FZ Europa Universalis 3 MP-spel

Medlem
FZ Europa Universalis 3 MP-spel

Eftersom EU3 är ett grymt roligt spel, speciellt i multiplayer, tänkte jag att det kanske vore möjligt att få igång en multiplayersession med fz.se:s medlemmar.

Vilka är intresserade?

Jag kan hosta spelet och jag vill se minst 6 spelare till (Jag och en polare är redan anmälda). Vore faktiskt roligt om vi kunde få ihop 20 pers

Skriv gärna ett förstahandsval och ett andrahandsval (Även ett tredjehandsval) för vilken nation du vill spela i din post.

Reglerna är:

  • Använd sunt förnuft

  • Ingen world conquest

  • Diplomati och resonemang ska inte uteslutas (F. eks. om en motståndare vill ge upp och inte få sin nation krossad för resten av MP-omgången, var då inte en skitstövel, utan föreslå då en fred som passar båda parterna)

  • Inget exploitande av bytande av provinser genom Sell Province

Vi har börjat spela och årtalet är nu 1611.

Spelarlista:

  • The Wookiee - Ryssland

  • KazikluBey - Frankrike

  • ThinBoi - Castille (Tidigare spelat av Mack)

  • Tarden - Österrike

  • Dumlen - Sverige

  • Mr. G - Osmanska riket

  • Hochi - Brandenburg

  • Storbrittanien - KlosterKatten

Världskarta
Inkomststatistik

Inaktiv

Låter bra för min del. Tycker vi begränsar länderna till enbart europeiska, så att inte någon hamnar ensam i Asien som Ming, t.ex.

Frankrike
Novgorod
Ungern

Medlem

Jag vill va med! =P
När kör vi?

Medlem

KazikluBey: Bara europeiska länder låter bra. Brukar vara så, om jag inte har helt fel...

Mack: Välj tre länder, första-, andra- och tredjehandsval först

Medlem

Ming (Om vi får tillräckligt med folk för att köra hela världen)
Castille
England
Portugal (Reserv tredje val)

3-4 Timmar för en omgång, är inte det lite kort? Aldrig kört mutliplayer men singleplayer spelen tar ju runt 6-7 timmar om inte mer.

Inaktiv

Tanken var väl att det skulle bli 3-4 timmar ett par söndagseftermiddagar i rad.

Medlem

Jo, 3-4 timmar varje söndagseftermiddag.

Vi behöver fler spelare! 4 spelare eller fler sökes! Kom igen nu EU3-ägare, MP är skoj

Medlem

Hur fungerar mp igentligen? Menar, vilken hastighet och så kör man på?

Medlem

4 är standard när det inte händer mycket, för att 5 kan lagga lite väl mycket. Oftast vill folk ha 3 när det är krig/något stort händer, och det respekteras.

Vad det gäller pauser, så är det inte riktigt som i singleplayer. Ingen pausar förutom när något viktigt händer, till exempel en krigsförklaring.

Medlem

jag kan tänka mig att vara med men först måste jag skaffa spelet :\
10 mil till närmsta spel affär och inget kreditkort suger...


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv

Har ni redan börjat? Om inte så är jag gärna på.

England
Sicilien
Tyska Orden (Teutonic Order)

Inte rangordnat, spelar lika gärna Tyska Orden som England.

Medlem

Tarden: Vart FAN bor du? o.O

RoGGe: Inte börjat ännu, kul att ha dig här. Jag tog England som förstahandsval, så jag antar att det är okej om du spelar som Tyska Orden?

Medlem

Kör vi idag eller nästa söndag? Väntar vi en vecka så kan vi säkert samla ihop lite mer folk.

Medlem

bor i ett litet samhälle norr om luleå.
har väll 2 affärer som säljer spel här men priserna är på gränsen till ocker och utbudet ska vi inte ens prata om.
Ska i alla fall ta och kolla om det finns här annars blir det att beställa från webhallen.

Så när drar det igång? nästa söndag, eller missade jag starten nu?


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Nästa vecka... Tills dess så skaffar vi fler spelare och så måste vi förstås komma överens om en tid...

Tarden: Du får se till att skaffa EU3 tills dess! Ett topplir.

Vad sägs om att vi träffas klockan 14.00 i fz:s irc-kanal och så startar vi 14:30... Sen kör vi väl till 18.30, eller lite mer om alla vill/kan. Låter det bra?

En lista över vilka vi är och vad vi ska spela:

  • The Wookiee - England

  • McTerry - ? (En kompis)

  • KazikluBey - Frankrike

  • Mack - Castille

  • RoGGe - Tyska Orden eller Sicilien

Vi skulle behöva en Rysk samt en Österrike/Burgundy-spelare... Portugal och någon italiensk stat är också behövligt, samt Ottomanerna.

