Bästya taktiken?

Inaktiv
Bästya taktiken?

I denna tråd kan ni dela med er av era bästa taktiker. Vilka använder ni, samt vilka är bäst med vilka lag?

Medlem

använda sig av engineer buggen xD "oslagbar"


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

techa snabbt som fan och köra ut några mammoth tanks pwnar scrins och alla andra som e sega nog att komma i deras range
eller köra tactics flyg då man använder sina firehawks mot allt o alla utmanande men roligt och adrenalin pumpande.
som nod så e fanatics skojjiga eller stealth tanks eller avatars.
banor me tunnelbane nät e skojjiga och leka med annars också
som scrin e det lite mera random, då e det mera allt från basic till mera high tech men där e det carriers eller massa fighter bombers som ja glömt va dem heter. eller några stycken anhilator tripods som e löskigt bra ibland

Medlem

Tank spam?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Storma med 20 Mammoth-tanks.. :up::heart:

Edit: + Laser uppdateringen!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Vänta på att du får Ion cannon och skjut den på motståndaren sen om ha´n itne jgort nått på 25 minuter.


signatur
Medlem

25 min? Oftast brukar dom matcher som jag kör räcker ca 10 min eller minder. Man kan alltid rusha med en massa soldater i början innan dom har börjat bygga basen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fattade ingenting av filmen.. =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

inte jag heller

Inaktiv

För att sammanfatta det grundläggande så ska Nod alltid försöka avgöra spelet innan GDI får Mamoths och Railguns. När de har fått detta är det otroligt svårt att vända.

Som GDI ska man försöka hålla ut tills man fått detta.

Vad det gäller scrin så blir även de starkare än Nod i slutet av spelat så även mot dem ska man försöka avgöra snabbt. Behovet är dock inte lika starkt som mot GDI.

I en match med jämnbördiga spelare så brukar det avgöras på vem som kan hålla motståndaren ifrån det sista tiberium fältet. Tex på tournament arena, där det är bra att försöka slå ut motståndarens blåa fält men då detta inte lyckas hänger på vem som kan slå ut motståndarens gröna mittenfält. Jag är själv ett stort fan av offensive towering med obelisks of light när det gäller detta.

Man ska ej heller försöka vara för "fancy" utan det räcker oftast att använda sig av 2-3 olika enheter som spelet ser ut idag. Din main tank samt ett par counters beroende av vad motståndaren gör. Din main tank ska dock ALLTID vara sommen i din armé.


signatur
Medlem

Mammoth Tanks och laser upraderingen plus lite flyplan som du hjälper till med ibland

Medlem

i c&c generals + zero hour så brukar ja köra ut GLA's demolition bikes från 3 olika håll mot en otight försvarad bas, hehe skulle nog jämföras med Zerg rushen i star craft bara bruuum bruum och sen boom boom boom. GLA demolition general ska man va för då e "mopparna" automatiskt spräng moppar så då e de bara o gasa in i motståndarna så sprängs dem. bara ha 3 warfactories och ösa in från mer än ett håll och typ 3 x 12 stycken elrl nåt sånt funkar rätt bra mot china innan dem fattar att deras gatling towers och annat kan ha minfält runtomkring.

1
Skriv svar