Replay tråden! -Samling av de mest sevärda FZ replaysen.

Medlem
Replay tråden! -Samling av de mest sevärda FZ replaysen.

Jag bestämde mig för att göra om tråden helt så den inriktar sig på allas replays istället för bara mina! Detta kan bli riktigt roligt att se andra spela, så om ni har någon bra buildorder att visa, har en grym replay mellan två skickliga spelare eller bara vill ha tips från andra hur ni kan förbättra erat spel, då är detta tråden för er!

Skriv upp vad ni vill visa med replayen, vilka lag det gäller och vilken version av spelet det är så blir allt lättare för mig när jag ska sammanfatta

________________________________________

* Nod tankrush av isbjörn/orkaupptaget:
http://www.speedyshare.com/568619398.html
-Version 1.03.
-Mest för att visa en buildorder med 2 kranar som ger ruggigt mycket scorpiontanks i början av matchen.

* GDI tankrush av isbjörn/orkaupptaget: http://www.speedyshare.com/662892757.html
-Version 1.03.
-Här visar jag en GDI buildorder med 1 kran, motståndet sover typ så det är inget speciellt att se om ni inte vill se buildordern.

* Nod match mot Scrin av isbjörn/orkaupptaget:
http://www.speedyshare.com/797237360.html
-Version 1.03.
-Stressig match, jag brister i mitt macro och tror ofta matchen är över innan den är det, detta leder till att jag förlorar onödigt många enheter och underskattar min motståndare, när han kommer med infrantri och luftenheter istället för tanks mot mina scorpiontanks tar det lång tid innan jag börjar bygga andra enheter för att kontra honom. Helt enkelt en onödigt lång match, dock väldigt underhållande att titta på då det händer saker hela tiden.

* Nod tankrush mot ruggigt farligt GDI motstånd av KlosterKatten:
http://www.speedyshare.com/343623866.html
-Version 1.03.
-Inte hans bästa tankrush enligt honom, men man får se grunderna

* Sjuk GDI comback av orkaupptaget/isbjoern:
Vad sägs om att jag blir rushad med 30+ scorpion tanks, tar de flesta men mitt läger förstörs, jag har runt 5 predators + en outpost kvar, bygger nytt läger och nya predators. Han kommer med dubbelt så många LASER uppdaterade scorpions men jag lyckas ta han igenom ren strategi som inblandade både harvesters och bakhåll.

http://www.speedyshare.com/300257533.html

________________________________________

DU KAN KOLLA PÅ ÄLDRE REPLAYS IGENOM ATT GÖRA FÖLJANDE:
-Spara ner replayen på skrivbordet eller en passande mapp, gå sedan in i denna mappen och dubbelklicka på din nertankade replay så startar spelet och rätt version automatiskt.
________________________________________

POSTA ERA REPLAYS NU GOTT FOLK!


signatur

En styck signatur.

Medlem

intressant... skall titta och återkommer

Inaktiv

Tycker 2 kranar är på tok för mycket. Pengarna går åt för snabbt och 1500 borta. Det är nästan 2 scorpions.

Sen så borde du försöka få upp den andra refen vid blå tib lite snabbare. Då skulel du få in mer pengar.

Ska kika igen senare och kolla om jag missade något.

Medlem
Skrivet av timson:

Tycker 2 kranar är på tok för mycket. Pengarna går åt för snabbt och 1500 borta. Det är nästan 2 scorpions.

Sen så borde du försöka få upp den andra refen vid blå tib lite snabbare. Då skulel du få in mer pengar.

Ska kika igen senare och kolla om jag missade något.

Stämmer det du säger, jag har provat lite 1 krans builds men jag fastnade för den här, det är svårt att få den explotionen av scorps om man kör med bara en, om jag kör med två däremot får jag upp 5st war factorys tätt efter varandra och får upp många scorpions inom en kort tid istället för att kanske ha 2st war factorys och börja få scorpions lite tidigare men inte alls lika många.

