Company of Heroes: TrenchBattle :)

Medlem
Company of Heroes: TrenchBattle :)

Precis lärt mig att bygga och ja, första banorna var väl inte så mycket arbete nedlagt på så de uteblir ur visning idag. Men här är min första karta som jag har arbetat 5 timmar på. Den är nästan klar tänkte bara lägga till lite små detaljer för att få den där krigskänslan. Banan är hyffsat symmetrisk på båda sidorna så inget av lagen ska få någon som helst övertag. Dock så märkte jag när jag spelade mot datorn att han kunde köra en pansarvagn i gångarna

Skulle ta alldeles för mycket extra tid att försöka åtgärda detta problem. Måste iså fall minska bredden på alla gångarna och det kan ställa till problem för gubbarna, ibland kan dom nämligen inte ta sig fram i gångarna om det är för många gubbar där. Blir lite trångt.

Kom inte på något vidare bra namn så det blev TrenchBattle.

[http://img118.imageshack.us/img118/8711/trenchbattle1ms4.jpg]

[http://img118.imageshack.us/img118/7253/trenchbattle2id0.jpg]

Medlem

För realismens skull kanske det hade varit bättre med zig-zaggande skyttegravar, men vet inte riktigt hur denna skulle funka gameplaymässigt iofs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

För realismens skull kanske det hade varit bättre med zig-zaggande skyttegravar, men vet inte riktigt hur denna skulle funka gameplaymässigt iofs.

Om jag skulle göra "zig-zaggande" så är risken att gameplay blir ojämn. Olika form på gångarna gör att gubbarna flummar runt innan dom kommer fram. Ibland går dom tillbaka av sig själva för att dom inte kommer fram.

1
Skriv svar