Inaktiv
IQ 0 harvesters

SPelade tournament tower, hade ett refinery nära blå tiberium. Mina harvesters åkte ändå till motståndarens blå och hämtade. Märkte det efter ett tag. Vann ändå matchen för motståndaren kunde inte spela men mot en bra motståndare hade det ju varit katastrof. Varför åker harvesters till fel fält? Fanns dessutom ett till fält som låg närmre. De åkte altså mot det som låg 3:e närmast.


signatur
Inaktiv

Jadu, det är sånt som händer när man spelar command and conquer 3-tiberium wars!

Inaktiv

Aldrig hänt mig iaf.

Medlem

Råkat ut för en del dumma saker, som att den kör i närheten av fiendens obelisk när det finns gott om utrymme att köra förbi utan att bli träffad.. Men inte särskilt mycket annat..

Inaktiv

Fast att åka till ett fiende fält när det finns två egna närmare tar väl ändå priset? Tur att de var stealthed och att motståndaren inte hade stealth detection där. Hade detta hänt en gdi/scrin spelare hade matchen varit över.


signatur
Medlem

Själv måste jag nog säga att Engineers är IQ befriade. Hatar att dom ska stanna till när man strider och sen kommer nått glatt gäng och pangar dom i nacken

Medlem

Engineers har alltid varit IQ befriade i alla C&C Spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Jag har dock tagit rekordet i att ha IQ befriade harvesters idag.

Hade 2 refinerys och 3 harvesters på mitt fält nämast basen. Började spamma och var inne i en stor strid och tänkte inte så mycket på det. När jag drog mig tillbaka såg jag att jag inte hade några förstärkningar. Då ser jag att en tom harvester står precis utanför ett refinery och blockar så att de andra (fulla) kan köra in. Varför de inte åkte till det andra refineryt är ett mysterium. De stod där alla tre och åkte mot varandra.

Kanske inte behöver säga att jag förlorade den matchen trots att jag tagit ner hans expansion och behållit min.


signatur
Inaktiv

Hände mig i sp.

Medlem

harvesters ska ju va IQ befriade så att man kan gnälla på att dem dör klassisk feature imo

Inaktiv

Hände igen för mig nu. Hade 4 fulla harvesters men bara 1 refinery pga att de andra blivit förstörda. En åker in och lämnar, de andra ställer sig utanfölr så att den första inte kommer ut, de andra kommer inte in och du får ingen income tills du går in och microar dem konstant, för nästa harvester råkar ut för precis samma sak. Du måste med andra ord micra dina harvesters 100% av tiden för att få någon income om du har för många av dem. Bra gjort EA.


signatur
stv
Medlem

Har nu även jag upplevt den jobbiga situationen som du beskriver...Mycket irriterande att man måste hålla koll på om alla "gör sitt jobb"

Hoppas på en liten bättring på den fronten!

Medlem

haha mm märkte inte det där så ofta i original mapsen men i mina egna custom så märker ja det oftare

1
Skriv svar