Medlem

Vore kul om vi kunde använda en ventrilo eller teamspeak också.

Inaktiv

Tufft! Ska se till att boka in detta ordentligt.

Och nej, spelar gärna som Tyska Orden. Vid närmare eftertanke är nog det den nationen jag är mest sugen på. En oberäknelig religiös fanatiker behövs för att göra spelet intressant

Medlem
Skrivet av Mack:

Vore kul om vi kunde använda en ventrilo eller teamspeak också.

Nja, det ska nog inte behövas, men om någon vill bidra med en så vore det inte fy skam.

Skrivet av RoGGe:

Tufft! Ska se till att boka in detta ordentligt.

Och nej, spelar gärna som Tyska Orden. Vid närmare eftertanke är nog det den nationen jag är mest sugen på. En oberäknelig religiös fanatiker behövs för att göra spelet intressant

Bara bra!

Men, vi behöver fler spelare! Calling all EU3 players!

Medlem

Beställde just spelet så om webhallen/posten inte fuckar up helt så borde jag ha spelet i min hand om 2-3 dagar.
Vill helst spela österike av de länder som är kvar men om det av nån anledning inte skulle gå kan jag nog spela nästan vad som helst.
Är heller inte helt grön i spelt seglade under jolly Rogers flagga ett tag när spelet just släpptes men lyckades inte hålla mig fängslad nog länge för att få mig att köpa det men fick ett starkt sug att börja när jag läste om det här och den kommande expansionen


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Tarden: Finfint!

Bara för att göra det lasklart, vi träffas 14.00 i fz:s irckanal. Då ska helst alla pallra sig in på metaservern, om inte det fungerar för alla (portstrul mm.) så kör vi med direkt IP. Hur som helst, 14.30 börjar omgången och om inte alla har ett IRC-program/kan komma in på irckanalen så postar jag min IP-adress i den här tråden runt kvart över.

Min polare har tyvärr dragit sig ur, så vi blir inte så många... Jag har också funderingar på huruvida jag ska spela England. Jag tror nog att jag vill spela som Muscowy.

Hur som helst, jag bestämmer mig innan söndag. Här är listan över vilka vi är och vad vi ska spela:

  • The Wookiee - England/Muscowy

  • KazikluBey - Frankrike

  • Mack - Castille

  • RoGGe - Tyska Orden eller Sicilien

  • Tarden - Österrike

Skulle vara kul med fler spelare än 5, för att det ska bli mer actionpackat (För att vara EU3 då )

Medlem

så där nu sitter man med det vackra EU3 fodralet i sin hand och är redo för lite mp action på söndag!


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv
Medlem

Då syns vi imorgon då grappar, i irc-kanalen klockan 14.00, senast 14.30.

Medlem

Hör du RoGGe, vill du ta över England? Jag ska spela som Muscowy nämligen...

Medlem

83.249.22.47 är ip-adressen, och det fungerar. Seså, in med er!

Medlem

RoGGe... Vi börjar nu...

Inaktiv

Nu blir jag lite ledsen i ögat, RoGGe.

Medlem

Då var vi klara med första omgången och jag tror att alla hade roligt Det började dock inte så bra för mig och Mack, men vi kom tillbaka i slutet igen, allt tack vare KazikluBeys donationer i pengar till mig och allians med Castille för Mack. Tarden satt mest och gjorde alla till vassaler

Vi syns nästa vecka 14.00 i irc-kanalen då grabbar! 1472 slutade vi för er som är intresserade, ganska bra. Sorry att jag höll taskig koll på farten ibland, jag var borta lite då och då

Inaktiv

Ja, vi vill ha fler! Vi hade riktigt trevligt, trots några smärre missöden.

Nuvarande spelare:
TheWookiee - Muskoviet
KazikluBey - Frankrike
Mack - Castilien
Tarden - Österrike

Några uppslag:
Rädda Sverige från Danmark (de har tappat 2 provinser).
Annektera Ungern som Osmanska riket och knacka på Wiens (Tardens) portar, eller ta över orienten.
Ta över de brittiska öarna som England och gå med i koloniseringsracet (vi har inte ens börjat med det än).
Ena Italien som någon av de norditalienska staterna.
Ge Österrike lite konkurrens om Tyskromerska riket.

Låt bli Burgundy bara, jag har inte hunnit röra dem än. ;P

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Tarden satt mest och gjorde alla till vassaler

nu blir jag ju lite ledsen i ögat
Donerade ju nästan 140 duakter via war subsiderys

Men ska bli skoj att fortsätta det här nästa vecka!
hoppas nån mer bestämmer sig för att komma med så det blir lite mer action


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Skriv svar