Medlem
PSP

Om man ansluter en psp till datorn kan man då lägga in musik etc på dess minne och sedan spela upp det?

Medlem

Ja det kan man!

Medlem

Går det även att lägga in Filmer/anime?

Medlem

Man måste väl konvertera filmer till ett visst format? har för mig det...

Inaktiv

Jupp, MP4 för att vara exakt. Går relativt smidigt men naturligtvis långt ifrån att bara dra och släppa i enheten.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

men jag fattar inte hur man ska lägga in dom.. Har provat allt... är det nån speciel mapp man ska lägga det i lr?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Är det inte ett speciellt program man lär köpa eller något? Jag vet inte, bara fått för mig det


signatur

Videomupp

Medlem

Du måste ha formatterat ditt minneskort via PSP, iaf var jag tvungen att göra det. Sedan funkade det bra. Bara drag and drop.


signatur
Medlem
Skrivet av Gunner:

Du måste ha formatterat ditt minneskort via PSP, iaf var jag tvungen att göra det. Sedan funkade det bra. Bara drag and drop.

på svenska???? hur gör jag för att formantera mitt minneskort???


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:
Skrivet av Gunner:

Du måste ha formatterat ditt minneskort via PSP, iaf var jag tvungen att göra det. Sedan funkade det bra. Bara drag and drop.

på svenska???? hur gör jag för att formantera mitt minneskort???

lol


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

tror inte du måste formatera minneskortet, dock så ska du koppla psp'n till datorn, du kan då gå in i den som vilken portabel hårddisk som helst. borde ligga i My Computer vill jag tro.
i psp'n ska du sen ha en mapp som heter PSP, i den mappen skapar du sedan en mapp som heter MUSIC (ja, allt ska vara caps).
i den mappen kan du sen bara drag and drop .mp3 filer hur du vill, även skapa andra mappar som kommer att läggas in i psp'n som grupper.

filmer måste göras om från .avi/.mpeg till .mp4 som det nämndes tidigare i tråden. ett program för detta är till exempel "pspvideo9". har haft lite problem med att vissa filer inte vill konverteras, men har lyckats få över vissa filmer och den mesta animen.
filmer ska läggas i subfolders i PSP_ROOT mappen, som ska ligga på samma ställe som PSP mappen, alltså i root

Medlem

ska den bara läggas in i PSP_ROOT??


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

i din psp ska du ha:

PSP > GAMES / MUSIC / PICTURES / ...
PSP_ROOT > MP10001 / MP10002 eller liknande.

MP#### filerna skapas utav programmet som konverterar filmerna åt dig, så det behöver du inte oroa dig om

Medlem

men jag gjorde det med det programet men det funkade inte :/.. den skapade bara mapparna men inte filen..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Kan vara fördel att formattera minneskortet trots...
från PSP'n vill säga... innan du lägger in filer...

1
Skriv svar