FZ Europa Universalis 3 MP-spel

Medlem

välkommen tillbaka :), när släpps NA egentligen?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

I Augusti. Dvs. de gör som med Armageddon, släpper det en dag utan förvarning.
Jag fortsätter gärna, men spelar ännu heller ett nytt med NA.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Synd bara att man måste köpa NA med kreditkort, jag kan helt enkelt inte köpa det


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Dumlen:

välkommen tillbaka :), när släpps NA egentligen?

NA är släppt, jag har tipsat FZ om det, men inget händer...

Hur som helst, jag har köpt det och rekommenderar alla att göra det

Medlem

Spelar ni vidare med NA? Eftersom jag inte kan köpa det får ni strycka mig från det spelet i såfall
Men jag följer gärna vad som händer


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

Härligt! Köpt, nedladdat och installerat.

Mr. G: GamersGate använder Paypal som betalningshanterare, och Paypal kan om jag inte missminner mig ta emot vanliga banköverföringar.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Härligt! Köpt, nedladdat och installerat.

wee, när kan vi börja lira?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag skapar en ny tråd med en gång!

GOGOGO!!11

Inaktiv

tjena hur kör man online

Inaktiv

jag kan va med

Inaktiv

Vi har inte spelat ordentligt sedan i juni (vi försökte igen efter NA 2.1 släpptes men intresset var lågt). Om du vill spela MP så kolla officiella forumet.

Inaktiv

Hur fungerar Meta-Servern förresten? Den frågar efter användarnamn och lösenord men var registrerar man sig? :s

Medlem

Man reggar sig på forumet och använder lösen osv därifrån har jag för mig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Man reggar sig på forumet och använder lösen osv därifrån har jag för mig.

Verkar inte fungera, http://forum.paradoxplaza.com/forum/

det forumet?

Medlem

Min login fungerar till Metaservern iaf, har för mig att man måste regga sin cdnyckel på forumet med annars fungerar det inte heller.

Så skriv in cdnyck/eln/larna du har där.

Ifall du köpt dem via gamersgate så ska det så under infon av spelen du köpt.

"* The forum password is used for logging into the metaserver except in the game Diplomacy."


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Min login fungerar till Metaservern iaf, har för mig att man måste regga sin cdnyckel på forumet med annars fungerar det inte heller.

Så skriv in cdnyck/eln/larna du har där.

Ifall du köpt dem via gamersgate så ska det så under infon av spelen du köpt.

"* The forum password is used for logging into the metaserver except in the game Diplomacy."

Aha ok, då förstår jag Tackar!

Medlem

Hur transporterar man arméer i båtar?

Medlem
Skrivet av Xphome:

Hur transporterar man arméer i båtar?

Först så ska du ha ha båtar som faktiskt kan transportera trupper, står "Can carry xx regiments", sedan så sätter du båtarna nära en kust, klicka på regementet/en du ska ha i båten och klickar sedan på båten, får de plats så har du trupper på båten.

När de sedan skall ut så trycker du på båten, sedan dyker infon om den flottan upp, så ser du en liten flick med en gubbe på, tryck på den och du har markerat regementena på båten, tryck sedan på vart du vill ha dem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Xphome:

Hur transporterar man arméer i båtar?

Först så ska du ha ha båtar som faktiskt kan transportera trupper, står "Can carry xx regiments", sedan så sätter du båtarna nära en kust, klicka på regementet/en du ska ha i båten och klickar sedan på båten, får de plats så har du trupper på båten.

När de sedan skall ut så trycker du på båten, sedan dyker infon om den flottan upp, så ser du en liten flick med en gubbe på, tryck på den och du har markerat regementena på båten, tryck sedan på vart du vill ha dem.

Fungerar inte :\

Medlem

Finns det info om nya expansionet In Nomine(eller va de nu hette)?


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

In Nomine sneak-peek archive på Paradoxs forum.

IGN körde en förtitt för ett tag sedan.

Släppdatumet tidigarelades nyligen en aning, till den 28:e maj.

I korthet:
- Förbättrat AI.
- Uppdrag.
- Fler scriptmöjligheter (för moddare).
- "Rebels with a cause", som man kan förhandla med.
- Nytt koloniseringssystem (colonial maintenance).
- Inkomsterna från kolonier beror på hur stor flotta man har, piraterna har blivit långt fler och starkare, flottor kan nu sättas på patrullering, colonial range bestämmer nu även hur långt från ens egna provinser ens skepp kan segla utan att utsättas för attrition.
- Varupriserna har blivit mer dynamiska.
- Fler nationalidéer, sjöidéerna har blivit viktigare för marina länder.
- "National decisions", alias "Events at will".
- F12 sparar nu en stiliserad världskarta i bildformat.
- Legosoldatarméer får inte längre automatiskt påfyllning, men de går att köpa i fiendeterritorium man kontrollerar.
- Små ping-pongande arméer lär vara ett minne blott.
- Det går att använda den brända jordens taktik.
- Artilleri har förbättrats, och fungerar nu som bågskyttarna i EU: Rome.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Xphome:

Hur transporterar man arméer i båtar?

Först så ska du ha ha båtar som faktiskt kan transportera trupper, står "Can carry xx regiments", sedan så sätter du båtarna nära en kust, klicka på regementet/en du ska ha i båten och klickar sedan på båten, får de plats så har du trupper på båten.

När de sedan skall ut så trycker du på båten, sedan dyker infon om den flottan upp, så ser du en liten flick med en gubbe på, tryck på den och du har markerat regementena på båten, tryck sedan på vart du vill ha dem.

Fungerar inte :\

Aha båtarna kan inte vara i hamnen så gubbarna måste gå på vatten, tog några månader att fatta.

Medlem

Sådär, då har man skaffat sig In Nomine också, synd att vi inte lirar varje söndag som tidigare dock


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Sådär, då har man skaffat sig In Nomine också, synd att vi inte lirar varje söndag som tidigare dock
©

Medlem

Har In Nomine jag med. EU3 är ju det spel om något man får storhetsvansinne av. Jag är dock för erövring av allt och alla. Men kanske inte om man kör MP med ....ja, folk!

Körde igenom hela med Sverige. Jag erövrade Norge, Danmark, bitar av Ryssland, Halva Tyskland island och indien(konverterade även indien )

Höll på att glömma att jag bildade skandinavien också. Då fick jag grovt storhetsvansinne!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv

SP spel i all ära, det duger de första året eller två. För mej är det dock MP som är grejen. Jag menar när man klarat att ta över världen med the Knights blir det lite lamt

Skriv svar