Vilka maps gynnar vilken ras?

Inaktiv
Vilka maps gynnar vilken ras?

Själv spelar jag NOD och har märkt att banor med mycket utrymme och få chokepoints passar bäst då man verkligen får utnyttja rörligheten hos sina scorpions och emisarys. Tournament Arena är en sån, där hänger inte riktigt GDI med i svängarna när det blir scorp vs predetor.

Små banor tycker jag också gynnar NOD då de är en rushing ras vad jag anser.

De som gynnar GDI snarare än NOD anser jag är banor som Pipeline, den är smal och lång, dvs svårt att dansa runt enheter och lång väg att rusha.

När det gäller scrin så är jag inte så insatt i dem men jag antar att banor med mycket hus passar dem bra då man i princip inte kan befästa hus pga deras billigaste infanteri (vad de nu heter). Visst du kan men på egen risk så att säga.

Tournament Dustbowl passar NOD extra dåligt mot scrin tycker jag, hus i mitten och lång väg att åka för att harassa/rusha. Väldigt smala chokepoints om man inte kan gå igenom staden.

Jag kan ha fel så skriv gärna era åsikter.


signatur
Inaktiv

Korta banor är extremt bra för Nod då de kan anfalla snabbt med endast ett fåtal tanks och på sett få trycket på motståndaren hela matchen och kanske spränga harvesters för att få ekonomisk fördel.

Började köra Nod men har gått över helt till Scrin, då dem bara man lär sig kontra en rush är hur bra som helst.

Och du kan väl inte kalla det raser? Snarare lag eller fraktioner eller liknande. Inge WC3 i CnC vrälden. Sen är det Nod och inte NOD.

Inaktiv

Kanske inte kan kalla det raser man du förstår ju vad jag menar. Tycker du att det är roligare att spela en ras där man fegar i början och drar ut på matchen än en där man rushar och vinner direkt?


signatur
Inaktiv

Jag gillar båda spelsätten så jag försöker scouta motståndaren tidigt och se vad han bygger och anpassar mig därefter beroende på vilket lag jag spelar.

Inaktiv

fast tech, mammoth spam och juggernaut terror. Och nej, jag kan inte spela som nåt annat än GDI.

Inaktiv

Någon som har lust att ta en match sen? :>

Inaktiv

Rogge, meningen är att GDI aldrig ska hinna techa till mamoths. Timson vi möts väl i laddern kanske


signatur
Inaktiv

Vad nickar du Iceguppi?

Mitt träningsnick är GGnoRE. Så det är det ni kommer se mig som i den närmaste tiden.

Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Rogge, meningen är att GDI aldrig ska hinna techa till mamoths. Timson vi möts väl i laddern kanske

Ja vet, det är därför jag alltid förlorar när någon rushar. Men så länge jag spöar dom vars frustration jag direkt kan bevittna är jag nöjd

1
Skriv svar