Felaktig tid på Command & Conquer 3

Inaktiv
Felaktig tid på Command & Conquer 3

Jag har problem med den fysiska tiden i spelet.
Går jag in på statistik så står det att jag lirat i 4h 13min men jag har betydligt mer än så.

Även när man bygger gubbar, byggnader, fordon m.m så stämmer inte den klockan som räknas ner. Tex står det 10sek så kanske det tar en 20sek istället för att göra klart en process.
Uppfattar hela spelet som lite segt faktiskt. Videosekvenserna och så går felfritt!

Är det så i spelet eller är det någon som vet vad felet kan vara?

Kan informera om att jag har hårdvara i datorn som klarar av spelet och jag kör på den senaste patchen 1.3

Tacksam för all hjälp!

Medlem

Vad har du för dator?

Nu säger du iofs att du har hårdvara i datorn som klarar av spelet. Men spelet funkar på de flesta datorer, även på sämre datorer och på dessa kan det upplevas som att det går segt/långsamt pga låg fps. Saker man märker direkt är just när man kört igång en process som kanske tar 10 sekunder men att det i själva verket tar +20 sekunder i verklig tid.

Hade jag varit du så hade jag dragit ner på grafikinställningarna (om det går) och sedan testat igen och jämfört ifall det blir någon skillnad. Annars kan det vara så enkelt som att du råkat dra ner på hastigheten i spelet?

Inaktiv

Jag har en 2Gb minne, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz och ett GeForce 7950GT Extreme 256MB.

Så att det är FPSen som suger tvivlar jag stark på. Fungerar ju klockrent i alla andra spel. Och spelar tyngre spel än C&C3

Om det nu är så att det är FPS-strul så borde väll inte detta påverka min speltid som jag ser under statistik ändå lr?

Skulle inte förvåna mig om jag halkat till någonstans så jag ställt in spelet långsammare *s* Men vart sjuttsingen hittar man det då?

Medlem

Nej, då är det omöjligt fpsen som bråkar.

I Options -> Settings -> General hittar du gamespeeden iaf.

Medlem

Tråd flyttad.

1
Skriv svar