Det går ju på unjefär ett ut egentligen, men man får väl ta det som passar ens spelstil bäst Tack för kommentaren btw!


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Juste en annan grej, i början när du skickar iväg Emissary, försök deploya den lite snabbare, då komemr du få ut refsen snabbare också.

Jo det har du rätt i det att du får ut fler tanks snabbare, men problemet är att det tar rätt mycket på pengarna, att lägga ut för en kran till + så många war så snabbt.

Juste, sen så tänkte jag på att efter första kranen, bygg ett PP istället. Eftersom low energy betyder att det tar längre tid att bygga. Så det går snababre om du håller ett öga på elmätaren hela tiden.

Medlem

hmm, intressant, allt såg ju ut att gå snabbt, men sen så har jag inte kört den extremt lilla kartan då jag mest kört 2v2...

Är det vanligt man får out of sync när man ser på replays eller spelas denna inte till slutet? bra nyfiken... får titta igen sen annars... men det du saknar OM jag skulle kunna försvara mig mot dig är helt enkelt "late-game-enheter" och teknologi då du enkelspårigt sattsar på massvis av scorp och warfactories... men minst sagt intressant

Medlem

Du är snabbare än mig i alla fall


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Får göra en egen replay sen, den här var inte perfekt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Coolt jag tycker inte om NOD så jag ska tästra samma på GDI nu


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Tack för alla kommentarer! Vet att det finns en del att slipa på men jag jobbar på det, har kommit på en bra 1 krans bild med GDI nu också som funkar riktigt imba. Kan kanske slänga upp en replay på det sen också om någon är intresserad.

Och så vill jag se mer replays från er också


signatur

En styck signatur.

Medlem

jag vill de på GDI!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Här är GDI:

http://www.speedyshare.com/662892757.html

Dock vad motståndaren gjorde är en annan sak


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Orkar inte kolla men 5 war factories? Tycker att 3, max 4 passar, har aldrig sett någon med 5 ens.


signatur
Medlem

Jag vet fan inte hur stort intresset är för att se replays, jag tycker det är roligt som fasen iaf så jag lägger upp min hittils bästa match mot en rätt högt rankad scrin spelare:

http://www.speedyshare.com/797237360.html

Detta är den replayen som är mest sevärd enligt mig


signatur

En styck signatur.

Medlem

Kollade på min scrin replay nu själv och ser att det finns mycket att bättre på, speciellt mitt macro brister väldigt ofta. Såsom att jag inte backar enheter baklänges utan de får vända på sig och sen åka, jag offrar även VÄLDIGT mycket scorpion tanks istället för att backa med dem och ta med mig förstärkning, jag hade även kunnat haressa han lite mer med mina stealth tanks, jag borde även ha byggt attack bikes istället för stealth tanks denna matchen, då dessa är mycket mycket effektivare mot hans små flyg än stealth tanks.

Underbart lätt att lära sig när man sitter och kollar på sina egna replays så man lär av sina misstag, rekomenderas!

*edit. Ladda upp era replays också!


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Jag vill itne avslöja mina hemligheter

Ne men det kommmr nog någon replay när jag spelar en hyffsat bra match.

Medlem

Kan ingen lägga upp dom i vanligt filmformat, har inte fått CnC3 än.:(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hur gör man för att kolla på dom där filerna?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Hur gör man för att kolla på dom där filerna?

Lägg dom i replay mappen i Mina Dokument -> Command & Conquer 3: Tiberium Wars -> Replays


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ok, sen då? Ska man starta spelet?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Ok, sen då? Ska man starta spelet?

Yep, så går du in på multiplayer fliken, så finns det en flik där som heter "Replays" och därifrån spelar du upp den

KLOSTERKATTEN, JAG KRÄVER EN REPLAY FRÅN DIG!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Rissan:

Ok, sen då? Ska man starta spelet?

