Inaktiv
Affärsspel

Jag söker affärspel där du får starta upp dina egna företag, få ekonomin att gå runt, expandera, aktier m.m
Något åt Capitalism 2 stucket fast helst nyare...

Någon som har några tips?

Medlem

Jag gillar också den här typen av spel. Problemet är att det inte finns så många. Det jag kommer på just nu är RailRoad Tycoon 3. Inte för att det är så speciellt nytt men i allafall.

Det är ett spel i järnvägsmiljö och du bygger upp en järnvägskoncern och bygger järnvägar men du kan också köpa företag och du kan handla på aktiemarknaden både med ditt eget företags aktier och med konkurrenternas.

Inaktiv

Okej, tack så mycket för tipset!
Något jag kan tipsa om är http://www.tycoononline.nu/
Ett webbaserat spel dock men fortfarande ganska roligt.

Inaktiv

Spel med en så gott som heltäckande realistisk ekonomisk simulering är väldigt ovanligt, och Capitalism 1&2 är de enda exemplen på spel som verkligen försökt som jag kommer på.

Wikipedia har en artikel om ekonomisimuleringsspel, men den är kort, saknar titlar och inkluderar titlar vars låga grad av ekonomisk simulering borde diskvalificera dem.

Eftersom det inte nämnts och inte finns med i Wikipedias lista tar jag upp Patrician 3 här. Det är en bra Hansa-handelssimulering men tar lite tid att komma in i.

1
Skriv svar