THQ spel, problematiska patchar.

Medlem
THQ spel, problematiska patchar.

Jag har spelat, Dawn of War, Dawn of war winter Assault och Dark Crusade, Company of Heroes och nu senaste Supreme Commander. Jättebra spel, suveräna, det är inget fel på dem. Men, när det kommer till att patcha upp dem är det skit jobbigt.
Man måste ta varje uppdatering en i taget och man kommer inte åt dessa uppdateringar vart som helst. Alla har olika sidor och vissa hittas inte ens på deras hemsida.
Har alla spel samma problem med uppdateringar, för jag har för mig att jag uppdaterat andra spel utan att behöva de tidigare patcharna?

Inaktiv

Kan inte säga mycket om dom andra men hade också jätteproblem med att patcha upp Supreme Commander efter en ominstallation.

Medlem

Laddas ju ner automatiskt när man ska spela online.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ja, det går ju förstås. Men det är jäkligt om man inte ska spela över online, till supreme commander finns det ju olika patchar och man kommer bara visst långt med orginal patcharna.

Inaktiv

Är beredd att hålla med där litegrann.

Medlem

Köpte COH dagen efter det kom ut har alltid haft stora problem med patchar hela hela tiden med massa korkade ominstalaioner hela tiden väldigt irriterande har inte ens köpt COH OF då servrarna krashar hela tiden väntar på COD 4 istället nu har tröttnat på att de ska krångla.

Medlem

Jag lirar Supreme Commander från och till, och nästan uteslutande mot Sorians AI mod, men jag startar ändå upp gpgnet clienten för att få uppdateringar. Klart smidigast så.

Medlem

Så om man patchar CoH måste man installera om det då ? :S


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

Så om man patchar CoH måste man installera om det då ? :S

Jag fick installera om CoH efter att jag lagt in den stora patchen, för spelet vägrade inse att jag hade både CoH och CoH:OF.

Edit: Dumma smileys som förstör.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Citat:

Jag fick installera om CoH efter att jag lagt in den stora patchen, för spelet vägrade inse att jag hade både CoH och CoH:OF.

okey, konstigt... då vågar man ju inte patcha


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Citat:

Jag fick installera om CoH efter att jag lagt in den stora patchen, för spelet vägrade inse att jag hade både CoH och CoH:OF.

okey, konstigt... då vågar man ju inte patcha

Äh, tar ju "bara" en jäkla stund att installera om och lägga på alla patchar....


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av Donqen:
Citat:

Jag fick installera om CoH efter att jag lagt in den stora patchen, för spelet vägrade inse att jag hade både CoH och CoH:OF.

okey, konstigt... då vågar man ju inte patcha

Äh, tar ju "bara" en jäkla stund att installera om och lägga på alla patchar....

jo, men ändå jobbigt


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Lögn.
Det finns flera samlingspatcher för Dawn of War, Winter Assault och Dark Crusade, som patchar flera versioner samtidigt.

...Att det sedan skulle vara svårt att patcha är ju rent nonsen, eftersom det, precis som folk redan påpekat, uppdateras automatiskt när man klickar på online.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag har prövat att gå in på multiplayer och få det uppdaterat så, men det är fortfarande riktigt trögt och jobbigt. Då börjar spelet inte ladda ner det som en enda stor fil, utan som hundratals små istället.
(Jag prövade på Supreme Commander)

Inaktiv

Kan inte säga att jag har haft problem med THQs patchar mer än på nåt annat spel, dvs väldigt få. Dock trasslade sista patchen för mig (hade inte köpt opposing fronts så jag var tvungen att tanka ner den stora) och jag var tvungen att installera CoH och patcha om från scratch.
Dock var inte det patchens fel, utan det blev error mitt i den tack vare lite diskutrymme^^

Det är vid såna tillfällen som man tar sig en funderare över vad man fyllt sina 650 gb med...


signatur
Medlem

när det gäller coh så tycker jag att det inte är några problem.

1
Skriv svar