Rekommenderade strategispel

Inaktiv
Rekommenderade strategispel

Mjo, som sagt vill jag ha några rekommenderade strategispel för att kunna spela lite här hemma på den extremt kassa stationära så grafiken spelar ingen roll, vill bara kunna spela något sjukt roligt strategispel. Då man bara har 128mb grafik, 512mb ram, 2,66hz processor pentium 4 så kan man inte ha spel med höga krav.

Ett soft strategispel med skön historia, kan vara vad som helst men lite action behövs det ju. Är absolut inte intresserad av turn-spel som Civilizations t.ex.

Hoppas att ni kan komma med många förslag!

Medlem

Starcraft. Fast det kan gå jäääkligt tungt med en 2,66hz prolle i. Annars är det klockrent, sjukt roligt, actionfyllt, bra singleplayer och ännu bättre multiplayer som fortfarandes spelas.

Edit: Eller rättare sagt, Starcraft är det enda du behöver i RTS-väg om du har en äldre burk. Kör på det.

Medlem

total annihilation (rätta mig om jag svtavat fel) men det ÄR ett av dom bästa RTS spelen någonsin men annars så håller jag med föregåendetalare STARCRAFT FTW!!

Kanske C&C generals/first decade boxen grymma spel

warhammer40k skall nog kunna rulla ganska bra på din box med tror jag Hoppas du hittar nått du gillar

P.S. om du köper C&C boxen PM mig så kan vi spela lite generals med ett par av mina kompisar samma med starcraft (om jag kan hitta skivorna)

Inaktiv

Starcraft är givet Generals borde nog också flyta på den datorn och de är ju snuskit kul det med! Sen tycker jag även att du bör kunna testa de första Total war spelen då de kanske inte är så snygga längre men jävligt bra underhållning!

Medlem

C&C boxen är nästan ett måste, Age of empries serien.

Warhammer 40k går om du sänker inställningarna lite grann.

Inaktiv

STARCRAFT FTW!
C&C GENERALS är också bra ^^


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Ja okej här är då enligt mig om man bara ska se story mässigt.

1. Starcraft och sedan expansionen Brood War
2. Homeworld (att ingen sagt detta är skamligt)
3. Company of heroes
4. Warhammer 40k, Warhammer serierna allmänt.

Medlem

Håller med om att det är konstigt att igen annan sagt Homeworld! detta är ett måste! Annars finns det Ground Control 1&2 och Act of War.
Jag tror inte du får något ut av Company of Heroes på den maskinen...hade liknande förr och det funkade inte jätte bra ens med låga grafik inställningar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

StarCraft. Fast det har många redan sagt. Det finns ju några godingar från bullfrog. Populous: The Beginning och Dungeon Keeper är två bra spel som rekommenderas.

Inaktiv

C&C Red alert är det absolut i särklass roligaste som existerar på jorden!

Armies of Exigo är väldigt roligt också.

Warhammer 40k, much fun!

Shogun total war är riktigt kul också (vet inte om du letade efter ett spel som detta ifos, men lite det ändå!).

Medlem
Skrivet av Kibb:

C&C Red alert är det absolut i särklass roligaste som existerar på jorden!

Speciellt kul att lite infanteri kan förstöra en pansarvagn xD

Inaktiv

Skulle någon vilja vara vänlig och rekomendera MIG några trevliga spel?
Inget tuordningsbaserat och inga f#@%ng hjältar!
Gärna något medeltid eller 1600-1700-tal! (INTE AoW III)
Det får gärna vara något "lite nyare"!!!


signatur

ammagawhd...

Inaktiv

Europa Universalis 3. Realtidsstrategi från 1400-tal till slutet av 1700-talet, dock ej traditionell "RTS".

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Europa Universalis 3. Realtidsstrategi från 1400-tal till slutet av 1700-talet, dock ej traditionell "RTS".

Ser ganska trevligt ut! Men jag gillar lite mer "action"!!! Ni vet, styra arméerna i slagen inte bara skicka dit dem


signatur

ammagawhd...

Medlem
Skrivet av Propy:

Håller med om att det är konstigt att igen annan sagt Homeworld! detta är ett måste! Annars finns det Ground Control 1&2 och Act of War.
Jag tror inte du får något ut av Company of Heroes på den maskinen...hade liknande förr och det funkade inte jätte bra ens med låga grafik inställningar...

