Rekommendera ett bra Co-op spel!

Medlem
Rekommendera ett bra Co-op spel!

Har ni några bra spel att rekommendera när det gäller Co-op, både när det gäller FPS eller Strategi spel där man kan hjälpas åt att ta död på fienden???

Tack för svar!

Medlem

Empire Earth 2.
Jag och en polare kompletterar varandra perfekt. Han e grymm på taktik och jag är bra på strategi. Eftersom flera kan styra samma land får han ta hand om stridsenheterna medans jag bygger.

Ett annat bra spel är Anno 1701. Det är så himla mysigt...

Medlem

Åh tack! Då är vi åtminstone typ fyra pers i sverige som gillar Anno.

Första Black & White hade ett riktigt sjysst multiplayerläge där man kunde samarbeta. Exempelvis att en tog hand om varelsen och någon underhållet av byn, eller än mer uppdelat vid flera byar. Tyvärr var det väldigt krångligt att få funka och det tycks inte vara något annat spel som nappat på direkt samma stuk. Mycket synd.
Fast vid närmare eftertanke kan man göra något snarlikt i Starcraft (eller var det wc3?) Alliera och dela på enheter åtminstone. Spelas förstås bäst var man för sig, då hushållsskötande är inte dess tyngsta designpunkt.

Angående FPS rekommenderar jag att du såleda går till Shooter-tråden, även där finns en Coop-tråd. Förvisso du som skapat den också, men säger bara.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Fps kan jag rekomendera Team Fortress 2. Hur kul som helst.. Man hör ibland folk utbrista mitt under pågående spel.. i loooove this game!

Inaktiv

[Anno 1701] det ser lite småmysigt ut, typ som nya settlers fast med mer "coisy" känsla? Har ni någon schyst torrent till den?

Medlem

Jag skulle vilja ta detta ögonblick för att slå på djungeltrumman för forumreglen 1.4, om nu någon mot all förmodan missat den.

Citat:

1.4. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet. Vi godtar inte heller länkar eller tips om fusk till multiplayerspel; som t ex bottar eller olika exploits.

Tack.

Medlem

Jag drog hem Anno 1701 på Webhallen.com via snailmail.
Väl värt om du gillar att ha trevligt. Även det hårdaste ägget av krut, smuts och blod behöver en avkoppling med mys-koncentrat. Okej, lite av myset avslår när din by sätts i brand och piraterna vill åt ditt dyrbara skepp i strid, men fan... även en kudde måste byta örngott ibland.
Anno betyder "cosy" på latin! (Nej, det betyder År, men ta min pik.)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

allright har suttit med de ett tag, va mysigt saknar alla shermans och tigrar dock, men ett fint "vidsidanom" spel

1
Skriv svar