Eu III + Napoleon lite funderingar

Inaktiv
Eu III + Napoleon lite funderingar

Tjo!

Har lirat Eu III nu och är lite besviken måste jag säga. Spelet utvecklar sig i stort sett likadant varje gång.

1. Frankrike lyckas nästan aldrig bli riktigt stora då Burgudy (stavning?) alltid är en för hård nöt att helt knäcka (och försvinner aldrig iom att typ inga event finns).

2. Burgundy erövrar länderna närmast sig ända upp till Danmark.

3. Österrike tar hela Ungern samt alla tyska stater och marcherar sen snabbt genom Danmark.

4. Spanien erövrar Maroco och hela norra Afrika, tar någon koloni i västindien och börjar sen ta stora områden i Nordamerika.

5. Portugal eller England koloniserar hela Sydamerika.

6. Litauen krossar Moskva och Novrogod som aldrig lyckas bilda Ryssland eller ens bli stora öv.h.

7. Ottoman Empire lyckas sälla göra något väsen av sig.

8. Mamelukerna brukar alltid bli enorma.

9. Timuiderna blir också gigantiska.

10. Någon stat i Indien brukar också bli riktigt stora.

11. Det mest störande Kina jobbar sig alltid västerut och ca 2 gånger av 3 hamnat precis utanför Europa (En gång åt dom upp Litauen).

Det här är bara några saker jag faktiskt stör mig på...
Kör med NA + 2.1 patchen.
Trodde faktiskt att dom skulle gjort så att eventsen från Eu II kom med expansionen.

Synpunker?

Medlem

hmm, brukar utspela sig lite annorlunda på vilket land man själv är imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Jo jag vet. Men som sagt i stort sätt så blir det på samma sätt varje gång. Vilket stör mig så pass mycket att jag faktiskt slutat spela spelet.

Medlem

testat att lira det i multiplayer då?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Ja... Oftast är vi två vilket inte gör någon skillnad då det händer typ samma saker.

Man skulle behöva vara ca 8st för att det ska bli bra tror jag.

En annan sak. Novrogrod och Moskva är för svaga i början... Tycker jag

Inaktiv

Ingen annan som upplever samma "problem" som jag?

Inaktiv

Upplever inte alls samma sak. Prova ställ in på en annan svårighetsgrad. Óch vad är Burgudy egentligen?

1
Skriv svar