När motståndaren disconnectar

Inaktiv
När motståndaren disconnectar

Hur räknad en match där motståndaren disconnectar? Spelade en match mot en GDI kille som jag faktiskt ägde rätt bra. När han började märka att han skulle förlora började han först kalla mig för noob och sedan så disconnectade han. Fick upp en ruta där det står att man kan raportera in dem om man tror att det var avsiktligt för att komma undan en förlust eller nått.

Efter ett tag kom jag tillbaka till spelet och det stog att jag hade vunnit, likaså i statistiken efter. Räknas detta som en vinst för mig ändå? Slipper han få en förlust? Ska raportera honom oavsett men känns inte lika bittert om en sån spelare inte kan sabba min vinst i alla fall.

Förstår för övrigt inte varför man inte vill åka ner på laddern. Om man torskar är man uppenbarligen inte tillräckligt bra att ligga där man ligger.


signatur
Medlem

Bra att det funkar på detta håll i C&C3, DoW hade en åkomma som gjorde att man kunde Disconnecta sin motståndare på något sätt, som missbrukades av en del spelare. Vet dock inte om det fortfarande finns kvar, tror dem löste det.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Att jag får en vinst och han slipper en förlust?


signatur
Medlem

Menar att det är bra att du iaf får en vinst. Bättre än inget mot sådana idioter som inte kan ta förlust.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Min fråga är om jag verkligen får en vinst i laddern senare.


signatur
Medlem

Aha >_> Ah well then ;>


signatur

Videomupp

Inaktiv

Borde ju klass som walkover?

Inaktiv

Har nu kollat upp hur det är och varken den som disconnectar eller dennes motståndare får matchen räknad för laddern. Detta är ju SINNESSJUKT. Jag menar 99% av gångerna som någon disconnectar så är det ju med vilja för att undvika en förlust (i alla fall i top 500). Jag skulle själv kunna ta ett få en förlust de fåtal gångerna i min livstid som datorn disconnectar av misstag om jag får en vinst varje gång någon pro gamer wanne be håller på att förlora en omgång och disconnectar emd vilja.

Helt sjukt att EA är så godtrogna att de inte fattar att folk kommer att utnyttja detta, helt sanslöst oinsatt,... Men det är väl bara att spela med och köra med samma taktik antar jag.


signatur
Medlem

har läst att EA tagit fram yxan och ska göra allt från att varna användare till att banna serials källa http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?sls=2&tstart=0&threa...

1
Skriv svar