Kräma på högsta grafiken i WiC

Medlem
Kräma på högsta grafiken i WiC

Igår stod kampen mellan kvalité och prestanda öga mot öga. Med min 4-kärniga Core 2 Quad-processor, Geforce GTX8800 samt 4 gig RAM skulle jag försöka mig på att maxa grafiken i WiC.

Jag skulle driva igång spelet på 1680x1050 (vilket är rekommenderat för min 22" wideskärm), DX10, Extra high. Jag laddade upp en player-vs-bot-match genom LANsektionen och körde igång.

Missiler som yr och en hel myrkoloni på marken var inga problem för datorn. Men så fort jag befann mig i rök ifrån mina flyende tanks eller explosiondimman så får jag FPS-dropp. Det enda jag undrar är: Verkar det "normalt" för den prestanda jag har i datorn? eller är det något som är på tok? PEACE! :heart:

Medlem

din dator e trasig, sälj den billigt på blocket till förslagsvis mig

Medlem

Haha, det är ena alternativet, eller så säljer du den till mig!

Men prova installera nya drivrutiner.

Du har ju en grym dator det är bara och säga.
Eller så är det så bara att din dator inte pallar det.
Du har den högsta upplösningen vilket kräver mycket sen allt på fullt.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Finns typ inget system som kan kräma på allt i WiC i den upplösningen utan att få drops/låg FPS.

Medlem

Har samma system som dig och samma... "problem" villl jag inte kalla det för det är inte alls illa, men hur som helst. Lev med det


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

spel tillverkarna klarar inte av att göra spel som dagens "värsting" datorer klarar dålig still enligt mig men så gillar jag inte spelet över huvud taget. det ända som får mig att inte må illa av de är att grafiken är UNDERBAR !!!! synd bara att ingen kan spela de med allt på max en vän till mig har 2 8800 Ultra kort sli med 4 gig dominator ram samt nån ny UBER quad core cpu från AMD som jag alldig kommer ihåg vad den heter black edition tror jag de laggar sönder för honom med

Medlem
Skrivet av CivilAction:

spel tillverkarna klarar inte av att göra spel som dagens "värsting" datorer klarar dålig still enligt mig men så gillar jag inte spelet över huvud taget. det ända som får mig att inte må illa av de är att grafiken är UNDERBAR !!!! synd bara att ingen kan spela de med allt på max en vän till mig har 2 8800 Ultra kort sli med 4 gig dominator ram samt nån ny UBER quad core cpu från AMD som jag alldig kommer ihåg vad den heter black edition tror jag de laggar sönder för honom med

Eh? Knappast att det skulle lagga för honom. Isåfall hittar du på hans system. Jag har 8800GTX, 2 GB RAM och Q6600 utan lagg på högsta grafik (ibland droppar FPSet när det är väldigt mycket som händer på skärmen, men knappast att man märker något).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

enligt vad han säger så laggar de med allt på max om det händer mkt samtidigt (då jag inte sitter framför hans skärm vet jag inte exakt vad som händer) men jag litar på hans ord om de. märkte själv att betat laggade apa å min dator. 8800GTS 640 2 gig ram core 2 duo cpu. så de va man inte så nöjd me men men hare bra alla

Medlem

Din vän måste vara rätt så hög på något. Aldrig att det laggar på det systemet, dock är lagg inte prestanda relaterat utan beror på anslutningen på bredbandet, hack däremot beror på prestandan...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

För mig laggar det om jag kör över medium (på demot) och jag har en gts 8800 320 mb.

Medlem

Vad har du mer i datorn då? Det är ju ganska avgörande...

Medlem

Fixa lite flytande kväve till cpun och graffet. klocka cpun till 5.0 så ska du se att det flyter.

1
Skriv svar