Ord från Predator om murar i C&C3

Medlem
Ord från Predator om murar i C&C3

Här har ni svaret om väggarna till C&C3 från vår egen predator!

Cool the anger guys, we have every right to make design change decisions and not always privy to explain them forthright. What you should be asking yourself first is, am I having fun without walls...

From what I can tell, only the people in this thread are really making an issue out of it, simply because they are not there.

The reality is, yes, we made a late design decision not too long ago to take out walls from multiplayer. We will explain this further in the upcoming podcast, but we found after extensive testing that walls were being hardly used and didn't suit the gameplay style, the fast paced feel, they became more of a nuance than an actual enhancing gameplay feature.

We knew this would be a sore point to begin with for some players, but ultimately, we felt it was best for the gameplay.

That said, I would like to let you know that we have left the wall logic IN for modders so when the game ships, if you want to download a mod with walls, you'll be able to do so. Walls are also involved in single player because they play a component in various base designs in certain missions, but for a team who has played this game for thousands upon thousands upon thousands of hours, we truly felt walls were not proving valuable.

Your base defenses should absolutely be cheap enough for you to protect key structures. And furthermore, letting an engineer rush in to your base is a traditional C&C tactic that you need to find better ways to protect against. Its certainly not an easy tactic and if you let it happen, then you've made some serious mistakes.

We will detail more specifically in the upcoming podcast.

-Predator

Message was edited by:
EALA Predator (EA.com)

Citerat från EALE Predator från [http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=188624&tsta...]


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

LOL, alltså fattar inte vafan dem menar med att det inte passar gameplayet, lägg bara in murar och sätt in en option i mplayer om att kunna aktivera/avaktivera murar om man vill!

Medlem

Vem behöver murar? Ser ingen nytta att ha dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ghoül:

LOL, alltså fattar inte vafan dem menar med att det inte passar gameplayet, lägg bara in murar och sätt in en option i mplayer om att kunna aktivera/avaktivera murar om man vill!

Tycker jag med! Vill värkligen ha murar!

Murar kan vara bra för att bygga runt dina byggnader för att förhindra att en enineer tar över dom.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

ja murarna är en grundstomme i C&C sen i första spelet och bör inte tas bort hur primitiva de än verkar

de fyller sin funktion


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Enligt inlägget berör det bara multiplayer? Elelr missade jag något? Jag har då itne hittat några murar i Singleplayer.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

EA kommer inte lägg in några murar utan låter alla modders göra de isdtället.

Men jag tycker det är så J'''a dumt att dom inte drar in murarna eftersom scripten finns där o allt -.-


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

de står fast vid sitt design-beslut och de har rätt. utan murarna får vi ett snabbare M-player lir som blir vänligare mot e-sporten. Då de gör galet mycket banbrytande här och säger att "vi tycker rts är sport" och släpper en fristående klient för spectating pluss alla de andra verktygen som en commentator kommer nyttja... så galet bra! Att ingen gjort det tidigare är konstigt... så murar... who cares? de har funnits tidigare men är absolut inte en kärna eller nyckelgrej för att få kalla ett spel för C&C!

Inaktiv

Jag förstår inte riktigt varför folk är så sura. Det kommer definitivt komma en modd med murar och då kan alla som inte kan eller vill spela utan murar spela med den modden samtidigt som det vanliga spelet kan behålla sin höga hastighet i gameplayet.

Inaktiv

Murar är såååå medeltid.

Medlem
Skrivet av timson:

Murar är såååå medeltid.

haha... right on!

Medlem

var då ett jävla tjat om multiplayer hit och multiplayer dit.
C&C, och alla andra stratigespel är 90% en SP upplevelse, och i mina ögon är C&C 100% SP upplevelse, avskyr när spel får lida för "snabba 10min rucher i MP läge"
vad exakt är det för fel på att i SP läge bygga och leka med sin bas i 1timme, innan man gör sitt första anfall?
gör det långsamare å ge hit våra murar, gad dam!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sen kan man vara realistisk ;> Singleplayer i RTS spel är inte något man sysslar länge med. RTS har och kommer alltid vara en genre för Multiplayerspel, och i C&C3 har dem tagit steget länge genom att försöka göra det en publiksport och grymt bra patchning so far från vad jag har sett. Det är inte som i Oblivion där hela upplevelsen är centrerad runt en person, det är centrerat runt en arme. Och vad ska man göra med en arme om inte slåss med en annan. Visst, jag är som dig med, inte mycket för Multi utan älskar att researcha allting innan jag bygger upp en oversizad arme och tar över kartan, men man får murar i SP delen för dem uppdrag då man måste ha dem.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Iceman : Japp precis som unreal single player är hela grejen och unreal tournament bara onödigt attackerande och stressande . Eller?


signatur
Medlem

Ska bli kul att få prova bygga med murar sen när den modden kommer, fast jag saknar det inte direkt

Medlem

Iceguppi UT är 99% byggt för MP!

WildThing - jag kör dem länge iallafall det är i SP det är bäst IMO. körde om C&C senat för 2mån sedan. för femte elfte gången.
kört om RA1/2, Generals, Tiberian sun ett antal gånger.
kört Hearts of iron2/dd äkligt många timmar osv...
i min hjärta är det SP 100% :love:


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Pffft UT är lika mkt MP som C&C spelen är ;>


signatur

Videomupp

1
Skriv svar