Haha? Vilket skämt? Jag har spelat Company of Heroes på 1024Xvad fan det nu är och hade då en:

1500+ Athlon
768 i RAM
Nvidida GeForce 4800 Ti

Det gick helt okej men uppföljaren var det lite problem med:) Skulle rekommendera World in Conflict och btw jag också spelat på den datorn:)
Starcraft är ett måste! Act of war är också ganska kul. Men testa Medieval 2 TW? Det är kul som fan!

Medlem
Skrivet av DJMar:

Haha? Vilket skämt? Jag har spelat Company of Heroes på 1024Xvad fan det nu är och hade då en:

1500+ Athlon
768 i RAM
Nvidida GeForce 4800 Ti

Det gick helt okej men uppföljaren var det lite problem med:)

Börjar tro att det är du som skämtar... vad är "okej" för dig då? 5 fps i snitt eller?

Inaktiv
Skrivet av jingai:
Skrivet av DJMar:

Haha? Vilket skämt? Jag har spelat Company of Heroes på 1024Xvad fan det nu är och hade då en:

1500+ Athlon
768 i RAM
Nvidida GeForce 4800 Ti

Det gick helt okej men uppföljaren var det lite problem med:)

Börjar tro att det är du som skämtar... vad är "okej" för dig då? 5 fps i snitt eller?

Gjorde detsamma, fast med en dator med enbart 512 mb ram & ett geforce 3 kort.

Gick strålande, dock använde jag en 15 -tums skärm vilket gjorde så att spelet kunde vara snyggt utan att jag behövde höja inställnignar.


signatur
Medlem

Man borde straffskjutas om man skriver något annat än Starcraft + Broodwars, men utöver det så måste jag få säga att Anno1701 med lite lägre inställningar skulle nog gå utmärkt på den burken. Annars finns alltid de två föregångarna, första i serien, 1602, samt andra, 1503, att luta sig tillbaka på. De är mer garanterade att funka. Jag tycker iaf att de är värda att kolla upp, fastän det lutar mer åt civ-hållet (dock ej turn-based,) om man vill ha ett mysigt, otraditionellt rts... och många timmar att undvara. :S


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Civilization är de bästa strategi spelen någonsin.
Sen finns det ju godingar såsom Warcraft 3, Starcraft, Age of Empires, Dawn of War, Battle of Middle Earth om det är RTS du vill ha.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Annars kanske Combat Mission vore något att testa. Kanske lite hög inlärningströskel, men det är det bästa strategi multiplayer som jag vet.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Age of empires serien
Civilizaton IV är ett måste!
Rome total war

Medlem
Skrivet av Maestro_:
Skrivet av KazikluBey:

Europa Universalis 3. Realtidsstrategi från 1400-tal till slutet av 1700-talet, dock ej traditionell "RTS".

Ser ganska trevligt ut! Men jag gillar lite mer "action"!!! Ni vet, styra arméerna i slagen inte bara skicka dit dem

Men då ska du test Medieval Total war. Funkar på det sättet. Det funkar bra på din maskin, dock lite gammalt. Annars kan du test Rome Total war. Samma spel men under "Romartiden". Kräver lite mer men du klarar dig nog...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Supreme Commander för RTS, Dominions 3 för turbaserat.
(fattar inte hur man kan gilla starcraft...)


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Tycker Company of Heroes : Opposing Fronts e sjukt roligt, i iaf bästa RTS spelet just nu enligt min smak:) C&C3 är inget i jmfrlse

Medlem
Skrivet av Maestro_:

Ser ganska trevligt ut! Men jag gillar lite mer "action"!!! Ni vet, styra arméerna i slagen inte bara skicka dit dem

Då är Rome Total War lätt spelet för dig.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Alla ni måste ha glömt Settlers: rise of an empire. Det är grymt kul och fantastiskt atmosfär. Väldigt detaljerat spel där man ser hur en baker eller farmer arbetar osv. Rekommenderas varmt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

då kan man likagärna spela Age Of Empires 3 =/

Medlem

Men då ska du test Medieval Total war. Funkar på det sättet. Det funkar bra på din maskin, dock lite gammalt. Annars kan du test Rome Total war. Samma spel men under "Romartiden". Kräver lite mer men du klarar dig nog...[/quote]

Total War utspelar sig väl ända under medeltiden...


signatur

"I never asked to be squad leader"

Inaktiv

Shogun -> Medieval -> Rome -> Medieval 2 -> Empire (1700-talsspel under utveckling)

Total War-serien utspelas inte bara under medeltiden.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Speciellt kul att lite infanteri kan förstöra en pansarvagn xD

Mmm.. det vore ju helt vansinnigt om en soldat kunde slå ut en tank...

http://www.youtube.com/watch?v=Dezg8aflMmk

12
Skriv svar