Att byta ID... hmmm

Inaktiv
Att byta ID... hmmm

Tog bort mitt gamla ID på online stegen (men inte mitt login på EA om ni fattar) och ta till ett nytt. Statistiken uppdateras i vanlig ordning inte, denna dag har dock inte ens matcher jag spelare i morse uppdaterats. Om jag kollar på laddern på deras sida så finns det gamla IDt med (det som jag tagit bort) medans mitt nya inte finns med överhuvudtaget.

Är det bara att EA tagit ledigt under påsk eller är det buggar med att ändra användarnamn? Får aldrig bättre motstånd att möta, har tagit 21 raka vinster och får fortfarande möta ganska dåligt mostånd (ok inte "hej kom ohc hjälp mig" motstånd men ganska dåligt, men kan spamma ut dem utan någon direkt teknik) troligen pga att min ranking inte uppdateras.

Nu har jag ett annat problem också, spelade en match för 15 minuter sen, var inga problem att hitta motståndare. Sen efter det försökte jag spela en till och då väntade jag i 10 minuter utan att hitta någon. Är det nått fel eller finns det ingen spelare i hela världen med ungefär samma ranking som jag som vill spela just nu? Rätt svårt att tro med över 30 000 konton. Valde självklart att bredda sökningen efter 2-3 min men utan resultat.

Vad är ert rekord att vänta på en match innan laddern hittar en motståndare?


signatur
Inaktiv

Det är bara att laddern är seg på att uppdatera, EA jobbar på att lösa det har dem sagt. Och det krävs det ingen patch för. Utan det har med andra saker att göra.

Den laddern som är igång nu är en testladder. Laddern komemr startas om så fort de fått allt att fungera smidigt och bra, så du behöver egentligen inte oroa dig alls.

För det andra, automatch funkar ju inte riktigt nu eftersom laddern uppdateras lite segt. Så gå in på custom match och skapar ett rankat game som heter "1v1 top 500" eller liknande. Beroende på hur bra motstånd du vill ha. Det gör alltid jag och man hittar alltid bra spelare då

Inaktiv

Om får försöka med det. Bryr mig egentligen inte om rank och sånt (än) men det är trååååkigt att möta såna som knappt kan en buildorder.


signatur
Inaktiv
Inaktiv

Visst varför inte.


signatur
Inaktiv

Har gått in på laddern idag igen och kollat och den är uppdaterad men fortfarande så ligger mitt gamla ID kvar och mitt nya hittas inte ens om man söker på namnet.

Går inte heller att logga in på mitt EA konto. Skriver rätt användarnamn och lösenord (samma som när man loggar in till online delen av spelet i spelet) men det står att det inte finns. När jag trycker på att emaila mitt lösenord til mig får jag upp ett felmedelande.

Någon som vet vad som kan ha hänt? Kan det vara så att man måste spela på det första kontot för all framtid? Eller måste man skaffa ett nytt användar ID hos EAs sida varje gång man vill byta konto på laddern? Kanske inte låter som en big deal men för mig är det så då jag nu har en hel ledig dag som jag hade velat spela jämna ladder matcher på men istället får jag bara spelare med en ranking runt 1000 tack vare att min egen ranking aldrig uppdateras.

Inte för att klaga men nu har det gått över 24 timmar sen min första match med nya kontot och jag har ännu inte ens kommit med på laddern som dessutom har blvit uppdaterad, jag börjar faktiskt undra om det är möjligt att byta namn.

Är det teoretiskt möjligt att sköta en ladder sämre än vad EA har gjort? Har skrivit ett brev till dem men det tar väl ett par månader innan jag får svar (om jag ens får svar, tveksamt).


signatur
Inaktiv

Gamespy som håller i all ladder osv vad jag vet? Rätta mig om jag har fel.

Har för mig att det tar ungefär 72h för laddern att uppdateras, det är vad jag hört iaf. Men som sagt, de jobbar för fullt med att få det att gå blixtsnabbt har de sagt.

Medlem

du får nog svar på ditt mail om du nyttjat ett mer trevligt och civiliserat språk och ton på det än du gör här iaf...

Sen beror det kanske också på vart du mailat. Gamespy har något sorts sammarbete med EA gällande servrar.

Inaktiv

Vad är ladder?

1
Skriv svar