Medlem
NOD 1on1 Tips

Tjoh, tänkte ge lite tips för den som spelar online 1on1 med NOD och behöver lite hjälp med taktik.

Tankrush är väldigt lätt och lära sig för den som är rätt dålig.

Följande:

Bygg Crane & Emasary ( eller va expansionsbuggyn heter )
När crane är klar, bygger jag reff och reff samt skickar emsary till närmaste exp (eller närmaste blå exp om sådan finns).

Sedan säljer jag första REFFET behåller andra, bygger en pwr plant och warfactory.
Efter pwr plant, ett reff till, och efter WF ett WF till.

Nästa reff sätter du på expen, när du satt den säljer du din Deployade emsary och dina WF sätter du i basen.
Sedan så börjar du bara pumpa scorps

När du har mellan 15+ eller valfritt antal scorps skickar du våg efter våg med tanks.

Samtidigt som du skickar tanks kan du också skaffa dig ett Tech Center och uppgradera till laser för mer "pwn".

Detta kan kombineras med Venom airunits om så önskas, de får också Laserupgradering och är väldigt effektiva mot byggnader och infantry, men väldigt svaga mot Anti-Air units/byggnader.

Det var nog allt, lycka till där ute


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

rush skall gå snabbt... detta låter som det tar tid? jag hade ägt upp dina tanks och tackat för erfarenheten hehe

Medlem

bikes och buggys i tell ya upptäckte i nod campaignen att deras små bikes e rätt schjyssta mot scrin stormriders iaf.

Inaktiv

En bike sprängs på 2 stormriderskott. Så dem är inget att ha.

Medlem
Skrivet av Scream112:

rush skall gå snabbt... detta låter som det tar tid? jag hade ägt upp dina tanks och tackat för erfarenheten hehe

Han hade nog ägt dig, för den taktiken går snabbare än vad du anar om man kan spela.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Ungefär så kommer man långt med att spela ja, ifrågasätter dock varför du inte bygger warfactory tidigare och köper en harvester däör istället för att bygga ett reefinery som du säljer. Då får du ut ditt expansion refinery fortare plus att du får ut scorpions tidigare till priset av att du får ut din andra harvester 10 sekunder senare. helt klart värt tycker jag.

Tycker också att det är rätt onödigt att köpa laser, gör det bara om jag kör fast, det tar pengar ifrån spammen, i och med att det tar lång tid att få fram den och köstar mkt pengar så kan motståndaren outspamma dig pga att du har mindre pengar att spamma tanks för.

Tycker också man ska dra iväg tidigare än 15 scorpions, 5-6 brukar jag nöja mig med. Skickar dem inte i vågor sen utan ändrar rally points hela tiden så att de hänger med dig jag vill att de ska (istället för att som de flesta, även bra spelare, låta dem stå still och glo i 10 sekunder efter produktion innan man skickar fram en hel bunt).

Har motståndaren tillräckligt med försvar (3-4 predetors) så är det bara att dra sig tillbaka tillfälligt och vänta på att resten ska komma fram. Ofta har jag skjutit sänder motståndarens harvester/refinery/surveyor innan han hunnit dit med enheter.

Men som sagt har inte hunnit klättra tillräckligt högt för att börja möta riktigt bra motståndare än.


signatur
Medlem

vart är hans anti-air? jag kör scrin... och ja.... hade ätit hans scorps... så tåliga är de inte mot air och de kan inte heller försvara sig... hade försvarat min bas utan problem... tack ändå!

Inaktiv

Vet att det ännu är tidigt men hur många taktiker kan det egentligen finnas? Som det är nu finns det bara Scorpion spam och Shadow Team Harass som funkar.

Sen måste man självklart anpassa sig efter motståndaren men det är bara för att skydda sin taktik. Typ om motståndaren bygger anti tank flyg så bygger man anti air för att försvara sin scorpion spam. Någon ren taktik annat än att spamma enheter kan jag inte se. Och någon avancerad resurshantering finns det ju inte heller. Ett noob spel som man lär sig snabbt.

Scream: har hänt mig, men går ju snabbt att få ut missiles och bikes och hyffsat snabbt att få ut venoms. Inte som i wc3 där man faktiskt måste scouta och planera i förväg pga att byggnader och enheter inte tar 2 sekunder att producera. Wc3 äger cc3 kort sagt.


signatur
Medlem

Att sälja ena reff i början känner du mer pengar på just då, annars kommer du få slut på pengar i ungefär 10 sekunder, vilket är en lång faktor i en rush.

Att bygga Anti-air spelar ingen roll, finns ingen som hinner bygga mer än 2 bombers innan du börjar rusha dom, och då skjuter du ner allt innan han hunnit skjuta ner dig.

Det ända som är bra mot denna taktiken och är riktig effektiv är att bygga rocket units eller alt. Scrins anti-tanks infantry.
Då är det bara att bygga några extra buggys om man vill känna sig säker.

Denna taktiken har jag vunnit mer än jag förlorat på iaf. (Statistiken sen jag började spela denna är 13/5 på 1on1 och 8/1 på 2on2)

Iceguppi wc3 mot C&C3 går ju inte att jämföra, gillar du inte C&C3, spela det helt enkelt inte


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ifrågasätter lik förbaskat!

Nämnligen då scrin hinner bygga upp sitt flyg som aldrig behöver ladda om och därför äter upp scorps... och bikes är dåliga mot scrins flyg och ja, inte litar jag enbart på flyget... och just det, scrins flyg är bra anti-flyg också... iaf om det är helis du skickar en rutinerad scrinspelar BÖR kunna hantera en nod-lirares tidiga försök att rusha med scorps.. hur det sedan utvecklas är helt upp till individen!

Inaktiv

Måste hålla med scream112 lite där. Jag har 15-1 i one on one player laddern och min enda förlust kom mot just en scrin som hade byggt upp en massa air och typ ingenting annat. Förstörde halva hans bas plus alla hans harvesters innan jag förlorade mina scorps.

Byggde då upp en massa anti air, scrins air ägde dock mitt anti air...och då en enhet äger den som är anti enhet till den så undrar vad man ska göra.

Klosterkatten : Du kan ha rätt angående slut på pengar, ska testa på lite olika banor, vad jag kommer ihog fick jag aldrig slut på pengar dock.


signatur
1
Skriv svar