Company of Heroes: Purple Heart Lane <3

Medlem
Company of Heroes: Purple Heart Lane <3

Dags igen! Hah kan verka lite tjatigt men jag har verkligen fått upp ögonen för banskapande i Company of Heroes. Programmet som följer med spelet är så himla simpelt och lätt att lära sig att vem som helst kan bygga en grym bana

Nu har jag gjort ännu en Brothers In Arms: Road To Hill 30-remake. Denna gång är det Purple Heart Lane, den kända "Causeway" som de berömda 101:a luftburna trupperna stred om. Jag har rekonstruerat vägen med lite extra detaljer och områden för att få det mer Company of Heroes vänligt. Även "The Farmhouse" från Robert Cole's Charge finns med längst upp till höger på banan om man kollar från allierades håll.

Jag var i normandie i somras så jag har varit på denna väg. Man känner faktiskt igen sig väldigt mycket när man åker bil där. Var nämligen på väg till Dead Man's Corner muséet som ligger nedåt på bilden.

Riktig överblick över Purple Heart Lane idag:
Purple Heart Lane idag - Som ni märker är ju inte alla kanalerna med. Tryckte ihop det för att få en jämn gameplay.

Kommer troligtvis fler möjliga vägar så man kan ta sig över om broarna sprängs. Troligtvis småbroar som bara infanteri kan gå på.

Map info:
Antal spelare: 1 vs 1 = 2 player map.
Spelstil: annihilate - förinta, ta kontrollpunkter (kanske blir en victorypoint version av banan också)
Byggtid: 3 dagar.

Bilder:
Överblick1
Överblick2
Överblick3
Allierades bas - Försökte bygga så som det såg ut i BIA:RTH 30 där man börjar.
Axis bas - Visste inte riktigt var jag skulle placera den.
Causeway1 - Sjävlaste Purple Heart Lane
Causeway2 - Sjävlaste Purple Heart Lane
Hedgerow Hell - Häckarna som man springer o gömmer sig bakom när tyskarna kommer till höger där på andra sidan.
Bro1 - Bron som man egentligen går under i BIA:RTH 30
Bro2 - Bron där Red Hartsock (en av karaktärerna) kastar hjälmen i kanalen.
Cole's Charge Farmhouse - Några av er kanske känner igen er från BIA:RTH30.

***Uppdateringar kommer***

Medlem

Kom på att Resurserna var för höga så att det kommer nog ta ett tag innan denna bana släpps som beta för public. Manpower, munition och fuel kom snabbt upp i 5000 om man kontrollerade ungefär hälften av kontrollpunkterna.

Medlem

Då väntar vi ett tag med att lira den kartan. Kul att följa iallafall.

Medlem

Har lagt till gångbroar 2 st. Så ifall någon spränger dom stora så kan man fortfarande skicka över infanteri. Märkte när jag spela med datorn när det bara fanns två broar så attackera han aldrig när jag sprängde hans. För datorn inte kan reparera broar.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Har lagt till gångbroar 2 st. Så ifall någon spränger dom stora så kan man fortfarande skicka över infanteri. Märkte när jag spela med datorn när det bara fanns två broar så attackera han aldrig när jag sprängde hans. För datorn inte kan reparera broar.

De gör dom i OF kan knappt bärga mig

Medlem

nice map alttså

Medlem

Wow, mycket snyggt!

Tror du att du kan länka mig till tutorials eller dylikt som du använt dig av för att lära dig editorn? (eller är det så jäkla simpelt att man bara behöver testa sig fram?)

Tack på förhand, och tack för den snygga banan Ska absolut spelas sen!

Medlem

***UPPDATERING***

1) Lite uppdateringar av kartan har gjorts. Axis har fått 5 st Anti-Aircraft/Flak. Fungerar även mot infanteri.
Det kanske verkar lite dumt att ge tyskarna sådant eftersom dom har så mycket trupper men de Allierade (amerikanarna) kan ju antingen välja infanteri som har grymt artilleri. Airborne som kan droppa trupper var som helst på kartan samt tanksupport med Calliope tanks.
Å andra sidan har tyskarna väldigt bra doktriner.
Men jag har byggt banan så att amerikanarna har kortare väg till sina två broar så det snabbt kan komma till mitten av kartan.

Anti-Aircraft1
Anti-Aircraft2

2) En annan uppdatering är två footpaths/gångbroar som bara infanteri kan ta sig över. Jag märkte snabbt att datorn inte lagade den stora bron när jag sprängde den så jag adderade en alternativ väg så att datorn fortfarande kunde attackera men med infanteri. Nu är det ju så att man inte bara ska spela mot datorn på denna bana utan man kan ju såklart spela 1 mot 1 vän tex.

