Problem med WiC :(

Inaktiv
Problem med WiC :(

Jag har sett fram emot WiC hur länge som helst, jag har inte haft några problem med varken demo eller beta, men igår när jag skaffade mig WiC och satte i dvdn i dator så fick min dator en knäpp eller nått

Den fattar inte att jag sätter i dvdn :/ den verkar inte ens försöka spinna skivan, men den funkar fint med allt annat

Jag har försökt uppdatera spelarens drivrutiner, men nada hände, dvdspelaren heter HL-DT-ST DVDRRW GSA-4164B.

PS när jag väl tänker på det så kan något liknande ha skett när jag försökt köra igång en pcgamer dvd, men jag vet inte

HJÄLP! :'(

Medlem

Var lite olaglig och tanka ner en .img av det, du har ju din cdkey att använda så du kan ju fortsvarande spela online, annars så kan du installera på en annan dator och skicka över spelet över LAN. Finns många altenativ, var lite kreativ


signatur

En styck signatur.

Medlem

Va samma sak för mig med när jag skulle installera.
Hände inte ett skit när jag la i skivan.
Men tog ur skivan å starta om å sen så kom det igång.

Inaktiv
Skrivet av orkaupptaget:

Var lite olaglig och tanka ner en .img av det, du har ju din cdkey att använda så du kan ju fortsvarande spela online

Det var smart, men känns lite dumt ändå :/

Får kanske ta och lämna tillbaks det och spela det till 360 när det kommer, men vem vet hur det blir?

Medlem
Skrivet av Vectoor:
Skrivet av orkaupptaget:

Var lite olaglig och tanka ner en .img av det, du har ju din cdkey att använda så du kan ju fortsvarande spela online

Det var smart, men känns lite dumt ändå :/

Får kanske ta och lämna tillbaks det och spela det till 360 när det kommer, men vem vet hur det blir?

Det är inte alls dumt, det är mer dumt av dig att gå med på att du köpt ett spel som inte funkar. Utvecklarna förlorar ingenting på att du tankar ner en .img av det och använder. Du förtjänar att spela ett spel du köpt.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Jag har liknande problem eller iallfall problem med skivan. Oftast när jag startar Winrar för att packa upp något och har skivan i så börjar den surra igång och cd läsaren låte lite mysko, programmet startar inte förän jag tar ut skivan för då hoppar det igång direkt.

Även problem om jag låter datorn stå en längre stund och sedan försöker spela spelet igen då gnäller den över att jag inte har orginal skivan i. Securerom ftw.

Fattar inte att dom fortfarande använder brännskydd på skivorna. Spelet låg redan ute på nätet 2 dagar innan svensk release. Får ta och ladda ner och köra från en image istället. Antar att man knappast kan få en skiva utan skydd som fungerar istället. Tilllägg till detta så är det ju ett online spel där man måste logga in på en huvudserver "massgate" som dom kallar den för att kunna spela spelet online och detta är ju ett onlinespel.

1
Skriv svar