Skägg.
10 Chambers
Tiltfunktionen

Undrar vad den kommer användas till, spelstilen kommer ju iaf garanterat likna som när man satt och hoppade i #Super Mario Bros med hela kroppen som liten palt. Relaxed gaming blir ett minne blott?


signatur
Medlem

Verkar vara en gimmick tycker jag. Svänga i bilspel och styra flygplan blir nog de vanligaste sätten att använda det på. Och typ balansera i Tony Hawk Pro Skater eller Super Monkey ball. Synd att de var tvugna att offra vibratorn för att tilt-sensorn skulle funka. Vad ska man kalla kontrollen? Kan ju inte heta Dual Shock 3, den har ju ingen "shock"


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

kommer ihåg att polarna köpte en gamepad för många många år sedan som hadde denna funktion. enda spelet som stödde det var motocross madness. Det var roligt, men kanske max 1 timme. Sedan stängde man av det.

Medlem

Jag vet inte varför, men tycker det känns opraktiskt, båd i Wii's form och ps3's. Det tilltalar mig inte särskilt mkt direkt, låter faktiskt svårare att köra bilspel och andra spel så, än med en vanlig handkontroll enligt mig iaf, men det är nog en vanesak skulle jag tro.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

blir inte alls imponerad av denna sensor varken på p3 eller wii, föredrar gamla kontrollen.
nackdelen är att man måste röra sig mycket och blir trött efter alla rörelser. risken är stor ochså om man slår sönder ett föremål nära tvn lol

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av yonaz:

Verkar vara en gimmick tycker jag. Svänga i bilspel och styra flygplan blir nog de vanligaste sätten att använda det på. Och typ balansera i Tony Hawk Pro Skater eller Super Monkey ball. Synd att de var tvugna att offra vibratorn för att tilt-sensorn skulle funka. Vad ska man kalla kontrollen? Kan ju inte heta Dual Shock 3, den har ju ingen "shock"

Hm, det verkar ju som Wiis kontroll kommer att ha vibrator, så det verkar ju märkligt.


signatur
Medlem

Är grymmt besviken att de tog bort vibrationen för den här onödiga funktionen, skulle hellre sett att det utvecklade en ännu bättre skak känsla eller nått.

Inaktiv

Det är ganska troligt att Sony bytt ut DualShock mot denna funktion för en stämning av Immersion, som dom förlorat. Ganska sorgligt faktiskt...


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

1
Skriv svar