Frågor angående ladder ranking

Inaktiv
Frågor angående ladder ranking

1. Finns det bara 9 nivåer? (finns ju bara plats för tre sträck och det finns ju bara brons, silver och guld färg på sträcken).

2. Jag förlorade en match, ändå ökade jag i nivå (inte en hel nivå men jag åkte närmare nästa nivå precis som efter en vinst). Får man poäng för att förlora jämna matcher mot bra spelare eller vad är det frågan om?

3. Är det en separat ladder för 2 on 2 (med slumpvis vald medspelare mot 2 slumpvis valda motspelare) eller räknas de poängen in i 1 on 1 laddern?

4. Är alla 1 on 1 maps spelbara ? Hitils har jag bara spelat

* Small Town USA
* Pipeline
* Badlands
* Tournament Tower
* Tournement Arena
* Tournement Dustbowl

har dock sett Sentao på demo så den lär kunna komma. Någon som kört någon annan bana på 1 on 1 ladder? Tex Riverside Rumble eller den där gigantiska banan?


signatur
Inaktiv

1. Finns 84 nivåer har jag för mig
Du får stjärnor osv senare efter strecken.

2. Nivå är inte samma som rank.

Medlem

Bara sett nivå 15 än sålänge, det är en guldstjärna, kan tänka mig att det går upp till 3 guldstjärnor, resten återstår att se

Kommer flera banor senare i den större patchen.

alla 1on1maps är spelbara.

2on2 räknas inte in i 1on1.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Dem högsta är level 31 nu.
Högsta som går är 87, enligt battlecast. (Kolla sökfunktionen)

Som sagt, separat 2vs2 ladder. Kolla www.commandandconquer.com.
Du kan gå in i lobbyna och hitta 1on1 och 2on2 rankat där.

Inaktiv

Jo gick in där men efter att ha väntat i 5 minuter på att komma in så gav jag upp.

Sjukt sätt att ranka dock, att man stiger i rank även när man torskar. Borde ju köra med systemet där man börjat på 1000 poäng istället och där varje vinst ger plus och varje förlust ger minus (hur mkt beroende på motståndet).

Går det att se hur många som är med på laddern totalt och vart man ligger?


signatur
Inaktiv

Det är precis så det är. Rank och level har inget att göra med varandra. Så efter du har förlorat och din level går upp så går din rank neråt. Yes du kan se vart du ligger i både 1on1 och 2on2 laddern. Även klan 1on1 och 2on2.

Inaktiv

De borde ju ha att man får välja bort 2-3 banor som inte kan komma som det är i warcraft 3 laddern tycker ni inte?


signatur
1
Skriv svar