Empire Total War förväntningar

Medlem
Empire Total War förväntningar

Som bekant så kommer det att släppas ytterligare ett spel till Total War serien. Vad har ni gott folk för förväntningar på det förhoppningsvis nya mästerverket? Själv hoppas jag att sjöslagen känns realistiska och att man kan vara Karl XII och knäppa dom där **** ryssarna en gång för alla! Sen nånting som jag tror kan öka känslan dramatisk är bra ljudeffekter tänka sig tusentals musketer avfyras och tjocka moln av krutrök som följd. I Medieval två tycker jag dom mest låter som ärtbössor! Cossacks 2 är en bra förebild!

Inaktiv

Hoppas på att det kommer finnas mer struktur på slagfältet, inte det masskaos som blir i närstidsfighter. Vill se bra system på hur man kan para ihop kanoner och infanteri med olika formationer som att sätta kanoner i mitten av ett reglemente etc. Sen är ju förutsättningen för att detta spelet ska verka någolunda intressant för tiden den ska utspela sig på är att de har fixat kavaleribuggarna från rome & medival + som du säger ett schyst slöslagssystem!

Medlem
Medlem

känns ganska tamt med så lite trupper för ett spel under den tidsperioden. (ungefär lika många som i de andra spelen har jag för mig att jag läst nånstans)

verkade var en hel del med förbättringar men i slutändand tror jag det blir likadant som alla andra, snygggrafik med kass ai och en långtråkig kampanj


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

jag har hört att svensken kommer in i spelet så nu ska vi vissa vad vi kan

Inaktiv

Blir väl som vanligt, att man väntar på moddar och plockar fram spelet 1-2 år efter släpp.

Medlem

jag hoppas man kan köra kampanjen fullt ut online

Inaktiv
Skrivet av Tarden:

med kass ai

Tyvärr är bra AI inte något som hypas eller skrivs om i previews. Dock så var AI:n ok efter stora patchen för M2:TW men det tog ett tag.

Trots allt gillade jag M2:TW skarpt, och ser verkligen fram emot E:TW.

Medlem

Vet någon när spelet släpps?:)

Medlem

ungefär 2009-10 kanske till och med 2011 men det är lång tid kvar innan man kan säga säkert när det släpps

Inaktiv

GIVE ME THE GAME NOW OR SUFFER!

1
Skriv svar