Din favorit i Metal Gear Solid-serien

Flakmonkey
Din favorit i Metal Gear Solid-serien

Enkel fråga, men kanske inte helt enkelt att svara på

Inaktiv

Metal Gear Solid

Det första spelet i en serie man spela är oftast det man tycker är bäst.

Mycket möjligt att det är så och att det är därför jag älskar tvåan mest, men med anledning av att tvåans story är en av de få som verkligen lyckats skrämma mig PÅ RIKTIGT i ett spel så säger jag Sons of Liberty.

Trean har det bästa spelsystemet med allt krypande och riktiga gömmande, men eftersom man kryper så mycket blir det låååångsamt vilket drar ner det tillsammans med att storyn inte riktigt tar tag i en. Men med tanke på att sista riktiga striden är en av de vackraste scener jag sett under alla min år som spelare och att resten av slutet håller precis samma klass om inte högre rankar jag det som bättre än ettan.

2 > 3 > 1

Måste jag tillägga att det är svårt att komma fram till någon absolut sanning när det gäller denna geniala spelserie?

Inaktiv

hur är acid 2 till psp?

Medlem

Jag älskar musiken i spel, så jag har hade lite beslut ångest.

2:an har klar den bästa musiken, har inte rysigt så mycket när man står vid hissen i slutet av spelet och voooosh Snake avslöjar sig.
Musiken....scenen....citaten.....*Dregel*

Fast 1:an står mig väldigt nära då det var ettav det första spelen med en jävligt bra handling och det kommer alltid betyda mycket för mig.

3:an har jag inte hunnit spela än.

Medlem

Lägg spelen på posten och ge mig en månad så kan jag svara Nosnos.

Spelade 2:an lite när det va nytt med en polare men spelade aldrig klart det så jag har ingen aning om hur bra det är tyvärr. Inte testat de andra solid spelen utan bara spelat de gamla NES spelen annars.


signatur
Medlem

Första spelet, men det har ju mer med att göra att det är det spelet man spelade först och mest.
alla spel är bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

1 > 3 > 2

Tvåan var ju trotts allt en kopia av ettan (Det var visserligen meningen i storyn men ändå trist.)


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Rösta på 2an för alla extra uppdrag och material till substance grymt roliga VR Missons och Snake Tales.

1an. Är en klassiker för min del. En av dom bästa spelen till ps1 sen kan man nog hela storyn i utantill.

3an. Har jag inte hunnit spela väntar på subsistance.

Inaktiv

Metal Gear Solid 1

Storyn, musiken.. SLUTET!
Hela spelet var helt enkelt jävligt kul, och var nog det första stealth-betonade spelet jag spelat

Metal Gear Solid 2 kommer på andra plats (har inte spelat 3an nämligen)


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

ojoj, kom in i serien iom 1:an, vilket jag antar att alla gjorde ^^ .. Men, 1:an är väldigt underhållande och stilbildande för sin tid imo, men 2:an.. omg, där snackar vi spel. Har det bara till burken, fick tweaka i år för att få det snyggt men shit vilken upplevelse det var bara att se introt. Visst så kanske spelet inte har nån brist på filmer men jag diggar sånt.

Storyn hör till en av mina favoriter och bästa någonsin. Sen alla möjligheter man har: Ska jag skjuta ner vakten eller ta ut hans radio bara?

Bara det gör det till ett spel i världsklass. Har inte lirat 3:an, måste införskaffa mig en ps2 först, men oj vad jag ska spela då

Medlem

1an och 2an har delad plats.. 1an var banbrytande och spännade.
2an toppade den lite med sin story, men man saknade ändå lite spänning man fick i 1an.
3an är som ni säger lite för långsam. Men fortfarande mycket bra.

Ettan skall jag dock införskaffa till GameCube nu
när dom gjort om det till 2:ans grafiksystem.
Dom skall även ha lagt in massa extra godis att leta upp för veteraner som
spelat 1an mycket,


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Har bara spelat ettan så. Bara tittat på då andra har lirat 2an och 3an


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

Måste man välja så vinner väll ettan med trean tätt efter, tvåan kändes lite för lam och långsam för min smak.

Medlem

Tvåan, den känns mer intensivare och bättre än de andra.

Trean var bara jobbig tyckte jag. Och kameran gillade jag inte alls.

Medlem

Kameran och det enormt sega tempot i trean gör att jag tycker sämst om det även fast det har bättre spelsystem i övrigt.

tvåan är min favorit p g a det är en större, och imo, bättre versionen av ettan.

