World in conflict probleeem

Medlem
World in conflict probleeem

Jag sitter på ett 8800GTS , men när jag spelar World in Conflict ( har dock hänt i andra spel också), så händer de något udda, jag får massa streck hit och ditt och de laggar som satan, men kollar jag bort så laggar de inte mer, men då kommer strecken igen och så börjar d elagga igen sedan låser de sig..., Har ni någon anning om vad de kan bero på ? inte nog med ström till grafikkortet ?, Drivrutiner ? (har de senaste)

Hum ja alltså jag är förbluffad min dator bör klara spelen utmärkt (åtminstånde "problemfritt")

heeelp

(MSI Platium 965p | EE 6600@3,0 GHz med Scythe Infinity | XFX 8800GTS 640 MB | 1x Raptor 36g, 1x 200g | 1 gig PC6400 800MHZ | Xsilence 600w | Antec Nine Hundred)


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Vet ej. Kan nån hjälpa mig jag får inte igång spelet, datorn bara stannar hela tiden när jag trycker på exe ikonen för att börja instalationen av spelet.

Medlem

Streck? Låter som artefakter. Orsakas ofta av värme.

Eller så är det helt enkelt fel på kortet. Kolla upp värmen på kortet och återkom.

Medlem

tror ej de är värme, har ett Antec nine hundred så den är kall, 59 idle, och max 80 på full load. men jag tror endå de är minne eftersom när jag har på low textures så flyter de, och jag har aldrig lag, utan äre nåt så hackar de till..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Jo, det är buggar i spelets grafikmotor eller NVidias drivrutiner.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Jo, det är buggar i spelets grafikmotor eller NVidias drivrutiner.

Känns sjukt bra när du skriver de, hoppas bara på att du har rätt, men varför kommer dem inte då när jag har på Low grafiks ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Konstigt, mitt flyter på bra på mitt gamla 6600gt 128. I 1024*768 och allt på low med
Är du säker på att du inte tittar rätt på där en nuke har landat. Då kanstrar det ju och bli vita streck

Inaktiv

Ja, detta spel kräver inte särskilt mycket.. mkt mindre än spel som CoH.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Ja, detta spel kräver inte särskilt mycket.. mkt mindre än spel som CoH.

va seriöst ? för på CoH får jag runt 110 FPS med allt på absolut högsta.

Men icke san icke på WiC, kanske för att de är större banor ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

tycker performance e lika bra som coh, ibland sämre när det e mkt snabba tanks på skärmen kör gf 7600 och 2 gig i ram och amd 64 3000

Medlem

8800 och 8600 korten har problem med WiC. Massive vet om problemen och de jobbar på en lösning.

Personligen hade jag inga problem. Körde då Vista x64.
Sen gick jag till Vista x86 och då började jag få problem. Datorn stängs av. Skitirriterande. Väntar med spänning på en lösning för oss 8-series användare.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

8800 och 8600 korten har problem med WiC. Massive vet om problemen och de jobbar på en lösning.

Personligen hade jag inga problem. Körde då Vista x64.
Sen gick jag till Vista x86 och då började jag få problem. Datorn stängs av. Skitirriterande. Väntar med spänning på en lösning för oss 8-series användare.

Jag har ett 8800 GTS 640 MB, jag har inte stött på några som helst problem när det gäller grafiken!

Var har du läst nånstans att det skulle vara problem för oss som har 8800 korten????

Medlem
Skrivet av Groggy:
Skrivet av Mellanare:

8800 och 8600 korten har problem med WiC. Massive vet om problemen och de jobbar på en lösning.

Personligen hade jag inga problem. Körde då Vista x64.
Sen gick jag till Vista x86 och då började jag få problem. Datorn stängs av. Skitirriterande. Väntar med spänning på en lösning för oss 8-series användare.

Jag har ett 8800 GTS 640 MB, jag har inte stött på några som helst problem när det gäller grafiken!

Var har du läst nånstans att det skulle vara problem för oss som har 8800 korten????

VUG's officiella forum för World in Conflict.
Googla World in Conflict forums.
Men men, sitter du på Vista?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Nix!

Sorry, läste inte ditt inlägg så noga och såg därför inte att du prata om Vista användare.

Kör med XP Home.

Inaktiv

Har du tillräckligt med RAM minne?

1
Skriv svar