Gångbro1
Gångbro2

Det var allt!

Medlem

Ser verkligen bra ut, men skall man verkligen ge de så stora fördelar i försvar i basen axis team ? Du kanske kan sprida ut dessa flak lite mer att typ en i mitten och en nära varje bas ? bara ett förslag. Men ser fram emot att testa det

Medlem
Skrivet av jojon:

Ser verkligen bra ut, men skall man verkligen ge de så stora fördelar i försvar i basen axis team ? Du kanske kan sprida ut dessa flak lite mer att typ en i mitten och en nära varje bas ? bara ett förslag. Men ser fram emot att testa det

Tänkte mera att flakcannons är bra som försvar när amerikanarna droppar trupper och sånt där med flygplanen De allierade har ju även bombflygplan och som kan bomba sönder dom snabbt samt ett flygplan som pepprar sönder ens arméer med kulsprutor. Plus om man väljer Infanteri som allierad kan man alltid bomba sönder tyskarna med det statiska artilleriet som man kan engineers kan bygga.
Och mer för realismens skull. Amerikanarna hade ju inga flakcannons i Normandie då det inte behövde försvara sig så mycket mot luftangrepp.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av jojon:

Ser verkligen bra ut, men skall man verkligen ge de så stora fördelar i försvar i basen axis team ? Du kanske kan sprida ut dessa flak lite mer att typ en i mitten och en nära varje bas ? bara ett förslag. Men ser fram emot att testa det

Tänkte mera att flakcannons är bra som försvar när amerikanarna droppar trupper och sånt där med flygplanen De allierade har ju även bombflygplan och som kan bomba sönder dom snabbt samt ett flygplan som pepprar sönder ens arméer med kulsprutor. Plus om man väljer Infanteri som allierad kan man alltid bomba sönder tyskarna med det statiska artilleriet som man kan engineers kan bygga.
Och mer för realismens skull. Amerikanarna hade ju inga flakcannons i Normandie då det inte behövde försvara sig så mycket mot luftangrepp.

japp blir nog bra så

Medlem

var kan man ladda ner den? vill testa den:D

Medlem

Har inte släppt den ännu för public. Tänkte tweaka lite mer kolla så att broarna fungerar. Jag är inte så hyper bra på att bygga broar. Ifall det är för låg eller högt i ansatsen till bron så kan man inte passera över den. Även om en bomb släppts precis där bron ska börja, dvs på marken och gör en krater så försvinner ju rätt mycket mark och då blir det som ett trappsteg upp till bron igen och då är den inte passerbar. Måste kolla så det inte blir sådana problem igen. Hände mig några gånger vid dom stora broarna, gick inte köra över pansarvagnar.. lite skumt kan man tycka då en pansarvagn bör klara av lite höjder, kunna klättra och sådant

Jaja det kan låta lite rörigt det där men jag ska testa lite i helgen igen så får vi se på måndag om jag lägger upp kartan.

Medlem

PM mig om du vill testa den med mig för buggar o sånt

Medlem
Skrivet av CivilAction:

PM mig om du vill testa den med mig för buggar o sånt

Jovisst kan vi testa den Sitter ba och småputsar lite detaljer. Lägger till och tar bort små saker så det ska se ut som en verklighetstrogen miljö.

Här är en bild på de allierades bas efter jag har bombat den med artilleri.

Bombhål

Medlem

Haha de va inte ett litet arty som hade regnat där

Inaktiv

Mycket fint må jag säga.

Positiv kriktik (?) är att du kanske borde göra "lugnare" kanter vid vattenytan.. ser lite väl "dator" ut.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Mycket fint må jag säga.

Positiv kriktik (?) är att du kanske borde göra "lugnare" kanter vid vattenytan.. ser lite väl "dator" ut.

Vad menar du? fattar inte riktigt.

Inaktiv

Var lite svårt att förklara.. men kanterna på vattnet ser orealistiskt ut pågrund av att det är väldigt "skarpa" sluttningar. Du kanske bara skulle "smootha" ner kanterna bara lite?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Kanalerna runt Purple Heart Lane är inte realistiska... dom är spikraka faktiskt.. tror det är bönder, människor som har grävt dom för att leda vattnet någonstans. Om man kollar på kartbilden i första inlägget som jag skrev så ser ni att dom är väldans raka och kantiga. Så dom är nog byggda av människan och är därför inte naturliga kanaler
Så kanterna är rätt skarpa och höga.

Medlem

kan man få testa banan?

Medlem

Ska ladda upp den imorrn hade jag tänkt sen får vi se när den blir accepterad på www.planetcoh.com .

Medlem

bra för bilderna ser bra ut

Medlem

har du lagt upp den ännu?

1
Skriv svar