Ettan är jättebra, men jag ser inga saker som de gjorde bättre då än de gjorde i tvåan.

Inaktiv

Har bara spelat lite av ettan och det var skitroligt.

Medlem

Jag fann ettan mycket bra, det var ju revolutionerande i princip. Tvåan var enligt mig en besvikelse. Nu kommer ja låta hjärnlös, men storyn i tvåan var lite för krånglig för mig, även om jag fattade det mesta. Sen var det för kort. Klarar man av spelet på kanske 7 timmar (kommer inte ihåg vad som var rimligt) så var kanske 4 timmar av dem film. Mycket story, mindre action. Sen så tillhör jag dem som faktiskt hatade Raiden. Snake FTW! Dock så var jag väldigt sugen på extrauppdragen i substance. Men fick aldrig tag på de.

Trean var helt underbar och jag sörjer att ja sålde min ps2a för en gamecube... Idiot man var. Fullkomligt älskade The End och slutstriden var vacker. Mycket bra indelning av Action och story.

3-1-2

Hmm läste någonstans att de kollar på huruvida Metal gear ska bli film. Kommer dock inte ihåg var. Ser fram emot en sådan film dock. Men då ska den va bra gjord


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Hmm läste någonstans att de kollar på huruvida Metal gear ska bli film. Kommer dock inte ihåg var. Ser fram emot en sådan film dock. Men då ska den va bra gjord

Jag har också läst det... Jag läste också att det var våran (o)vän Uwe Boll som vill sätta klorna i den... Vilket vore en i mina ögon... katastrof.

Hur som helst så är min rankning
2-1

Håller på med 3an nu och det är mycket mycket bra än så länge!

Medlem
Skrivet av Fardion:
Skrivet av WildThing:

Hmm läste någonstans att de kollar på huruvida Metal gear ska bli film. Kommer dock inte ihåg var. Ser fram emot en sådan film dock. Men då ska den va bra gjord

Jag har också läst det... Jag läste också att det var våran (o)vän Uwe Boll som vill sätta klorna i den... Vilket vore en i mina ögon... katastrof.

Ingen risk, Kojima tycker inte heller om Boll
Info från IDG

Just det: MGS#1 är bäst imo (har inte spelat de andra tillräckligt)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Fardion:
Skrivet av WildThing:

Hmm läste någonstans att de kollar på huruvida Metal gear ska bli film. Kommer dock inte ihåg var. Ser fram emot en sådan film dock. Men då ska den va bra gjord

Jag har också läst det... Jag läste också att det var våran (o)vän Uwe Boll som vill sätta klorna i den... Vilket vore en i mina ögon... katastrof.

Hur som helst så är min rankning
2-1

Håller på med 3an nu och det är mycket mycket bra än så länge!

Jag hörde inget om Owe. Då får inte låta han få klorna på den! Det skulle vara slutet för spelfilmerna. Han ska ju slakta Dungeon siege och Far cry. Den mannen måste stoppas.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag gjorde det dumma att börja lira 3an för att sen hoppa över till 2an innan jag klarat det...

1an kan man ju inte spara på PS2 på något sätt (eller?) så den är ju lönlöst att orka spela igenom..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Varför skulle du inte kunna det? du behöver bara ett PS1-minneskort

Medlem

Whaaa, hade för mig att jag testade ett psx kort... fast då kolla jag bara om man kunde komma åt det i PS2 menyn, nåväl - får la testa med spelet då :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Gah, funka ej. Måste vara något vajsing med det minneskortet, äru säker på att det funkar Nosnos?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Inte testat med just MGS-spelen men använder det när jag lirar Final Fantasy och annat... dock kanske man inte kan ha tredjepartsminneskort? om du nu kör med sånt ^^

Medlem

Jag körde vanliga Metal gear på mitt ps2, hade till och med ett tredjeparts kort. Lyckades iaf. Men förmodligen vajsning på ditt isåfall.


signatur

Videomupp

Medlem

Vad faen händer med Majoren när man e naken i MGS2 :S, storyn flippar ur helt haha..

(Inga spoilers tack)

Edit:
Jasså, fick reda på det..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Någon som vet om man kan hitta en HD version på MGS4 trailern (15min), en som inte e filmad med kamera på skärm?

Inte kollat FZas men...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

tycker det första spelet är bäst.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

12
Skriv svar