Var är alla CoH Spelare?

Inaktiv

Som Wehrmacht-spelare finner jag det otroligt irriterande att ständigt tvingas möta dessa scout-trupper (glömt namnet) med ens pioneers.


signatur
Medlem

Whermacht har ju så många fler kraftfulla styrkor än Allierade.

Medlem

Tyskarna är helt jävla över powerade på alla områden.
De har x antal fler tanks att välja på , t.o.m stuG tanksen mäter sig med de allierades vanliga bästa Sherman med long range gun.

Sedan är Tyskarnas Inf också mer varierande det har en drös olika squads att välja på och uppgraderingar och de piskar de allierades inf hårt ... ja t.o.m tyska engineers tar de allierades.

För mig är det helt värdelöst att lira som allied iaf på banor det framryckning är enkelt... enda man kan förlita sig på är rapea med airbornes & howitzers.

Inaktiv

öhh.. ok? har jag missat något, snackar ni om ett annat spel?

om du säger att en stug är bra mot en Sherman så tvivlar jag starkt på din spelteknik Britterna är fortfarande bästa laget, sen PE sen kommer wehrmacht och usa på samma. Fast alla spel kan ju variera beroende hur van man som spelare är på att möta motståndarens taktiker

Medlem

Spelet är så lustigt programmerat att alla enheter kan upplevas som OP samt UP. Använder man fel enheter mot andra så får man oftast pisk.

Förresten - är det någon som är sugen på att spela 2vs2 arranged teams automatch nu när det har kommit?

Sen tror jag du har misslyckats förstå fundamentalt vad armeerna har som fördelar och inte.

Stug är långt sämre än sherman men ställ de förfasen inte bara mot varandra och låt dem skjuta.

En M10 kan lätt döda en tiger om rätt spelat.

Amerikanerna är den arme du ska spela vid framryckning. Det är ju där de har fördel. De har mycket mer capping power än tyskarna och får oftast fördelaktig resursfördelning i början av spelet.

Medlem

Atm. så är det Panzer Elite som är overpowerd med sin 4-5min Armor Car som kommer ut innan motspelarna har något liknande att kontra med, i händerna på en vettig person så går det inte att kontra utan man måste hålla ut några minuter och se sina områden och manfolk försvinna tills man har techat up.
Fast då har de gått till tanks och du blir sen ägd av dem.

Medlem

Hur skriver man?
Asså till alla.
Skaffa spelet igår :P.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Shift+Enter tror ja är Say All.
Enter är say team.

Har jag för mig i alla fall.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Dropy:

Atm. så är det Panzer Elite som är overpowerd med sin 4-5min Armor Car som kommer ut innan motspelarna har något liknande att kontra med, i händerna på en vettig person så går det inte att kontra utan man måste hålla ut några minuter och se sina områden och manfolk försvinna tills man har techat up.
Fast då har de gått till tanks och du blir sen ägd av dem.

Armord car kan du ta ut med infanteri, som britt är de som att möta typ grenadiers eller dyl. Vad som däremot är op just nu är att möta en brencarrier som PE, helt omöjlig att slå ut i början

Medlem

Jo har du 3-4 squads så kan du ta ut 1, men du tappar massvis med folk då också. dvs campa tills du fått upp en m8 för tills dess så regerar PE på fältet å kan springa runt å decappa all mark, gäller å campa vid fuel så man får upp sina m8 asap å sen ut å plöja bort alla AC
Britterna kan kontra PE, men inte US.

Sen nå helt annat, verkar komma en ny exp till jul om man ska lita på Toh gubbarna, en ny tysk och en rysk armé

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Shift+Enter tror ja är Say All.
Enter är say team.

Har jag för mig i alla fall.

Tackar.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

En rysk och en tysk... Jag hade hellre sett 3 sidor med två armeer respektive.

Ameri&Brits vs. Tysk&PanzElit vs. USSR&Partisan

Under förutsättningarna att de två första är bra balanserade mot varandra skulle de nya tillskotten vara lätt.

Medlem

Oj va Partisanerna är stor armé då haido. Hellre Italienare eller Japaner i sådant fall.

Inaktiv

Kom igen nu allihoppa, idla lite #coh.se

Medlem

Hammar ingame nick?

Inaktiv

Jaha, köpte spelet i söndags så nu har jag ju lärt mig lite och det är väl dags att dra ut på nätet Håller på att ladda ner en patch som tydligen behövs.. ska skapa en profil sen.


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

idla i #coh.se också

Quakenet.

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

idla i #coh.se också

Quakenet.

Nu får du förklara lite

Ursäktar att jag är lite trög :/


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

Mitt in-game nick är Pastrami. Adda mig gärna då jag vill börja spela 2vs2 AT. Jag spelar alla sidor.

Medlem
Skrivet av NickePicke:
Skrivet av n0llk0ll0:

idla i #coh.se också

Quakenet.

Nu får du förklara lite

Ursäktar att jag är lite trög :/

Har du mIRC?

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av NickePicke:
Skrivet av n0llk0ll0:

idla i #coh.se också

Quakenet.

Nu får du förklara lite

Ursäktar att jag är lite trög :/

Har du mIRC?

Najj, men jag kan skaffa senare idag, ska till skolan snart


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Inaktiv

Tror att jag är inne på #coh.se nu.. men det var lite tomt..


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

Brukar vara kring 10 människor där.

Medlem

Du måste först byta till Quakenet. Sen join channel #coh.se

Medlem

Om inte annat kan du trycka här på ->#coh.se <- så om du har mirc installerat så kommer den å skicka dig till rätt server och rätt kanal igenom å bara trycka på länken.

Inaktiv

Okej, tror jag är inne nu igen dock tomt :/


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem
Skrivet av NickePicke:

Okej, tror jag är inne nu igen dock tomt :/

Vad nickar du på mIRC?

Inaktiv

Samma som här, NickePicke. Likaså i spelet..


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

Nickar corporalN0ll i company of heroes nu. Samma i #coh.se.

Skriv svar