Blivande rts titlar!

Inaktiv
Blivande rts titlar!

tjena! har ni några idéer på blivande rts titlar? själv har jag dem här som most wanted:

1. Lotr: total war, nej inte modden! ett helt nytt spel, istället för ett rome2 eller medieval3, gör ett sagan om ringen spel som gör filmerna rättvissa, stora massiva slag runtom i midgård. Givetvis ska man kunna kriga för båda sidor och verkligen känna att man står på good/evil-side genom diverse cinematics (marken blir till aska på kartan) etc.

2. Remake på age of empires1.....ja skulle gärna se en remake på en av dem bästa rtsen för sin tid, men då ska den vara skickligt gjord utan att ta bort känslan i första spelet. Tråd i tråden kan vara om spelet skulle få vara i 2d? ett riktigt riktigt väl utfört 2d spel? - mer stone age också.....me like sten klubbor.

3. Warcraft4, nej inte starcraft2, ser faktiskt hellre wc4, denna gång med än mer fantasifull och effektful design, längre och mer invecklad story. Istället för den patetiska pop limit från föregående titlar så ser jag gärna gigantiska färgsprakande slag.


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Medlem

För det första så är det EA som har licensen till Lotr, och jag vill verkligen INTE att de ska kopiera total war konceptet!
Ett nytt age 2 skulle vara skitbra, visst trean var bra, men inte som de klassiska age spelen.

Sen säger jag StarCraft2!

Sedan skulle jag gärna se ett Homeworld3, men det kommer ju inte hända...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Men EA har väl endast avtal med New line cinema? Syftade givetvis på creative assembly/sega när jag tänkte lotr: total war.....annat vore fasansfullt.


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Medlem

Jo men då kan de inte basera spelet på filmerna...se bara på lotr:online


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Bra förslag, men personligen är jag rätt less och ointresserad av lotr-världen. Jag skulle hellre se ett nytt total war med lite friare tyglar, som inte slaviskt följer historien. Typ funktioner för att själv skräddarsy sina enheter och sin nation allteftersom.

Medlem

Jo jag håller med, finns så många lotr spel. Det skulle vara kul med ett total war i tex nutid, kanske tom WWII (även om det är lika uttjatat som lotr), eller amerikanska inbördeskriget eller nåt sånt, WWI kanske.

Men att kunna göra egna enheter och nationer låter skitbra...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jo det låter bra.....vill ändå se lotr, finns ju inga bra lotr spel....hoppas någon ger ett helhjärtat försök innan det känns helt passé


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Inaktiv

Något jag satt och blev sugen på idag är ett utomjordiskt strategispel. Något i stil med galactic civilizations men djupare och ett inte lika breddat perspektiv. Typ mer inriktat på planetär uppbyggnad och krigsföring. Utforskning, terraforming, teknologi, osv...

Medlem

Det finns ju Alpha Centauri...men det är kanske inte sånt typ (typ civ) av spel du menar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jorå, men det har några år på nacken också. Och nej, inte riktigt civ-spel jag menar. Det har liksom inte uppfunnits ännu

Medlem

Nej, det blir väl som en blandning av starcraft, homeworld och alpha centauri...?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

hmm homeworld möter starcraft.....och alpha centauri....vilken mix, rätt cool ändå, men vad ska man ta från vardera?


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Medlem

Homeworld möter Warhammer 40k hade nog varit trevligt imo


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar