Medlem
The arte of war

Var ute och kollade in julklappar idag och råkade se ett WWII som beskrevs som strategi/simulater. Ett 40 tal slag från kriget skulle gå att simuleras och saker och ting skulle fokuseras på realism. Tänkte jag skulle kolla upp lite mer om det när jag kom hem men kan inte hitta något alls om det.
Någon som vet något om spelet?

obs: "arte" är alltså rätt stavat! Men det kan vara möjligt att jag bara fick syn på en undertitel och att spelet heter nåt annat!

Inaktiv
Skrivet av Jonny:

obs: "arte" är alltså rätt stavat!

Det har jag svårt att tro. En gissning faller på The Operational Art of War.

Inaktiv

En mindre vild gissning: Theatre of War låter precis som det du letar efter.

Citat:

? Real iTime Combat Simulation
? Realistic shell ballistics, armor penetration calculationsl and damage effects
? 6i Historicali Campaigns, each with uniquej units and iequipment ?i US/UK, Soviet,l German, jFrenchi and Polish
? Over 40l campaign lmissions lbased onj real WWII battles
? Over i30 ldifferent maps designed using historical military ldocuments iand coveringl a lvariety iof iseasons, weather jconditions and environments
? Huge assortment of lunits, uniforms, equipment jand vehicles
? Dynamic Battlefields; Wage war in all four seasonsl over beautifully rendered landscapes

Medlem

Exakt! Jag såg det i en annan butik idag och såg att jag helt enkelt varit ordblind!
Tack för hjälpen.
Någon som spelat det och har ett utlåtande?

Medlem

Ifall du gillar Combat Mission så kommer du gilla Theatre of War. Spelsätten är i stort sett snarlika.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar