Nästa patch, vad vill ni se/inte se?

Inaktiv
Nästa patch, vad vill ni se/inte se?

Tänkte höra vad ni hoppas på i nästa patch. Här är en del förbättringar jag föreslår.

• Fixa laddern så att custom games inte räknas
• Gör så att man kan välja bort en bana som man ogillar, som man kan göra på wc3 laddern.
• Ta bort eller balansera banor som tournament tower och barstow badlands. Att en fraktion (som kör den optimala buildordern som snart alla kan) är omöjlig att vinna över på en viss bana oavsett om man vet vad de gör och oavsett vad man gör är inte särskilt bra för spelet.
• Gör så att man kan sätta rallypoints för infanmteri på byggnader
• Gör så att man kan beordra infanteri att gå in i byggnader innan de står 5 meter ifrån byggnaden (slippa ge dubbla order)
• Gör enheter smartare, tex att infanteri inte går rakt igenom tiberium fält, att harvesters inte åker över hela kartan till fiendens tiberium fält när det finns ett närmare etc.
• Dra ner hitpoints eller skada för Obeliskts of light och de andra avancerade försvarstornen. Är för lätt att skapa en arme av torn när man har sitt tech lab, vilket inte kräver någon som hälst skill för övrigt.
• Gör så att man förlorar lasers/railguns etc om man får sitt tech lab förstört. Som det är nu kan man ju sälja sitt lab så fort man fått sers/rails i princip (om man inte ska börja nooba sig med tower defence och gillar att spela 45 minuters matcher där inget händer såklart)
• Dra ner effekten av railguns något. Man ska ha någon chans som NOD när GDI får railguns, nu kan man lika gärna ge upp när han får det i princip.

Något man inte ska förasöka göra är att ”få bort tank spammandet” tycker jag. CC3 är ett spel som i grunden bygger på att man har 90-95% av sin arme bestående av en enda enhet. Det ända de kan göra är att lägga till enheter eller göra tornen ännu starkare än förut.


signatur
Medlem

Fixa så du moste bygga en radar för att se mini map


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Fixa så du moste bygga en radar för att se mini map

håller med

Medlem

Låter rätt logiskt, att det inte är så nu är rätt skummt!

Medlem

Var så i alla andra CnC spel men togs bort pga att proffsen inte gillade det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Fanns det proffs i cc spelen? Dvs folk som levde på prispengar och sponsorpengar? Eller syftar ni på de bästa spelarna? Har aldrig hört att de kör cc på stora events.


signatur
Medlem

Proffsen i "RTS"genren antagligen


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Håller med om att radar är ett måste, inta bara för att det är klassiskt för cc spelen, men även för att det ger en tidig taktisk fördel om man byggt den...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Menar ni radar där man ser fiendens enheter innan de kommer nära eller bara att man får en minimap som man har idag?


signatur
Medlem

Så att man moste bygga Radar för att få minimap va de ja syfta på iallafall.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

Har sett förändringarna de kommer att införa i 1.5 patchen. Tycker det är otroligt dåligt vad de valt att patcha. Dels patchar de småsaker som i alla fall egentligen inte har någon betydelse och dels patchar de saker som rubbar balansen i spelet.

I 1.4 så var ett problem att GDI blev för starka när de fick railguns och mamoths, i 1.5 har de infört förändringar som gör det svårare för Nod att ta dem innan de hinner få det...bra ea...

De har också gjort så att nod bikes gör mindre skada mot air samtidigt som gdi air har blivit bättre...bra ea...

Vidare så har inte längre de billiga byggnaderna (powerplants, hand of nod etc) någon control radius vilket gör det omöjligt att crawla till expansions vilket minskar de taktiska möjligheterna vilket gynnar de mindre taktiska spelarna...bra ea...

Vad de inte har gjort är att fixa till banorna. På tournament tower kan fortfarande gdi (ej de andra) placera sin crane uppe vid det blåa utan att bygga nått annat och utan att flytta sin yard vilket är en otrolig fördel. Detta funkar såklart inte på båda sidorna, nej då vore ju kartan balanserad, nej det funkar bara på vänster sida. Man får med andra ord ett ordentligt övertag om man startar på vänster även om det skulle vara gdi mot gdi. Om det är gdi till vänster mot nod på höger ska vi inte tala om...bra ea...


signatur
Medlem

Vänta med gnällandet tills u har testat patchen ;S


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Hm. Undra när dom släpper dom där moddnings verktygen som dom pratade så gott om för inte så länge sedan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Iceguppi:

[...] bra ea...

Du blir aldrig nöjd va?;)

Jag har också läst patchnoten och som jag ser det försöker de göra allt de kan för att balansera spelet samtidigt som de vill att alla enheter ska vara användbara på något sätt.

Om man någon gång försökt balansera ett strategispel/custom-map så vet man hur helvetiskt svårt det är.

Medlem

"De har också gjort så att nod bikes gör mindre skada mot air samtidigt som gdi air har blivit bättre...bra ea..."

fast dom har samtidigt fixat en bugg så att den skjuter båda sina raketer hela tiden. så den är nog bättre.

iaf så tycket jag det verkar vara en helt ok patch, fler units kommer bli användbara t.ex infantrys... rocket gubbar lär ju äga tanks nu med 200% health 20% speed 75% attack range

Inaktiv

Jag tycker dom ska ta bort repriser. Så man inte kan härma andras taktiker.

Inaktiv

Altså.. ok att de försöker jämna ut spelet (iofs så tror jag inte de lyckas utan snarare gör det värre). Dock så förstår jag inte vad de tänker med när det gäller banorna.

Känns nästan som att de inte vill fixa till tower för att det vore att erkänna att de själva klantat sig nått så oerhört i förstaläget. Hur svårt kan det vara? Flytta fram (eller bak) allas contruction yard en bit så är problemet löst. Sen att det är en GDI bana oavsett vad de gör pga undermålig bandesign är en annan sak.

Får hoppas att de ger ut en worldbuilder snart så att någon kan rätta till alla fel i banorna som EA gjort. Att EA ska ta med de rättade banorna på sin ladder är nog att tro för mycket, men de kan ju i alla fall användas i ligor och cuper.

Känns som om EA inte bryr sig om oss som spelar lite mer seriöst. Typ "skitsamma att ändra tournament_tower noobs märker i alla fall ingen skillnad" eller "vi måste ta bort zone of controll för powerplants så stt man inte ska offensive towra, noobs har ju svårt att stoppa sånt".

Offensive towering är en del av spelet anser jag. Dessutom är det inte alls svårt att stoppa.


signatur
Medlem

Ehm.. Det har redan kommit en worldbuilder.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar