Medlem
WiC vs. CoH

Haj,

Vilket spel föredrar du, World in Conflict eller Company of Heroes?

Rösta!

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Svårt att jämföra dem, då de är helt skilda strategityper, som dessutom utspelas i olika miljöer.

WiC är som ett Counter Strike för RTS, med drop-in-spel.
CoH är an andravärldskrigssandlåda med klassiskt basbyggande.

Båda är väldigt roliga och välproducerade inom sin respektive genre. Inget utesluter det andra.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Helt klart CoH. WiC står sig inte långt i jämförelse.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

jag gömfördom inte då det inte är samma typ av spel.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Denna tråden är helt out of mana!! WiC har inte ens kommit ut!


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Inaktiv

För mig så har Company of Heroes varit roligast.. har iofs bara spelat betan av WiC men tyckte inte att den var speciellt rolig/kul/intressant. Inget direkt nyskapande... iofs var inte CoH speciellt nyskapande heller men shit vilket spel!

Lätt CoH.. CoH och Supreme Commander sitter fortfarande lätt på tronen!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Måste säga att jag inte alls gillar WIC spelat betat och tycker de är för orealistiskt man är för låst till vad andra gör inte riktigt bra de kunde blivit så mycket bätre än va de blev spelade demot till COH och var fast sedan första minuten tack för mig

Medlem

Apropå SUPCOM så är det alldeles för dålig kontroll på enheterna samt långsamma enhets svar. OCH NEJ!!! de beror inte på min dator jag har dual core med 8800GTS kort 2 gig med corsair ram så spelet är lite udda om ni frågar mig inget bra alls.

Medlem

Håller med om att man inte kan jämföra dem! De skiljer sig tillräkligt mycket för att enbart genren är samma!

Olika tidsåldrar och typ av strategi är de största skillnaderna!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

WiC helt klart

Nuke:)

Medlem

WiC. Jag har aldrig förstått det roliga i CoH, även om jag gillar strategispel.

Medlem

Som sagt de går inte att gemföra, jag är ett JÄTTE stort fan av CoH har vart bland dem top 10 bästa i världen på de, och de är sjukt kul, MEN de finns för mycket obalans i CoH, men i WiC kan man alltid komma tillbaka osv, och de är mycket mer av ett teamplay i WiC än i CoH (pga av begränsninen av trupperna osv) men ja, de går inte att gemföra båda är 10/10


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Så skojigt både Tomzi och Iceman stavade fel på jämföra.


signatur

Bengebolle

Medlem

Jag är allafall blatte (A)


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

WiC faktiskt...


signatur

Veni, Vidi, Vici. Så enkelt är det bara!

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Jag är allafall blatte (A)

Dagens citat. Eller i alla fall gårdagens, men ändå ^^

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

Så skojigt både Tomzi och Iceman stavade fel på jämföra.

haha, jag skrev "gömfördom" lixsom "ahh jaja det är solklart" ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

World in conflict så klart:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Testade WiC men var inte så förtjust i det, CoH Ftw, men man är ju WWII fan så förklarar en held del

Medlem

Tycker om CoH bättre.
Grafiken är mycket snyggare i CoH än i WiC.
Plus så gillar jag CoH gameplay mycket bättre.

Men det är stora skillnader mellan dom dära spelen.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem
Skrivet av Elias O:

Grafiken är mycket snyggare i CoH än i WiC.

Eh va? Skaffa glasögon?

Medlem
Skrivet av Latex:
Skrivet av Elias O:

Grafiken är mycket snyggare i CoH än i WiC.

Eh va? Skaffa glasögon?

Tror säkert han menar t.ex soldaterna de har animationer på ansiktet och ser mycket bättre ut på de sättet, men o andra sidan så är wic MYCKET större, finns mycket större banor med fler soldater,tankar, helis över allt, har försökt spela COH igen men pga av brister på effekter så känns de helt dött nu =/, När en tanks skjuter vill jag se HEAT BLUR ! haha.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Gillar COH skarpt, men måste säga att WIC är ett snäpp skarpare. HEJA SVERIGE..!!


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Inaktiv

WiC utan tvekan (eller kanske), gillar CoH för att spela infanteri är jävligt kul. Och WiC för TP och fin grafik.
Men om man ska tolka pollen så är dem ju lika bra

Inaktiv

CoH.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Medlem

Tror säkert han menar t.ex soldaterna de har animationer på ansiktet och ser mycket bättre ut på de sättet, men o andra sidan så är wic MYCKET större, finns mycket större banor med fler soldater,tankar, helis över allt, har försökt spela COH igen men pga av brister på effekter så känns de helt dött nu =/, När en tanks skjuter vill jag se HEAT BLUR ! haha.[/quote]

Jepp helt rätt, i små detaljer är CoH snyggare, men det är mycket mindre mapp. Sen vet jag inte varför jag tycker att WiC är sämre, gameplayet är inte detsamma.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem
Skrivet av Elias O:

Tror säkert han menar t.ex soldaterna de har animationer på ansiktet och ser mycket bättre ut på de sättet, men o andra sidan så är wic MYCKET större, finns mycket större banor med fler soldater,tankar, helis över allt, har försökt spela COH igen men pga av brister på effekter så känns de helt dött nu =/, När en tanks skjuter vill jag se HEAT BLUR ! haha.

Jepp helt rätt, i små detaljer är CoH snyggare, men det är mycket mindre mapp. Sen vet jag inte varför jag tycker att WiC är sämre, gameplayet är inte detsamma. :up:[/quote]

juste det som är charmen med spelet gameplayet är inte likt något spel alls.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

WIC är ett försök till teamwork RTS enligt mig funkar det inte alls

COH är grymt om man sitter i ventrilo eller TS o spelar.

COH har inte massa skräpiga bling bling efekter som WIC har det är fokuserat på gameplay vilket man absolut inte kan säga om WIC.

Snygg förpakning men inget hjärta WIC

COH OF är väldigt ojämt men patchar kommer till ordning på de

Inaktiv

WiC känns som WoW eller CS.. inget bra spel EGENTLIGEN fast alla fastnar för det... dvs. tävlings inriktat eller/och bli bäst på det. CoH är däremot bara nöje.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

12
Skriv svar