Yep, så går du in på multiplayer fliken, så finns det en flik där som heter "Replays" och därifrån spelar du upp den

fungerar väl att bara rar'a upp dem i cnc-foldern, sen köra dem (klicka på dem i typ explorer/utforskaren).

finns flera sätt

hur som. trevliga replays. gillar ditt rushande. men känns som om du är lite känslig mot eventuella flygattacker bl.a?


signatur

dohfOs
GALENSKAP // Junk 52 Theatre // relaxed muppets

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Rissan:

Ok, sen då? Ska man starta spelet?

Yep, så går du in på multiplayer fliken, så finns det en flik där som heter "Replays" och därifrån spelar du upp den

KLOSTERKATTEN, JAG KRÄVER EN REPLAY FRÅN DIG!

Ok tackar tackar


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av gili:
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Rissan:

Ok, sen då? Ska man starta spelet?

Yep, så går du in på multiplayer fliken, så finns det en flik där som heter "Replays" och därifrån spelar du upp den

fungerar väl att bara rar'a upp dem i cnc-foldern, sen köra dem (klicka på dem i typ explorer/utforskaren).

finns flera sätt

hur som. trevliga replays. gillar ditt rushande. men känns som om du är lite känslig mot eventuella flygattacker bl.a?

Jao det är ju det, oftast så gör dock motståndaren tanks i början också, och det tar jag han ofta på, om du kollar min scrin replay så byter han helt om och börjar köra flyg/infrantri i MASSOR, där anpassar jag mig dock och vinner till slut ändå efter mycket offrande av scorp tanks som var rätt onödig. Det tog också LÅNG tid innan jag ens orka bry mig om att göra anti air och anti infrantri, trodde jag skulle klara av att vinna ändå.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Kom igen nu gott folk!


signatur

En styck signatur.

Medlem

http://www.speedyshare.com/343623866.html

Knappast den bästa matchen och den har lite missar, men visar bara principen i hur man bygger en tankrush, och visar att det går INTE långsamt att göra.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

utan att tittat på den.... är den mot mig? hehe... för det va absolut inte min bästa runda... om det inte är det... så glöm vad jag sa...

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

http://www.speedyshare.com/343623866.html

Knappast den bästa matchen och den har lite missar, men visar bara principen i hur man bygger en tankrush, och visar att det går INTE långsamt att göra.

En del missar såg jag, t.ex. att du inte satte din outpost i mitten av det gröna tiberiumet och det blåa så du kunde bygga vid båda om det hade blivit aktuellt senare i spelet.

Annars var det rätt likt min BO faktiskt Najs!

Förresten, haha vad fan rökte motståndet på? Det var det roligaste med hela replayen.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Jag tycker det är helt onödigt att sätta den emellan den gröna och den blåa, man bygger ända ut från MCV till det andra gröna fältet när man ska sätta ut sin 5-6 ref. Och desutom förlorar man $750 i början av spelet då man itne kan sälja sin outpost lika snabbt.

Såg även att du gjorde två ref före ett PP, gör att du får låg energi och att du inte bygger lika snabbt.

Dessutom låg du på noll lite väl många gånger, försök bygga 2 ref uppe vid blå.

Medlem
Skrivet av timson:

Jag tycker det är helt onödigt att sätta den emellan den gröna och den blåa, man bygger ända ut från MCV till det andra gröna fältet när man ska sätta ut sin 5-6 ref. Och desutom förlorar man $750 i början av spelet då man itne kan sälja sin outpost lika snabbt.

Såg även att du gjorde två ref före ett PP, gör att du får låg energi och att du inte bygger lika snabbt.

Dessutom låg du på noll lite väl många gånger, försök bygga 2 ref uppe vid blå.

Sant, du har nog rätt angående PP, men att bygga 2reff uppe vid blå tar allt för lång tid, eftersom outposten inte hinner vecklas ut.

Anledningen att jag låg på noll ibland är som sagt att taktiken var lite slarvigt gjord, brukar aldrig nolla annars.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

12
Skriv svar