är ju hur kungligt bra som helst iaf!

Inaktiv

http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/

Totalt GH rip-off
Man lirar med tangentbordet ungefär som man hållet i gitarren. Ganska kul endå

Och äger du en adapter som gör att du kan använda din ps2 kontroll till pc (usb) så kan man köra med GH gitarren. Tuvär får jag inte den vita "flipper" knappen att fungera igen så trycker start/select +valfri fretknapp

Lyckatill iallafall

Medlem
Skrivet av LaVey:

http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/

Totalt GH rip-off
Man lirar med tangentbordet ungefär som man hållet i gitarren. Ganska kul endå

Och äger du en adapter som gör att du kan använda din ps2 kontroll till pc (usb) så kan man köra med GH gitarren. Tuvär får jag inte den vita "flipper" knappen att fungera igen så trycker start/select +valfri fretknapp

Lyckatill iallafall

haha, det var ett ganska najs spel
(som tur är dock inte hälften så kul som guitar hero till ps2 med gitarr )

var ju rätt najs gjort ändå, kul tidsfärdriv och guitar hero övning tills det kommer på posten nån gång!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

ganska kul men inget slår girar hero/2

Medlem

yay, mitt kom idag ^^ sitter och mosar för fullt! aj mina armar


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

12
Skriv svar