Inaktiv
Playstation 3

Har någon hört något om hur Playstation 3 kommer att vara? Hur mycket kommer den att kosta? Vad kommer det för spel?

Alltså lite allmänt om Playstation 3!

Inaktiv

Har hört att det ska vara någon sorts dator!

Vad menas med det?

Medlem

Att fokusen inte kommer ligga så mkt på spelen längre, utan mkt på andra saker som tex en dator ska klara av. PS3 ska altså vara mer av en "mediadator" än en spelkonsoll


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Tror nog fortfarande fokus kommer ligga på spelen, de är ju idioter om de tror att folk köper en PS3 om inte spelen är bra. Kommer självklart köpa en, går ju inte att vara gamer och inte ha en PS3, då skulle man ju missa så många bra spel ^^

Medlem

Jajo, men inte lika mkt som tex PS1. Vet att de själva sa att de vill inte att PS3an skulle kallas för en spelkonsoll. Kommer inte ihåg va de ville kalla den för dock.


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Jo, men det är nog mer för att rättfärdiga att priset är högre... jag menar visst är det bra att man får med blu-ray å att man kan surfa på den och allt vad det är... men det är ju ändå en spelkonsol... du kommer ju inte använda den till alla de saker som du har datorn till direkt... iaf tror jag inte att man kommer det

Medlem
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jo, men det är nog mer för att rättfärdiga att priset är högre... jag menar visst är det bra att man får med blu-ray å att man kan surfa på den och allt vad det är... men det är ju ändå en spelkonsol... du kommer ju inte använda den till alla de saker som du har datorn till direkt... iaf tror jag inte att man kommer det

Det är faktiskt sant, man har ju alltid köpt PS maskinerna till spel, och man kommer alltid göra det. Undrar dock hur surfningen kommer funka egentligen, för då krävs väl tangenbord och mus, och då är det lika bra med en PC. Vi fpr se vilka godisar som kommer finnas helt enkelt. Sen priset kan disskuteras... Maybe its worth it, maybe its not.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Det blir väl inte så mycket skillnad på grafiken utifall man inte har en bra TV?

Medlem

Uhm jo
Klart maskinen måste kunna "ge mer" för att få bra grafik. Självklart kommer en HD TV att ge bättre upplösning, men det är ju maskinen som betämmer grafiken i slutändan.


signatur

Videomupp

Medlem

jag kommer att vänta med köpet pga detta
ps3 cell chip ska tillvarkas 65nm under 2007 istället för 90nm

Medlem

PS3 köper jag på releasedagen, det ska gudarna veta!


signatur

Meep!

Medlem

Ska köpa det då MGS4 släpps eller RE5, beroende på vilket som är först. Vill se recensionerna innan jag köper något så dyrt som en PS3. Nog för att chanserna att den är dåligt är minimala, men iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag röstade Nej.


signatur

<3

Medlem

finns nu att boka hos
http://www.webhallen.com

hur många vill boka ps3 ?

Flakmonkey

redan gjort ^^ fick något sorts VIP-erbjudande förra veckan där man kunde förboka förbokningen... nu så verkar ju allt skötas centralt av Sony också. Man använder den där "Pre-order disc" och en kod för att regga sig på Sonys förbokningssite... sen skriver man inte vilket företag man bokat hos så att de vet precis hur många de ska ha... Lite omständigt kanske, men fungerar det så är det ju bara bra... slippa kaoset som var kring 360-lanseringen där man inte visste om man skulle få en konsol eller inte

Medlem

sådärja förbokat och klart i förrgår, nu är det bara att börja vänta!


signatur

Meep!

Medlem

Självklart


signatur

Naga stole my bike :(

Inaktiv

Förresten nån som vet om "blue-ray" ska vara med eller utan bokstaven "E"

Själv tycker jag det borde vara med "E" eftersom lasern är blå och blå=Blue?

Inaktiv

Jävla sten klump kan man kalla ps3 väger hela 5 fem kilo blev besviken o gick över till xbox 360

Flakmonkey

Vad spelar vikten för roll? man bär ju inte runt på den direkt... och jag tar hellre en konsol som väger 5 kilo än en som ett kärnkraftverk som xbox 360 gör ^^ men helst har jag kärnkraftverket också

Inaktiv

Dom sa att den skulle kosta runt 6000 kr !!!!!

Flakmonkey

Japp. Den dyrare modeller kommer kosta 6000, den billigare 5000

Inaktiv

Jag tycker att det komemr att bli as gött med typ rörlighets sensor i kontrollen, men vrf tar dom bort Dual shock, det är ju sjukt !
Men iaf så ska jag ha ett ps3 o Köpa Assasin¨s creed till !! ;D

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Japp. Den dyrare modeller kommer kosta 6000, den billigare 5000

hmm och skall man ha en på releasedagen så lär man få käka torrfoder i 3 år framåt


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Sitter och funderar på hur länge man behöver vänta innan pris sänkning på åbäket kommer och man kan köpa den för typ 4000:-

Inaktiv

Gaara, förmodligen lär du få vänta rätt länge om du ska hålla dig ända tills den sjunkt med cirka 2000:-


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

absolut inte för min del....


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

Medlem

man är fortfarande liiite osäker på att köpa 360 igen eller vänta på Ps3...
så jobbit så jobbit...

Medlem

Nopp, har en 360 som är gutt, kanske en wii när den gått ner i pris eller nåt men absolut inte en ps3 nu när man sett vad den går för lite och prestanda är inte allt då jag inte ännut sett ett kommande spel som ser så mycket snyggare ut än något 360 spel trots bättre hårdvara.

12
Skriv svar